עורך דין מקרקעין מומלץ

מחפשים עורך דין מקרקעין מומלץ? הגעתם למקום הנכון! משרד עו"ד ניר אביבי מתמחה בתחום דיני מקרקעין ובחוזים בתחום המקרקעין וכן בייצוג בבתי משפט ובערכאות השונות.

תחום דיני מקרקעין הינו תחום רחב ביותר שמכיל תתי תחומים רבים כגון:

משרדו של עו"ד ניר אביבי מתמחה בעולם דיני מקרקעין ומתעסק בתחומים רבים בתחום המקרקעין וביניהם: עריכת הסכמי מכר, תמ"א 38, רכישת דירה, הגשת תביעות בבתי המשפט השונים בענייני מקרקעין, עסקאות מכר, עריכת הסכמים שונים וטיפול ברישום זכויות והסדרת מקרקעין.

במאמר זה נסקור את התחומים העיקריים שעו"ד מקרקעין מנוסה מתמחה בהם.

עורך דין מקרקעין
מחפשים עו"ד מקרקעין מומלץ? – משרד עורכי דין מקרקעין ניר אביבי

עורך דין מקרקעין מומלץ בקניית דירת מגורים

עו"ד מקרקעין מומלץ חייב להתמחות קודם כל בקנייה ומכירה של דירת מגורים ו/או רכישת דירת מגורים מקבלן, שכן בכל שנה נוספות עוד עשרות אלפי דירות למשק הישראלי ובכל חודש מתבצעות בפועל עשרות אלפי עסקאות קניה ומכירה של דירות מגורים.

לכן, תפקידו של עו"ד מקרקעין בקניה ורכישה של דירת מגורים הוא קריטי וחיוני לביצוע כל עסקאות מכר.

בדרך כלל עסקאות מכר של קניה ורכישה של דירת מגורים תתבצע על ידי עו"ד מקרקעין מומלץ שמגיעים אליו דרך המלצה והוא זה שעוזר לרוכשים וגם למוכרים לבצע עסקאות מכר על הצד הטוב ביותר.

בכל עסקת מכר חשוב לשים לב למקצועיות הרבה של עורך דין דיני מקרקעין ולנסיון שכן כל טעות קטנה בעסקת מקרקעין יכולה להתבטא בסכומי כסף גדולים.

לדוגמא, משרד עו"ד ניר אביבי הגיע זוג אשר רכש דירת מגורים, ועורך הדין שייצג אותם בעסקת המכר "שכח" לשים לב שהמוכר יחתום על הסכם המכר. מאחר והמוכר לא חתם על הסכם המכר, המוכר התכחש לעסקה מספר ימים לאחר החתימה ונגרם נזק גדול לרוכשים.

אין ספק שמדובר ברשלנות של אותו עו"ד, שכנראה לא היה לו הנסיון הדרוש לביצוע עסקאות מכר במקרקעין.

לכן, נמליץ תמיד על עו"ד מקרקעין מומלץ בלבד בעת קנייה ומכירה של דירת מגורים.

עורך דין מקרקעין מומלץ בעריכת הסכם שכירות

לא פעם מגיעים למשרדו של עורך דין נדלן ניר אביבי בעלי דירות שנמצאים במצוקה אמיתית, הם השכירו את דירתם לשוכרים ללא שהסתייעו בעו"ד לצורך עריכת הסכם השכירות ולקיחת הערבויות המתאימות מהשוכרים.

השוכרים הפסיקו לשלם את דמי השכירות ובעלי הדירה לא ידעו מה לעשות.

בדיוק מסיבה זו ומסיבות נוספות ואחרות, מומלץ שלא לוותר על ייעוץ והכוונה של עו"ד מומלץ במקרקעין בכל מה שקשור להסכמי שכירות ולעריכת הסכם שכירות, שכן קיימים הסכמי שכירות בשפע באינטרנט, אך רובם אינם ערוכים בצורה נכונה ויש לציין שכל מקרה לגופו.

