ויזת משקיע E2 לארה״ב

עורך דין ניר אביבי – מתמחה בהוצאת ויזת משקיע לארה"ב 

עורך דין ניר אביבי מתמחה בהוצאת ויזת משקיע E2  לארה"ב לישראלים. עם נסיון רב ולקוחות רבים שקיבלו ויזת משקיע בעזרתו של עו"ד ניר אביבי, משרדנו מתמחה בהוצאת ויזת משקיע למשקיעים רבים אשר רוצים להגשים חלום ולעבור לארה"ב לצורך ניהול העסק בארה"ב יחד עם משפחתם.

במאמר זה נסקור את העקרונות החשובים וכל מה שחשוב לדעת לצורך קבלת ויזת משקיע לארה"ב.

אנו זמינים לכל שאלה וניתן לפנות אלינו בדוא"ל, בטלפון ובוואטסאפ בכל שעה ונדאג לחזור אליכם בהקדם.

ויזת משקיע E2 לארה"ב – כל מה שצריך לדעת

היום יותר מתמיד, ישראלים רבים יכולים לעבור לארה"ב ולעבוד על ידי השקעה לא גדולה יחסית בעסק בארה"ב.

עד ל-1.5.19 יכלו ישראלים עם אזרחות כפולה בלבד ודרכון זר לקבל ויזת משקיע E2 על הדרכון הזר ובהנחה שהמדינה של הדרכון הזר השתתפה באמנה עם ממשלת ארה"ב המאפשרת למבקש להגיש את ויזת משקיע לארה"ב E2.
את המדינות החברות באמנה עם ממשלת ארה"ב ודרכן ניתן לקבל ויזת משקיע E2 ניתן לראות בלינק הבא:

מתאריך 1.5.19 גם ישראלים בעלי אזרחות ישראלית בלבד יכולים להגיש ויזת משקיע E2 ועל כן ניתן להגיש בקשה לויזת משקיע E2 כיום גם לישראלים עם דרכון ישראלי בלבד.

ויזה E2 לישראלים היא ויזה למטרת עסק בארה״ב אשר מקנה את האפשרות לגור בארה״ב ולעבוד בעסק של מגיש הויזה על ידי המבקש. משפחתו של המבקש רשאית לעבור עמו וכן בן או בת זוגו של המבקש רשאים לבקש לעבוד בכל עבודה חוקית בארה״ב.

בויזת משקיע לארה"ב מסוג E-2 העסק שבגינו מגישים את הבקשה לויזת משקיע, יכול להיות עסק קיים בארה״ב ושיש לו כבר פעילות עסקית מספר שנים, או לחלופין ניתן לפתוח עסק חדש בארה"ב. בכל מקרה למבקש ויזת משקיע E2 להיות הבעלים של לפחות כ-50% מהעסק.

הגשת הבקשה לויזת משקיע E2 דורשת עמידה בקריטריונים רבים אשר דורשת ממשלת ארה״ב מהמבקש ויש למלא אחר כל דרישה בדקדקנות ובדיוק רב. הדרישות אשר המבקש נדרש למלא הן על מנת שממשלת ארה"ב תוכל להעריך בדיוק הרב ביותר את סיכויי של העסק אותו מבקשים להקים בארה"ב ואת האיתנות הכלכלית שלו. וכמו כן לבחון את מהימנות הבקשה ולוודא שמדובר בבקשה אמיתית ושלא מדובר רק בנסיון להגר לארה"ב על חשבון עסק בארה"ב.

