השתלטות על שטח משותף

השתלטות על שטח משותף – איך מתמודדים עם זה ומה עושים?

פעמים רבות מגיעים למשרדו של עורך דין ניר אביבי דיירים בבית משותף אשר לא יודעים כיצד לפעול אל מול דייר בבניין או בבית משותף אשר פלש לשטח המשותף ועושה בו כשלו.

חשוב מאוד לדעת ששיהוי ו/או המתנה ארוכה מדי מצד הדיירים בבניין, יכולה להוות בעיה כאשר נרצה לדרוש מהדייר לפנות את השטח המשותף וכאשר הוא עושה בשטח המשותף כשלו.

למרות זאת, פעולות נחושות מול הדייר הפולש, יכולות בסבירות גבוהה להביא למצב שהדייר הפולש יפונה על ידי צו מבית משפט או המפקח/ת על המקרקעין ויחוייב בהוצאות על ההליך המשפט לרבות תשלום של שדמי שימוש ראויים לשאר דיירי הבניין.

סוגים של השתלטות דייר על השטח המשותף

מנסיוננו פעמים רבות כאשר דייר משתלט על השטח המשותף הדבר גורם לעגמת נפש ולתסכול אצל שאר הדיירים בבניין ובעיקר לאלו שסובלים אישית מהשתלטות הדייר על השטח המשותף.

לדוגמא, כאשר דייר משתלט על חצר הבית המשותף ועושה בה כשלו. פעמים רבות מדובר בדייר שמתגורר בדירת הקרקע בבניין ומחליט לספח לעצמו באופן לא חוקי וללא הסכמת שאר דיירי הבניין את חצר הבניין לצרכיו האישיים. סגירת החצר המשותפת או סיפוחה לדירת הדייר שלא כדין, מהווה עילה משפטית כנגד הדייר אשר מזכה את שאר הדיירים לדרוש את סילוק ידו של הדייר מהשטח המשותף לאלתר.

דוגמא נוספת היא כאשר דייר סוגר לעצמו מחסן בשטח המשותף, או מספח לעצמו חלק בשטח המשותף על מנת לאחסן חפצים אישיים שלו. גם במקרים אלו חשוב לדעת שיש מה לעשות וניתן לדרוש את פינויי החפצים של אותו דייר מהשטח המשותף.

כמובן שיש סוגים נוספים של פלישות לשטח המשותף כמו למשל השתלטות על גג משותף של דייר בבית המשותף או השתלטות על חניה משותפת של הבניין, ועוד.

לכל מצב כזה של השתלטות על שטח משותף, יש פתרון משפטי בדרך כלל, אך כפי שציינו בתחילת המאמר, יש לפעול בצורה נחושה כנגד אותו דייר על מנת למצות עמו את הדין.

השתלטות על שטח משותף – לאיזה עורך דין פונים?

כאשר רוצים לטפל בהשתלטות על שטח משותף מצד דייר בבית משותף, חשוב ליצור עם עורך דין מקרקעין מומלץ שמתמחה בבתים משותפים ובתביעות למפקח/ת על המקרקעין או בהגשת תביעות וצו עשה לבית המשפט ולמקפח/ת על המקרקעין.

עורך דין ניר אביבי מתמחה במקרקעין ובייצוג דיירים בבית המשותף לרבות ייצוג ועדי בתים וסכסוכים בין דיירים בבית המשותף.

לפרטים נוספים וליצירת קשר עם עורך דין ניר אביבי, צרו קשר והתקשרו למספר המופיע באתר או השאירו את הפרטים בטופס צור הקשר המופיע באתר ונדאג לחזור אליכם בהקדם.

Facebook
WhatsApp
Email
Print