לכן, כאשר בעל דירה מוריד בתום לב הסכם שכירות מהאינטרנט, וחושב שהסכם זה יכסה אותו מול שוכרים בעייתיים, הוא טועה, שכן במרבית המקרים שמגיעים אל משרד עו"ד ניר אביבי, השוכרים מפסיקים לשלם ובעל הדירה מגלה שהסכם השכירות שנחתם עם אותם שוכרים לא מכסה אותו כפי שצריך.

לכן, אנו ממליצים לפנות לעורך דין מקרקעין מומלץ לעריכת הסכם שכירות.

אמנם בעל הדירה ישלם לעו"ד לעריכת הסכם השכירות ולסיועו עד לחתימה על הסכם השכירות, אך הדבר יהיה זול הרבה יותר מאשר טיפול במצב ששוכרים יפסיקו לשלם את דמי השכירות.

עו"ד מקרקעין מומלץ בתביעה לפינוי מושכר

בהמשך לנקודה הקודמת במאמר זה, בה ציינו את חשיבותו של עו"ד דיני מקרקעין מומלץ בעריכת הסכמי שכירות, פעמים רבות פונים אלינו לקוחות אשר השוכר בדירתם חדל לשלם את דמי השכירות או שהשוכר מפר את הסכם השכירות בסעיפים אחרים, לדוגמא לא משלם חשבונות, מסתכסך עם יתר הדיירים בבניין ועוד.

במקרים אלו, בפעמים רבות אנו נדרשים להגיש תביעה לפינוי מושכר נגד אותו שוכר בעייתי, אשר מסרב להתפנות מהדירה ולעמוד בהתחייבותיו.

במקרה של תביעה לפינוי מושכר חובה לפנות לעו"ד מקרקעין מומלץ שמתמחה בתביעה לפינוי מושכר, שכן הליך של תביעה לפינוי מושכר הינו הליך משפטי מזורז ויעיל שמטרתו היחידה היא פינויו של שוכר סרבן / בעייתי מדירת מגורים.

במקרה שעורך הדין שיטפל במקרה לא מתמחה בתחום דיני מקרקעין ולא מכיר את סוג התביעה, ישנו חשש שההליך יפגם ולא יהיה זריז מספיק.

לדוגמא, על פי תקנות סדר הדין האזרחי, פרק ט"ז, יש להגיש תצהיר עדות ראשי של התובעים (בעלי הדירה ועדים אחרים) נגד השוכר במעמד הגשת כתב התביעה. אי ידיעה של פרט זה ועוד, יכול לגרום לעיכוב בהליך ובסופו של דבר לעכב את פינויו של השוכר מהדירה.

לכן, חשוב מאוד לפנות רק לעורך דין מקרקעין מומלץ בתחום של תביעה לפינוי מושכר.

עו"ד מקרקעין מומלץ בתביעה לביטול חוזה ובתביעה לביטול חוזה מכר

לא פעם מגיעים אל משרדנו לקוחות שמרגישים שעולמם חרב עליהם, הם שילמו את מלוא כספם לקבלן או למוכר דירה כלשהו, והמוכר הפר את ההסכם מולם ובכך גרם לבעיות רבות וחמורות לרוכשים.

במקרה אחד, זוג עם 3 ילדים רכשו דירה מקבלן אשר התחייב להם (בע"פ) שההיתר יתקבל עד 6 חודשים מיום החתימה על עסקאות מכר. בוודאי שההבטחה היתה מהפה לחוץ ובסופו של דבר חלפו כשנתיים וחצי והיתר הבניה עדיין לא התקבל.

במקרה כזה הגשנו דרישה מיידית לקבלן שישיב את הכספים שהועברו אליו מידי הלקוחות ואף דרשנו פיצוי על הסחבת והעיכוב חסר תום הלב של הקבלן.