המסמכים הנדרשים על מנת להגיש בקשה לויזת משקיע E2

  • תוכנית עסקית מפורטת של העסק הקיים או העסק החדש שרוצים להקים – התוכנית העסקית שנדרש להציג לשגרירות האמריקאית הינה תוכנית עסקית מפורטת מאוד שצריכה להכיל משתנים רבים כמו: מתחרים של העסק, צפי הכנסות והוצאות ל-5 שנים הבאות, מצבת עובדים ל-5 שנים מיום הקמת העסק, דוח רווח והפסד עתידי מוערך, צפי השקעה משוערך תוכנית שיווק לעסק ואסטרטגיית הבאת לקוחות ועוד. חשוב שאת התוכנית העסקית יעשה מי שמתמחה בתוכניות עסקיות לחברות וסטארטאפים וכמובן חובה על התוכנית העסקית להיות כתובה בשפה האנגלית.
  • מילוי אחר טפסים שונים הנדרשים על ידי הקונסוליה האמריקאית – בין היתר המבקש נדרש למלא טופס DS-160 וכן טופס DS-156 וכן טפסים רבים אחרים אשר מפרטים את כשרונו של המבקש, את תמצית העסק, את הנחיצות של המשקיע בניהולו של העסק בארה"ב ועוד. חשוב מאוד שבעל מקצוע ובעיקר עורך דין הבקיא בדרישות השגרירות בויזת משקיע E2 ימלא אחר כל הטפסים האלו שכן כל טעות קטנה ו/או שגיאות שונות בטפסים הרבים יכולים לגרום לכך שהבקשה לויזת משקיע E2 תדחה על ידי השגרירות האמריקאית.
  • אישור רואה חשבון אמריקאי על פתיחת החברה והתנהלותה הכלכלית – רואה חשבון מוסמך על ידי רשויות המס האמריקאיות צריך לתת את אישורו במסמך רשמי שאכן העסק הינו בבעלות המבקש וכן יש צורך לפרט על גבי הטופס את חלקו של המבקש בעסק.
  • הוכחות על פעילות עסקית של העסק – הצגת מסמכים רבים המאמתים את נכונות העסק ואת ההשקעה שבוצעה כבר בעסק. יודגש שויזת משקיע E2 ניתנת למבקש רק במידה והעסק כבר התחיל לתפקד כעסק לפני הגשת הבקשה. ולכן חשוב להראות שהעסק כבר הכל בפעילויות עסקיות שונות כגון: העסקת עובדים, חוזים עם ספקים, חוזה שכירות, חוזי עבודה עם לקוחות, התקשרויות עם לקוחות ועוד מסמכים שונים המעידים על כך שהעסק שריר וקיים.
  • תמונות פספורט של המבקש ושל משפחתו – המבקש וכל בני המשפחה שמתכננים לעבור איתו לארה"ב, צריך לצרף תמונות פספורט עדכניות בפורמט המצוי באתר השגרירות האמריקאית. באתר ניתן למצוא כלי בדיקה בחינה אשר נותנים אפשרות לדעת מראש האם גודל התמונה ויחס הראש בתמונה עובר את דרישות השגרירות. לבדיקת תמונות הפספורט לחצו כאן

הסיבות שממשלת ארה"ב נותנת ויזה E2 לישראלים

רבים לא מודעים לכך אבל המטרה העיקרית של ויזת משקיע לארצות הברית והסיבה העיקרית שממשלת ארה"ב מחלקת ויזת משקיע E2, היא על מנת לספק מקומות עבודה לאזרחים אמריקאיים וכמו כן להבריא ולפתח את הכלכלה האמריקאית.

הנתונים הסטטיסטיים מראים שבכל שנה ניתנות בממוצע בין 20,000 אלף ל-25,000 ויזות משקיע E2 למשקיעים שונים ממדינות שונות. לכן מחישוב פשוט שבממוצע כל עסק מעסיק 3 עובדים אמריקאיים לפחות, מתן ויזת משקיע E2 מספק כ-60,000 מקומות עבודה בכל שנה לאמריקאיים. נתון חשוב שלא ניתן להתעלם ממנו. לכן חשוב להבין שבסופו של דבר, כמו שהאינטרנס של המשקיע הוא לקבל את הויזה ולעבור לארה"ב לצורך פיתוח העסק, גם לממשלת ארה"ב ישנו אינטרס לחלק את ויזת המשקיע E2 למשקיעים. כמובן, כל עוד מדובר בעסק אמיתי שיספק מקומות עבודה לאזרחים אמריקאיים ובנוסף ישלם מיסים ויעזור בפיתוח הכלכלה האמריקאית.  בנוסף לכך עסק מצליח בארה"ב תורם לכלכלה האמריקאית, מגדיל את התוצר הלאומי ומספק מקומות עבודה חדשים. אלוה סיבות העיקריות שממשלת ארה"ב מעודדת ויזת משקיע לארצות הברית ומקלה בתנאים של הוצאת ויזה E2 לישראלים ובכלל כל עוד העסק חי וניתן להוכיח שיש לו סיכוי גדול לגדול ולצמוח.

