הקמת חברה בחו"ל

ניהול עסק ומסחר בין לאומי באמצעות הקמת חברה בחו"ל יכולה פעמים רבות להיטיב עם בעלי עסקים ויזמים שונים אשר מבקשים להגשים את מטרותיהם העסקיות, מטרות שלעיתים לא ניתן להגשים באמצעות חברה הפועלת בישראל בלבד.

חברות רבות, יזמים ובעלי עסקים מעדיפים לא פעם, הן משיקולי נוחות והן משיקולים כלכליים או שיקולי מס לנהל את פעילותם העסקית הגלובאלית באמצעות חברות זרות.

למשרד עו"ד ניר אביבי ניסיון רב במתן ייעוץ משפטי ליזמים ובעלי עסקים המעוניינים בהקמת חברות זרות לשם תכנון לגיטימי של פעילות עסקית גלובאלית והנכם מוזמנים לפנות למשרדנו לקבלת ייעוץ משפטי פרטני.

הקמת חברה בחו"ל

מתי נקים חברה בחו"ל

ראשית יש לבחון את מטרות הקמת החברה ואת היעילות שתצמח מכך. אם בעל עסק או יזם המקיים עסקי מסחר באופן שוטף עם לקוחות הנמצאים בחו"ל יכול להגדיל את מסת הלקוחות שלו ולהגיע לקהל יעד חדש באמצעות הקמת חברה בחו"ל הרי שעליו לעשות זאת.

לעיתים השיקול המנחה את בעל העסק הוא שיקול הנובע מנוחות כך שהקמת חברה בחו"ל תקל על העבודה שלו ועל פעילות החברה. כך גם במקרה שבו בעל עסק העוסק בהפצת סחורות או בייבוא וייצוא ומעוניין בהקמת שלוחה נוספת של עסקו במדינה עימה הוא מקיים את קשרי המסחר.

שיקול לגיטימי נוסף נוגע לתכנוני מס ושיקולים כלכליים אשר יכולים להיטיב עם בעל העסק באמצעות ניהול העסק מחברה זרה אשר במדינתה המיסוי נמוך יותר מן המיסוי שחל בישראל.

לעיתים יהיו אלו שיקולים של אנונימיות, חיסיון והגנה על בעלי המניות של החברה אשר יכולים להביא את בעל העסק להחלטה על הקמת חברות זרות במדינות מסוימות.

אם כן, ניתן לראות שישנן מגוון של סיבות להקמת חברה בחו"ל ונשמח לבחון עבורכם את הכדאיות בהקמת חברה בחו"ל עבור העסק שלכם.

תכנון מס

מס חברות הוא מס שהחברה משלמת בגין רווחיה וגובהו משתנה בהתאם לחוקי המדינה שבה החברה מקיימת את פעילותה.

ישנן מדינות שבהן מס החברות נמוך מן המס המשולם בישראל ויש כאלו שחל בהן פטור ממס עבור פעילויות שונות ואף יש מדינות הידועות כ"מקלטי מס", קרי מדינות שבה שיעור המס המוטל על רווחי החברה בגין פעילותה הוא אפסי.

ניתן לראות שחיסכון במרכיב המס יכול להוות שיקול ממשי בקבלת ההחלטה האם להקים חברה בחו"ל, כאשר לעניות דעתנו מדובר בשיקול לגיטימי לחלוטין, לא פחות משיקולי נוחות, הגעה לקהל יעד חדש או מקסום רווחים.

הקמת חברה בחו"ל

תהליך הקמת חברה בחו"ל משתנה בהתאם לרגולציה שחלה באותה המדינה שבה מעוניינים לפתוח את החברה אך ככלל ניתן לומר שההליך עצמו כרוך בהגשת מסמכים שונים לרשויות הרלוונטיות, כאשר כמו בארץ יש להגדיר את פעילותה של החברה ומטרותיה, את בעלי התפקידים בחברה, את בעלי המניות והדירקטורים, את הון המניות של החברה ועוד.

Facebook
WhatsApp
Email
Print