במקרה אחר זוג רכש דירת מגורים מאדם פרטי, ולאחר שמרבית מהתמורה הועבר למוכר, המוכר סירב להתפנות מהדירה ולהשלים את חלקו בעסקה.

גם במקרה כזה ייצגנו את הזוג והגשנו תביעה לבית המשפט על מנת לאכוף את ההסכם ושבית המשפט יתן צו עשה לפינוי המוכר מהדירה.

ישנם גם מקרים בתור משרד עורכי דין דיני מקרקעין אנו נדרשים לבטל את הסכם המכר ו/או את החוזה עקב הפרה יסודית של החוזה על ידי הצד השני.

במקרה כזה אנו חייבים לוודא שמדובר בהפרה יסודית של החוזה על ידי המפר, ובמידה שלא מדובר בהפרה יסודית של החוזה, חשוב מאוד להודיע למפר את החוזה שהוא מפר את ההסכם, ולתת לו זמן סביר לתיקון ההפרה.

רק אם המפר לא תיקן את ההפרה תוך זמן סביר, ניתנת לנפגע מההפרה הזכות להודיע על ביטול החוזה (או לתבוע אכיפת חוזה) , על פי החלטתו. כמובן שניתן גם לתבוע פיצויים בגין הנזק שנגרם למי שנפגע מהפרת החוזה. 

במקרים של תביעה לביטול חוזה או ביטול הסכם מכר, חובה גם כן לפנות לעו"ד מומלץ שמתמחה בביטול חוזה ובתביעה לביטול חוזה וביטול חוזה מכר שכן מדובר בתחום רגיש שטיפול לא נכון בתביעה או היעדר ידע ונסיון מצד עורך הדין יכול לגרום נזק ממשי ללקוחות.

עורך דין מקרקעין מומלץ שמתמחה במושבים ונחלות

עו"ד מקרקעין מומלץ שמתמחה במושבים ונחלות הוא עורך דין שבקיא בדיני האגודות השיתפויות ובקיא בנהלים והתקנות העדכניים ביותר של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ושל תחום הנחלות במושבים.

לדוגמא, החלטות חדשות בדבר היוון נחלות וכניסה לדמי רכישה (במקום דמי הסכמה) שהיו נהוגים בנחלות ומושבים עד לפני מספר שנים.

כמו כן נסיון וידע בהיוון נחלות ובפיצול מגרש מנחלה, אלו תחומים מאוד ספציפיים בדיני מקרקעין שחייבים לשכור את שירותיו של עו"ד מקרקעין מומלץ שמתמחה במושבים ונחלות.

משרדו של עורך דין ניר אביבי בין היתר מתמחה בדיני מושבים ונחלות, בהיוון נחלות, פיצול מגרש מנחלה ועסקאות מכר של נחלות ומשקים חקלאיים, שהינו תחום משפטי מורכב ביותר הדורש ידע ומומחיות.

עורך דין מקרקעין מומלץ שמתמחה בסכסוכי שכנים ותביעה נגד דיירים בבית משותף

תחום נוסף וחשוב בדיני מקרקעין הינו התחום של סכסוכי שכנים ותביעות של דיירים בבית משותף.

הרבה פעמים מגיעים למשרדו של עו"ד ניר אביבי דיירים בבתי משותף אשר מרגישים שנעשה להם עוול, על ידי דייר אחר בבית המשותף או על ידי ועד הבית בבית המשותף.

הסיבות לסכסוכים הללו הן מגוונות ויכולות להיגרם מסיבות שונות כגון:

דייר שהשתלט על השטח המשותף בבית המשותף, פגעי רטיבות ונזקים שנגרמו לדירה בבית המשותף עקב דירה אחרת או עקב הרכוש המשותף (לדוגמא מהגג או מהקירות החיצוניים של הדירה), הפרעות ונזקים של דיירים אחרים בבית המשותף, חובות של דייר בבית המשותף לדייר אחר או לועד הבית ושאר הדיירים ועוד.