הסכום הנדרש להשקיע לקבלת ויזת משקיע לארצות הברית

בניגוד למה שנהוג לחשוב ולדעה הרווחת, לא קיים סכום קבוע בחוק על מנת לקבל ויזת משקיע E2. הסכום משתנה בין בעל עסק אחד לאחר ובין סוג עסק אחד למשנהו. פעמים רבות אנו שומעים במשרדנו על "כלל האצבע" שאומר שדרושים לפחות כמאה אלף דולר להשקעה בעסק בארה"ב. אמנם השקעה של מאה אלף דולר הינה השקעה גדולה שמראה על נכונות המשקיע ואיתנות כלכלית מסויימת. אך מנסיוננו לא נכון לומר שהמינימום הנדרש לעסק היא השקעה של $100,000.

מנסיוננו, היקף ההשקעה משתנה בהתאם לסוג העסק ולתחום העסק וכן במשתנים אחרים שלא קשורים בהכרח לעסק כמו: המדינה בה רוצים לפתוח את העסק, האיזור שרוצים לפתוח את העסק (איזור פריפריה או עיר גדולה). מן הסתם ההשקעה בעסק בפריפריה תהיה קטנה פעמים רבות הרבה יותר מעסק שנתפח במרכז עיר גדולה. הן מבחינת השכירות של המקום, שכר העבודה ועוד משתנים שמשפיעים על סכום ההשקעה בעסק. וכמובן כמו שציינו בהתאם לסוג העסק – עסק שמצריך מלאי גדול, לדוגמא משאיות להובלה, יצריך השקעה גדולה יותר במלאי מאשר עסק שמבוסס על עבודה מול מחשב כגון עיצוב גרפי, תכנות מחשבים או ייעוץ עסקי.

לכן בהתאם לכל הגורמים האלו, נקבעת ההשקעה בעסק ולכן קשה לעמוד את סכום ההשקעה הנדרש בעסק. יותר חשוב מנסיוננו להראות שאכן הושקע סכום מסוים בעסק לפני הגשת הבקשה לשגרירות האמריקאית ועל כן פעמים רבות אנו מייעצים ללקוחותינו לבצע השקעות גדולות יחסית בעסק טרם הגשת הבקשה לויזת משקיע E2.

השקעות כגון:

  • שכר דירה
  • שכר עובדים (שכירים)
  • הוצאות משרד
  • קניית מלאי עסקי כגון: מחשבים, מדפסות, טלפונים, ציוד משרדי ועוד
  • קניית רכב לעסק ו/או לשליחויות עבור העסק

כל אלו מסייעים להראות שהעסק אכן עובד ומתפקד ושבעל העסק ומבקש ויזת משקיע E2 אכן השקיע מכספו ומזמנו בעסק טרם הגשת הבקשה.

 
כאמור, סכום ההשקעה תלוי בסוג העסק, בתוכנית העסקית, במדינה בה נפתח העסק ובעוד גורמים שונים שמשנים את סכום ההשקעה הנדרש.
 

התנאים לקבלת ויזת משקיע E2:

לקבלת הויזה צריך המבקש לעמוד בתנאים רבים. העיקריים ביניהם הינם:
  • המבקש צריך להחזיק ב- 50% לפחות מהעסק בארה"ב עליו מגישים את הויזה.
  • העסק צריך להתחיל לפעול לפני הגשת הויזה בדומה למה שציינו לעיל בכל מה שקשור להיקף ההשקעה, שכירות משרד, עובדים, הוצאות משרד ועוד.
  • סכום ההשקעה צריך לעבור מחשבון המבקש בארץ ישירות לחשבון הבנק של העסק וכל זאת טרם הגשת הבקשה לויזת משקיע E2. הכוונה בסעיף זה היא להראות שאכן קיים קשר ישיר בין הבעלים של חשבון הבנק בארץ לבעלים של חשבון הבנק בארה"ב ושמדובר באותה יישות עסקית. 
  • נדרשת השקעה מסויימת בעסק לפני הגשת הויזה. כפי שפירטנו לעיל, ההשקעה צריכה להיות משמעותית ולא רק תאורטית. השקעה אמיתית תהווה השקעה שניתן לעמוד בסכומים שונים שהושקעו עבור העסק טרם הגשת הבקשה.
  • לעסק צריכה להיות כתובת וכן צריך שיהיה משרד פעיל בארה"ב עם טלפון, שירותי פקס ומענה טלפוני אם ניתן.
  • חובה שלעסק יהיה חשבון בנק פעיל ומספר Tax ID שהתקבל מרשויות המס הפדרליים.
  • חשוב לפתוח חשבון בנק בארה"ב לעסק בבנק מוכר ואמין וכן שניתן לבצע פעולות באינטרנט.
 

