הסכם שיתוף במקרקעין דו משפחתי

הסכם שיתוף  במקרקעין דו משפחתי – למה צריך את זה?

פעמים רבות מגיעים למשרדו של עורך דין ניר אביבי לקוחות אשר הינם בעלים של בית דו משפחתי ומעוניינים לעשות הסכם שיתוף בינם לבין הבית הצמוד להם – בבית דו משפחתי.

הסיבות לעריכת הסכם שיתוף במקרקעין דו משפחתי הינן מגוונות אך לרוב מדובר בסיבות דומות:

  • הסכם שיתוף לצורך קבלת משכנתא מהבנק
  • הסכם שיתוף לצורך מכירת הנכס והסדרת המקרקעין 
  • הסכם שיתוף לצורך הגדרת הגבול והזכויות שבין שותפים במקרקעין
  • הסכם שיתוף להסדרת זכויות בניה
  • הסכם שיתוף למניעת סכסוכים בין שכנים
  • הסכם שיתוף למתן זכות מעבר או זיקת הנאה במקרקעין משותפים

ישנם עוד סיבות אחרות לעשות הסכם שיתוף במקרקעין, אך בדרך כלל מדובר באחת הסיבות שציינו לעיל שבגללן עורכים הסכם שיתוף במקרקעין דו משפחתי.

האם ניתן לרשום הסכם שיתוף במקרקעין?

התשובה לכך היא שכן. חשוב מאוד לרשום הסכם שיתוף במקרקעין שכן על פי חוק המקרקעין, הסכם שיתוף שלא ירשם בלשכת רישום המקרקעין (או ברשות מקרקעי ישראל במידה ומדובר בנכס שלא רשום בטאבו), לא יוכל לחייב צד שלישי (צד ג') אשר ירצה להתקשר במקרקעין.

כלומר, רצוי מאוד לרשום הסכם שיתוף בלשכת הרישום הרלוונטית בהקדם וללא דיחוי לאחר חתימת הצדדים על הסכם השיתוף.

בנוסף לכך, ולשם ביצוע הרישום, יש לדווח לרשות המיסים על כל הסכם שיתוף שנרשם בין שותפים. אמנם בדר"כ הסכם שיתוף לא יחוייב במס שכן לא נמכרת זכות כלשהי במקרקעין (ככל שלא נמכרת או ניתנת זכות בהסכם השיתוף), אך עדיין, על מנת לרשום את הסכם השיתוף יש לקבל אישורי מיסים, ובשביל זה יש לדווח על הסכם השיתוף בלשכת רישום המקרקעין.

איך עושים הסכם שיתוף במקרקעין?

ראשית כל להסכם שיתוף ברוב המקרים יש לשכור את שירותיו של מודד בניין אשר ידע לקבוע את הגבולות הברורים בית הבתים וימדוד את החלקה ו/או השטח שאותו רוצה לכלול בהסכם השיתוף. תפקידו של המודד בהסכם שיתוף הוא חשוב מאוד. לאחר שהמודד יקח את המדידה, עליו לבצע את החוקה על גבי מפת המדידה ולכלול בה את השטחים השונים שאותם השותפים במקרקעין רוצים לחלק, לרבות סימון של דרכי מעבר, זיקת הנאה וכו'. כאשר הכל מופיע על גבי מפת המדידה שערך המודד, נצרף את המדידה להסכם השיתוף כנספח ונציין בהסכם השיתוף את החלוקה על פי מפת החלוקה, כאשר כל צד ו/או שטח משותף ו/או כל שטח אחר שהוחלט בין הצדדים מסומן בצבע אחר.

הצדדים יחתמו על הסכם השיתוף ועל הטפסים הרלוונטים לרשויות המיסים ולשכת רישום המקרקעין לרישום. ובסופו של התהליך ידווח עורך הדין את הסכם השיתוף לרשות המיסים ולאחר קבלת אישורי המיסים ירשום את הסכם השיתוף בטאבו.

הסכם שיתוף במקרקעין דו משפחתי – מומלץ לעשות עם עורך דין שמתמחה בתחום!

הסכם שיתוף במקרקעין דו משפחתי ובכלל, כל הסכם שיתוף, מומלץ לעשות עם עורך דין מקרקעין שמתמחה בהסכמי שיתוף ובנדל"ן.

הסכם שיתוף ישפיע רבות על בעלי המקרקעין ועל יורשיהם, ולכן אין להמעיט מחשיבותו של הסכם השיתוף.

עורך דין ניר אביבי הינו עורך דין המתמחה בנדל"ן ובמקרקעין וכפועל יוצא גם בהסכם שיתוף במקרקעין ובהסכם שיתוף במקרקעין דו משפחתי, בבתי קרקע, קרקעות, ועוד.

לפרטים נוספים וליצירת קשר עם עורך דין ניר אביבי, צרו קשר בטלפון המופיע באתר או השאירו את פרטיכם בטופס צור הקשר המופיע באתר ונדאג לחזור אליכם בהקדם.

Facebook
WhatsApp
Email
Print