כאשר מגישים תביעה נגד דייר או דיירים בבית המשותף, ניתן להגיש את התביעה פעמים רבות אצל המפקח/ת על הבתים המשותפים בלשכת רישום המקרקעין שבאיזור שיפוטה נמצאים המקרקעין (הדירה או הבניין), או בבית משפט השלום על פי החבירה.

ישנם סכסוכים משפטיים שלא ניתן להגיש אצל המפקח/ת על המקרקעין וחייבים להגישם בבית המשפט.

כאשר רוצים להגיש תביעה בגין סכסוך שכנים או תביעה נגד דיירים בבית המשותף, חובה להתייעץ עם עורך דין מקרקעין מומלץ שמתמחה בתחום זה, שכן מדובר בתחום ספציפי.

עורך דין מקרקעין מומלץ בתביעה לפירוק שיתוף במקרקעין 

למשרדנו מגיעים מקרים לא מעטים בהם שותפים במקרקעין רוצים להפרד מהשותפות במקרקעין עקב סכסוך ו/או אי הסכמות באשר למכירה של המקרקעין או לחלוקה של המקרקעין כאשר ניתן לבצע אותה.

לדוגמא, כאשר שותפים במקרקעין הינם שותפים במשותף (מושה) – כלומר בכל גרגיר וגרגיר במקרקעין ואין הסכם שיתוף מסודר עם תשריט ומדידה אשר מסדיר את הזכויות של כל שותף בקרקע.

במקרים אלו, כאשר השותפים לא מוצאים את דרך האמצע ולא מוכנים להתפשר ולהגיע להסדר, ניתן להגיש תביעה לפירוק שיתוף בבית המשפט אשר יפרק את השותפות ולמעשה יחלק את השותפות במקרקעין בין השותפים.

בנושא של דיני מקרקעין, בית המשפט יכול להכריע על דרך מכירת המקרקעין לצד ג' ובכך לסיים את השותפות בין השותפים במקרקעין, או לחייב צד אחד לקנות את חלקו של הצד השני.

כך או כך, בית המשפט ידאג לפרק את השותפות במקרקעין.

כאשר רוצים להגיש תביעה לפירוק שיתוף במקרקעין, חשוב מאוד לבצע זאת באמצעותו של עורך דין מקרקעין המתמחה בעולם דיני מקרקעין מומלץ לתביעה לפירוק שיתוף במקרקעין שכן מדובר בתחום מורכב המצריך ידע ומומחיות רבה של עורך הדין המומלץ.

ניר אביבי – עו"ד מקרקעין מומלץ

ניר אביבי הינו עורך דין נדלן מומלץ בתחומים המפורטים במאמר זה ובתחומים נוספים במשפט האזרחי והמסחרי.

עו"ד ניר אביבי הינו בעל תואר שני במשפטים LLM מאוניברסיטת בר אילן ולא נסיון של שנים בתחום המקרקעין ועבד במשרדים ידועים בתל אביב עד שפתח את משרדו שקיום נותן שירות ללקוחות רבים באיזור המרכז והשפלה, השרון והצפון.

משרדו של עורך דין מקרקעין ניר אביבי ממוקם גם בבנימינה (צמוד לתחנת הרכבת) וגם בתל אביב בסמוך למגדלי עזריאלי.

עו"ד דיני מקרקעין ניר אביבי מקפיד על מתן שירות איכותי ואדיב בד בבד עם התמחות בערכאות המשפטיות השונות וייצוג משפטי מהשורה הראשונה.

לפרטים נוספים בתחום דיני מקרקעין ולייעוץ משפטי של עורך דין מקרקעין ניר אביבי,

צרו קשר בטלפון: 077-7298914.

Facebook
WhatsApp
Email
Print