לכמה זמן ניתנת ויזה E2?

ויזת משקיע E2 לאזרחים ישראלים ניתנת כיום לתקופה של שנתיים. זאת מאחר ורק ב-01.05.2019 אושרה האמנה בין ישראל לארה"ב ועל כן ממשלת ארה"ב עדיין "נזהרת" במתן הויזה לישראלים. לעומת זאת, לאזרחים ישראלים עם אזרחות כפולה, קיימת אפשרות להגיש את הבקשה לויזת משקיע E2 על הדרכון הזר שברשותם. לכל מדינה אשר נמצאת באמנה הויזה ניתנת לתקופה שונה שהארוכה ביותר היא תקופה של 5 שנים.

על כן במידה וקיימת אזרחות נוספת למבקש, מומלץ מאוד לבדוק טרם הגשת הבקשה אם עדיף להגיש את הבקשה על הדרכון הישראלי או על הדרכון הזר. לרשימת המדינות עם הזמן הניתן לכל מדינה לויזה E2 בלינק הבא:

האם ניתן לעבור לארה"ב לאחר קבלת ויזה E2 עם המשפחה?

לאחר הוצאת ויזה E2, רשאים בני משפחתו של מוציא הויזה העיקרי, לעבור עמו לארה״ב ולשהות איתו בארה"ב לכל תקופת הויזה וכל עוד העסק קיים ומתפקד.

חשוב לציין שעם ויזה E2, בן זוגו של המגיש יכול לבקש ויזת עבודה ולעבוד בכל עבודה חוקית בארה״ב כך שהויזה מאפשרת לשני בני הזוג לעבוד. על מנת לעשות זאת בן זוגו של המבקש יכול להגיש בקשה לרשויות האמריקאיות לאחר הכניסה לארה"ב בלבד. הבקשה הינה פשוטה והזמן לאישורה לוקח בדרך כלל בין חודש ל-שלושה חודשים. לאחר קבלת האישור יכול בן זוגו של המבקש לעבוד בארה"ב באופן חוקי וללא חשש בכל עבודה פרט למשרות ממשלתיות.

מיותר לציין שכל ילד בן פחות מ-21 שגר עם מבקש הויזה, יכול להוציא ויזת E2 כילד ולקבל את הויזה לאותה תקופה כמו המבקש ובן זוגו. הילדים יקבלו את מלוא הזכויות וכמובן יוכלו ללמוד בארה"ב, לקבל ביטוח רפואי ולהוציא SSN – Social Security Number.

עד מתי ויזת משקיע לארה"ב E2 תקפה?

הויזה תהיה תקפה כל עוד העסק שעליו הוצאה הויזה יהיה חי וקיים. במידה והעסק יפסיק לתפקד ו/או יסגר, יש לשקול שינוי סטטוס וחלה חובת דיווח לרשויות האמריקאיים לגבי סגירת העסק. חשוב לציין שהויזה ניתנת לחידוש ללא הגבלה כל עוד העסק עומד בקריטריונים המנויים בחוק, אבל חשוב לדאוג לבקש את החידוש בזמן ובמועד לפני שתפוג תוקפה של הויזה וזאת על מנת להמנע ממצב של –Overstay בארה"ב. דבר אשר יכול לגרום לאי נעימות רבה ולמצב לא נעים עם הרשויות האמריקאיים. לכן מומלץ להסדיר את תוקפה של הויזה ולבקש את הארכת הויזה במועד ומספר חודשים לפני שהויזה תפוג.

האם ניתן לקבל Greencard עם ויזה E2?

