פינוי שוכר שלא משלם

משרדו של עורך דין ניר אביבי מתמחה בתביעות לפינוי שוכר שלא משלם שכר דירה ותביעה לפינוי משוכר נגד שוכר שהפר את הסכם השכירות.

מתי אפשר להגיש תביעה לפינוי שוכר שלא משלם?

פעמים רבות בעלי דירות משכירים את דירתם לשוכר שבהתחלה עושה רושם נחמד, ונראה שלא תהיה כל בעיה עם אותו שוכר. השוכר מוסר שיקים לידי בעל הנכס, בטחונות ועושה רושם שזוהי התחלה של ידידות נפלאה.

אך פעמים רבות מגיעים למשרדו של עו"ד ניר אביבי לקוחות רבים, אשר על אף שבהתחלה נראה שהיחסים עם השוכר תקינים ושמדובר באדם נורמטיבי ששוכר את הדירה, לאחר כניסת השוכר לדירה, מתגלה כי הוא אינו עומד בתנאי ההסכם לרבות אי תשלום דמי השכירות החודשיים.

פעמים רבות אף מדובר בשוכר שמעורר מהומות בבניין ו/או לא משלם את החשבונות, דמי ועד הבית ועוד.

במקרים אלו, לא נותרת ברירה לבעל הדירה אלא לפעול להוצאת השוכר באופן מהיר מהדירה, שכן כל יום שבו נשאר השוכר בדירה, מסב נזק גדול למשכיר.

איך ניתן לפעול לפינוי שוכר שלא משלם?

כאשר שוכר לא משלם דמי שכירות, ניתן להגיש תביעה לפינוי מושכר, אשר היא תביעה שהמחוקק קבע שניתן להגיש נגד שוכר דירה שמשכיר את הנכס שלא מכוח חוק הגנת הדייר.

במקרים אלו, המחוקק קבע שסדרי הדין יהיו קצרים יותר וממוקדים יותר מהגשת תביעה רגילה שכן תביעה לפינוי מושכר הינה תביעה מהירה יותר אשר כל תכליתה היא לפנות את השוכר מהדירה בזמן מהיר, במידה ולא עמד בתנאי השכירות.

חשוב לציין שתביעה לפינוי מושכר איננה יכולה להכיל עוד סעדים כמו פיצויים (במידה והשוכר חייב לבעל הדירה דמי שכירות והוצאות אחרות), אלא רק את סעד הפינוי. בתביעה לפינוי מושכר לא נדרש בעל הדירה להגיש בקשה לפיצול סעדים, וסעד תביעת הפיצויים נשמר באופן אוטומטי.

כמו כן טרם הגשת תביעה לפינוי מושכר, חשוב מאוד לשלוח לשוכר שלא משלם דמי שכירות מכתב התראה טרם נקיטת הליכים משפטיים והגשת תביעה לפינוי מושכר, שכן במידה ולא ישלח מכתב התראה לשוכר, בית המשפט יכול שלא לאשר את התביעה.

לוח הזמנים של תביעה לפינוי מושכר לפינוי שוכר שלא משלם

כאמור, תביעה לפינוי מושכר הינה תביעה מהירה שתכליתה פינוי שוכר שלא משלם מהדירה. לאחר הגשת התביעה לבית המשפט, יש 30 ימים לשוכר להגיש כתב הגנה מטעמו. לאחר הגשת כתב ההגנה מטעם השוכר, בית המשפט יקבע דיון מוקדם ככל האפשר ועד ל30 ימים ממועד הגשת כתב ההגנה על ידי השוכר.

לאחר הדיון, בית המשפט יתן פסק דין באופן מיידי אשר בו יקבע באם השוכר יפונה מהדירה או לא.

עם מתן פסק הדין לפינוי השוכר, ובמידה והשוכר לא יתפנה מהדירה באופן עצמאי. ניתן לפתוח תיק בהוצאה לפועל לפינוי השוכר מהדירה, גם כן, בהליך מזורז שבדרך כלל לוקח עד 30 ימים לפנות את השוכר שלא משלם מהדירה.

מכאן, שמיום הגשת התביעה לפינוי מושכר נגד השוכר שלא משלם ועד לפינויו בפועל של השוכר מהדירה, אנו מדברים על כ-3 חודשים לפינויו המוחלט של השוכר מהדירה.

חשוב לציין, שכל נזק ו/או חוב של השוכר שלא משלם למשכיר, ניתן לתבוע בהמשך או במקביל מהשוכר בהוצאה לפועל (במידה ויש שיק ביטחון ו/או ערבות אחרת אצל המשכיר) או להגיש תביעה כספית מקבילה לבית המשפט בגין הפיצויים.

עורך דין ניר אביבי – מתמחה בפינוי שוכר שלא משלם

משכיר יקר, על מנת לוודא שזכויותיך לא יפגעו ושהשוכר ישלם את המגיע לך, פנה אל עורך דין ניר אביבי עוד היום לפעול לפינויו לאלתר מן הדירה ולתשלום מלוא החוב בגין שכר הדירה.

לייעוץ משפטי מעורך דין ניר אביבי, צרו קשר!

Facebook
WhatsApp
Email
Print