הליך פינוי מושכר

הליך פינוי מושכר- כשהשוכר מפסיק לשלם

עו"ד ניר אביבי מתמחה בהליך של תביעה לפינוי מושכר במקרים של פינוי שוכרים בעייתיים וגם של פינוי שוכר שלא משלם שכירות.

פעמים רבות מגיעים למשרדנו לקוחות אשר נמצאים במצוקה כיוון שהשוכרים בדירה מפסיקים לשלם את דמי השכירות ו/או מפרים את הוראות חוזה השכירות ולמרות זאת לא מוכנים להתפנות מהדירה.

במקרים כאלו, ניתן לומר שמדובר בשוכרים מהגיהנום שפשוט גורמים לכך שבעל הנכס רק רוצה לפנות את השוכרים מהדירה בהקדם האפשרי.

בדיוק בשביל מצבים כאלו, קבע המחוקק את פרק ט"ז לתקנות סדר הדין האזרחי, ואת האפשרות להגיש תביעת פינוי שוכר ולבצע הליך פינוי מושכר על פי דין.

הליך פינוי מושכר בתביעה לפינוי מושכר

כאמור הגשת תביעה הוא למעשה ההליך המשפטי שיש לנקוט בו במקרים שהשוכר הפסיק לשלם את דמי השכירות ו/או הפר את הוראות חוזה השכירות ומסרב לפנות את הדירה למרות שהשוכר לא מחזיק בנכס כדין. 

הוראות החוק ברורות בעניין זה וחשוב לדעת שבעל הנכס, על אף הפרות ההסכם ואי תשלום דמי השכירות מצד השוכר, לא יכול לפנות את השוכר בכוח ועל דעת עצמו, אלא חייב לפעול בהתאם לדין ולהגיש תביעה לפינוי נגד הדייר.

במקרים אלו, מומלץ לפעול באופן מהיר ביותר וללא דיחוי ולפתוח את התביעה נגד השוכר בבית המשפט, שכן כל עיכוב ידחה את סילוק השוכר מהדירה.

הליך פינוי מושכר מתחיל מהגשת התביעה לבית משפט השלום שבאיזור שיפוטו נמצאת הדירה, וכותרתה של התביעה: "תביעה לפינוי מושכר".

לאחר מסירת כתב התביעה לידי הנתבע (השוכר), יש לספור 30 ימים עד שניתן יהיה לקבל פסק דין לפינוי מושכר.

במידה והשוכר הגיש כתב הגנה במועד, יקבע בית המשפט דיון מוקדם ככל האפשר ועד 30 ימים ממועד הגשת כתב ההגנה ע"י השוכר. בדרך כלל פסק הדין ניתן כבר בסיום הדיון או זמן קצר לאחריו.

לאחר קבלת פסק הדין ניתן להתחיל בהליך פינוי המושכר בהוצאה לפועל.

חשוב לציין, שגם לאחר פתיחת התיק בהוצאה לפועל, יש להמתין זמן קצר עד שיהיה ניתן לפנות שוכר מהדירה בכוח וזאת על ידי שכירת שירותיו של קבלן הוצאה לפועל מוסמך, אשר יבצע את הליך הפינוי בפועל.

הליך פינוי מושכר – כמה עולה?

הליך פינוי דייר כמו כל הליך משפטי, אינו דבר זול אך כמובן שהוא נדרש על מנת להחזיר את החזקה על הדירה ועל מנת לסלק את השוכר הבעייתי מהנכס בהקדם האפשרי.

נהוג לחלק את שכר הטרחה והעלויות בהליך ל-3 חלקים:

  1. להגיש תביעה לפינוי מושכר לבית המשפט.
  2. פתיחת תיק בהוצאה לפועל.
  3. שכירת שירותים של קבלן הוצאה לפועל לשם ביצוע פסק הדין בהוצאה לפועל והוצאת הדייר מהדירה.

מנסיוננו, הליך פינוי שוכר יכול להסתכם באלפי ש"ח, להוסיף על כך גם אגרות פתיחת תיקים, בהוצאה לפועל, בבית המשפט, שליחים, מסירות וכו'.

הליך פינוי מושכר -לעמוד על הזכויות שלכם

כאמור, תביעת פינוי שוכר הינו הליך משפטי שיש לבצע מהר ובנחישות כנגד השוכר הבעייתי וזאת על מנת שבעל הנכס יוכל לפנות שוכר מהדירה בהקדם האפשרי.

לכן, בבחירת עורך הדין בתביעות מהסוג הזה יש חשיבות מכרעת, ולכן חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין שמתמחה בחוזים ומקרקעין ויש לו הנסיון והידע בהגשה של תביעה לפינוי מושכר בהליך פינוי שוכר.

לעו"ד ניר אביבי יש נסיון רב בתביעות לפינוי שוכר ובהליך פינוי מושכר.

לפרטים נוספים ולייעוץ משפטי בנושא הליך פינוי מושכר, צרו קשר עם עו"ד ניר אביבי בטלפון: 077-7298914.

Facebook
WhatsApp
Email
Print