שהייה בלתי חוקית בארה”ב – Overstay

שהייה בלתי חוקית בארה"ב – שהייה מעבר לזמן המותר

שהייה בלתי חוקית בארה"ב יכולה להביא למצב לא נעים של אי יכולת לקבל ויזה לתקופות זמן שונות לארה"ב.

כעיקרון הכלל המנחה הוא ששהיה מעבר ליום אחד מיום פקיעת הויזה, מבטלת באופן אוטומטי את הויזה שאיתה נכנס השוהה הבלתי חוקי לארה"ב ובנוסף לכך מביאה למצב שהשוהה הבלתי חוקי יהיה מנוע מלהכנס לאדמת ארה"ב לשנים שונות בהתאם לחריגה.

לעיתים במידה והשוהה הבלתי חוקי נשאר זמן מסויים מעבר לפקיעת הויזה בארה"ב, הוא יכול להגיש בקשה ל"מחילה" – Waiver ולבקש לבטל לו את האיסור הכניסה לארה"ב. 

באופן כללי ישנם מספר מצבים לשהיה בלתי חוקית בארה"ב מעבר לזמן המתיק בויזה:

  • שהייה בלתי חוקית של יום אחד ומעלה – מביאה לביטול מיידי של הויזה.
  • שהייה בלתי חוקית של מעל ל- 180 יום (6 חודשים) – מביאה למצב של איסור כניסה ובקשה לויזה לארה"ב לתקופה של 3 שנים.
  • שהיה  בלתי חוקית של מעל ל-360 יום (12 חודשים) – תביא למצב שהשוהה הבלתי חוקי יהיה מנוע מכניסה לארה"ב ומהגשת ויזה לתקופה של 10 שנים.

 

*חשוב לציין שבעת היציאה מארה"ב לאחר שהייה בלתי חוקית, לא ירשם דבר בדרכון של השוהה הבלתי חוקי. אך הדבר ירשם במחשבי הרשויות האמריקאיות והכניסה תאסר מהכניסות הבאות.

בקשת מחילה מהקונסול Waiver

בכל מקרה של שהייה בלתי חוקית בארה"ב, ניתן לבקש מהקונסול מחילה Waiver וביטול של האיסור על כניסה לארה"ב. הבקשה לא בהכרח אומרת שתנתן מחילה ויש סיכוי גדול שהבקשה לא תתקבל. החלטת הקונסול תלויה בנסיבות השהייה הבלתי חוקית, זמן השהייה הבלתי חוקית בארה"ב, ובעוד משתנים.

כמובן שבמקרים שבהם השוהה הבלתי חוקי גם נתפס כאשר הוא עבד בצורה לא חוקית ו/או עקב עבירות סמים, אלימות וכו' הסיכוי שבקשה מסוג זה תתקבל היא נמוכה יותר.

הגשת בקשה לויזה חדשה וויזת משקיע E-2 לאחר שהייה בלתי חוקית

ויזת משקיע E-2 הינה ויזה המאפשרת לחיות ולעבוד בארה"ב בעסק של המבקש בצורה חוקית. הרבה פעמים מעוניינים שמבקשים לפתוח עסק בארה"ב ולהגיש בקשה לויזת משקיע E-2 מגיעים אלינו ומתייעצים עמנו האם הם יכולים להגיש את הויזה, עקב שהייה לא חוקית שביצעו בארה"ב לפני אי אלו שנים. במקרים אלו חשוב מאוד לבדוק מתי התבצעה השהייה הבלתי חוקית בארה"ב וכן לכמה זמן היא בוצעה. בנוסף יש לדעת האם נעשו עבירות נוספות מעבר לעבירות הגירה שונות. במידה והשהייה הבלתי חוקית היתה לזמן קצר (עד חצי שנה מתום הויזה) וחלף מספיק זמן ממועד העזיבהאת ארה"ב, ישנו סיכוי סביר שיהיה ניתן להגיש את הבקשה לויזת משקיע E-2.

למרות זאת, וגם אם לא תמה תקופת איסור הכניסה לארה"ב, ניתן להגיש טרם הגשת הבקשה לויזת משקיע E-2, בקשה למחילה (Waiver) ולאחר אישורו על ידי הקונסול יהיה ניתן להגיש את הבקשה לויזת משקיע E-2.

לסיכום, שהייה בלתי חוקית בארה"ב אינה מומלצת כלל וכלל ויכולה להביא למצב שהמבקש ויזה לארה"ב יהיה מסורב כניסה לארה"ב על אף שחלף זמן רב ממועד היציאה את ארה"ב. למרות זאת, בתנאים מסויימים, ניתן לקבל מחילה Waiver מהקונסול ובכל זאת לקבל ויזה לארה"ב ולהכנס לארה"ב באופן חוקי שוב, ובמקרים מסויימים גם לעבוד.

אנו מתמחים בויזות לארה"ב ובפרט ויזת משקיע E-2 לישראלים ולבעלי אזרחות זרה.

Facebook
WhatsApp
Email
Print