ויזת משקיע E2 לארה"ב לישראלים

ויזת משקיע E2 לישראלים

חדשות טובות! מיום 1.5.19 גם ישראלים יכולים לבקש ויזת משקיע E2 לארה"ב על הדרכון הישראלי. ויזת המשקיע לישראלים מאפשרת לישראלים שרוצים להשקיע בעסק בארה"ב לקבל אפשרות לגור בארה"ב ולעבוד בעסק ובנוסף גם בני המשפחה של מבקש הויזה יכולים לקבל את הויזה ולגור עם בעל העסק בארה"ב.

עד לתאריך 1.5.19 המחלקה הקונסולרית של ממשלת ארה"ב בישראל (תל אביב וירושלים) טיפלה בבקשות לויזת משקיע E2 של ישראלים עם אזרחות כפולה בלבד של מדינות אשר חתומות על האמנה בין ממשלת ארה"ב לאותה מדינה. כעת גם ישראלים יכולים להגיש בקשה לויזת משקיע E2 לארה"ב וכל ישראלי אשר ירצה להשקיע בעסק בארה"ב ולהיות בעלים של לפחות 50% מהעסק, יוכל להגיש את הויזה.

מטרת הויזה היא להעסיק עובדים אמריקאים וכן לתרום לכלכלה אמריקאית ולכן העסק שמשקיעים בו צריך להיות עסק אשר מעסיק או יעסיק (לפי תוכנית עסקית) עובדים אמריקאים. לכן, חשוב לציין שישראלי אשר מעוניין רק להשקיע בנדל"ן ולרכוש נכסים בארה"ב לא יכול להגיש את הבקשה לויזת משקיע E2 על סמך השקעה זו בלבד.

תוקף של ויזת משקיע E2

ויזת משקיע E2 לישראלים מאפשרת לקבל אשרת שהיה ועבודה בארה"ב לתקופה שבין שנתיים לשלוש. אזרחים ישראלים עם אזרחות כפולה (לדוגמא אירופאית) של מדינות שחתומות על האמנה עם ממשלת ארה"ב, יכולים לקבל את הויזה לתקופות משתנות, חלקן ארוכות יותר משנתיים ועל כן רצוי לבדוק לפני כן עם איזה דרכון יש להגיש את הבקשה לויזה. חשוב לציין שהויזה ניתנת להארכה מתקופה לתקופה כל עוד העסק חי וקיים.

סכום ההשקעה של ויזת משקיע E2

סכום ההשקעה אינו מוגדר בחוק ועל כן אין סכום השקעה מינימלי קבוע להשקעה לצורך קבלת הויזה. בחוק מצויין שסכום ההשקעה צריך להיות "משמעותי" ועל כן סכום ההשקעה משתנה מסוג עסק לעסק. בדרך כלל עסק שדורש השקעה נמוכה, תדרש השקעה ראשונית ששווה לרוב הסכום מהתחלה, בעוד עסק שדורש השקעה רבה, אפשר שההשקעה הראשונית תהיה נמוכה יחסית. לדוגמא: אם מדובר בעסק שכל ההשקעה הינה של $50,000, יהיה צורך להעביר ולהשקיע את רוב הסכום לפני הבקשה לויזה. בעוד שעסק שסכום ההשקעה המוערך הינו $500,000, אפשר שההשקעה הראשונית לפני ההגשה לויזה תהיה $50,000 (10% מהסכום).

דבר נוסף שיש לקחת בחשבון הוא שניתן לרכוש עסק קיים ולהכנס כשותף בעסק מתפקד בארה"ב, כל עוד המשקיע הינו 50% מהבעלים בעסק. בנוסף ניתן גם להקים עסק מהתחלה.

הגשת בקשה לויזת משקיע E2  לישראלים

את הבקשה לויזת משקיע E2 לישראלים ניתן להגיש למחלקה הקונסולרית של שגרירות ארה"ב בתל-אביב. הבקשה נשלחת בדואר וכן בדרך כלל יערך ראיון אישי עם המבקש לאחר מספר שבועות בנוגע לבקשה. הקונסוליה האמריקאית בודקת את הבקשה בעיון רב ובדקדקנות וכן יש דגש מיוחד לתוכנית העסקית של העסק ולנתונים החשבונאיים. 

יתרון גדול של נוהל הטיפול בויזת משקיע  E2  הינו המהירות – בדרך כלל ממועד ההגשה של הויזה, בדרך כלל יזומן המבקש לויזה לראיון עד 4 שבועות מיום ההגשה והויזה מאושרת (או לא) במקום. זאת גם הסיבה לכך שנדרשת עבודה רבה לפני הגשת הויזה הכוללת – הכנת תוכנית עסקית, הכנת מסמכים רבים להגשה ועוד כך שיהיו כמה שיותר פרטים שיעלו את סיכויי קבלת הויזה.

למשרדנו נסיון רב בהגשת ויזת למשקיעים E2 ובנוסף הגשת ויזת E2 לארה"ב לישראלים.

לפרטים נוספים צרו קשר!

Facebook
WhatsApp
Email
Print