ויזת משקיע E2 בהגדרת הינה : Non Immigrant Visa ועל כן בהגדרתה הינה ויזה שלא למטרות הגירה. לכן, החוק לא מאפשר לאדם שקיבל ויזת משקיע E2 לקבל גרין קארד ישירות מויזת משקיע E2. אבל, מנסיוננו, פעמים רבות ניתן לעשות שינוי סטטוס בהתאם למצב המשפחתי של בעל העסק (במידה ובעל הויזה E2 מתחתן בארה"ב עם אזרח או אזרחית אמריקאית), במידה ובן או בת זוגו של בעל הויזה מתקבל למקום העבודה אשר כעבור זמן מסויים מבקש את העובד ומציע לו – Sponsership – מצב אשר מאפשר קבלת גרין קארד לעובד (בן הזוג של בעל הויזה) ולשאר בני המשפחה.

כלומר, עקרונית לא ניתן לקבל גרין קארד ישירות מויזת E2 , אבל ניתן בהחלט לאחר המעבר לארה"ב לשנות את הסטטוס בנסיבות שונות ולקבל גרין קארד לאחר שינוי סטטוס. כמו כן יש לזכור שויזת E2 ניתנת להארכה ללא הגבלה ולכן ישנם משקיעים שנמצאים על אותה הויזה (E2) כבר כמה עשורים בארה"ב באופן חוקי.

מדוע מומלץ להגיש את הבקשה לויזה E2 עם עורך דין מומחה בתחום?

למשרדנו נסיון רב בהגשת בקשות לויזת משקיע E2. פעמים רבות מגיעים למשרדנו לקוחות אשר בחרו לבצע את התהליך לבד ו/או נעזרו בשירותים של גורמים שאינם משפטיים כגון חברות שונות שמציעות שירותים דומים וחוו מקרים של חוסר מקצועיות ו/או אי עמידה ביעדים ו/או הבטחות. הדבר קורה מפני שתחום זה של ויזת משקיע E2 הינו תחום מורכב אשר מבוסס על החקיקה האמריקאית בנושא זה ועל מנת לעמוד בקריטריונים הרבים שקבעה ממשלת ארה"ב, יש להבין בחוק ומשפט מסחרי וכן בדיני ההגירה האמריקאיים. לכן, מומלץ להיעזר בעורך דין הגירה ובעורך דין המתמחה בהשקעות בארה"ב ובמשפט מסחרי על מנת שיערוך את הבקשה לויזת משקיע E2 בצורה משפטית ומקצועית ועל הצד הטוב ביותר. 

כחלק מתחום מומחיותו של עו״ד ניר אביבי, מטפל המשרד בבקשות לויזת משקיע לארה״ב E2 של אזרחים ישראלים וכן של אזרחים ישראלים עם אזרחות כפולה בהתאם לעדיפות הלקוח והזמן שניתנת הויזה בהתאם לכל מדינה (על פי האמנה וכפי שהוסבר לעיל).

משרד עו״ד ניר אביבי מטפל בהגשת ויזת משקיע E2 לארה״ב לקונסוליה האמריקאית בתל-אביב וכן מסייע ללקוחות רבים להכין את החומר הדרוש ובצעדים הדרושים בפתיחת העסק בארה"ב על מנת שבסופו של דבר יוכל בעל העסק לקבל ויזת משקיע E2 לארה"ב.

השלב הבא – קביעת פגישת ייעוץ לקבלת כל הכלים להכנה לויזת משקיע E2

כפי שהוסבר באופן מפורט לעיל, הגשת הבקשה לויזת משקיע E2 כרוכה בעמידה בקריטריונים רבים הנדרשים על ידי השגרירות האמריקאית. בשל כך ועקב נסיוננו הרב, מומלץ לתאם פגישת ייעוץ שבה נציג מטעמנו יעבור שלב אחרי שלב עם כל מי ששוקל להגיש בקשה לויזה E2. בפגישה זו אנו נסייע לו להכין את כל המסמכים הדרושים לקבלת הויזה ונסייע לו לעמוד בדרישות שגרירות ארה"ב טרם ההשקעה בעסק- דבר אשר יחסוך משאבים רבים וזמן רב מהמשקיע הנבון.

לפרטים נוספים ולפגישת ייעוץ לבדוק האם אתם עומדים בקריטריונים להגשת הויזה, צרו קשר!