עורך דין קניית דירה מחיר

עורך דין קניית דירה מחיר – כמה באמת גובה עורך דין מקרקעין

נושא שכר הטרחה של עורך דין מקרקעין וגם עורך דין קניית דירה מעסיק לקוחות רבים של עורכי דין בכל מה שקשור לרכישת דירת מגורים ו/או כל נכס נדל"ן אחר. הסיבה היא שכיום עקב הצפת מקצוע עריכת הדין ניתן למצוא הבדלים גדולים בשכר הטרחה שגובה כל עורך דין כאשר הוא מייצג את לקוחותיו בעסקת מקרקעין.

אז כמה באמת גובה עורך דין מקרקעין ומהו שכר הטרחה שנוהגים לגבות עורכי דין בעסקת מקרקעין? על כך במאמר שלפניכם.

עורך דין קניית דירה מחיר – עסקאות במגזר העירוני

כאשר אנחנו מדברים על עסקאות מקרקעין במגזר העירוני כגון: קניה ורכישה של דירת יד 2, קנית דירה מקבלן וכו', מדובר למעשה בעסקאות שנחשבות באופן כללי "פשוטות יותר". כמובן שישנם חריגים וכל מקרה לגופו כגון: עסקאות מכר של דירות בפרוייקטים של תמ"א 38, עסקאות מכר של דירות בקבוצות רכישה או רכישה קבוצתית, ועוד. אך הרוב הגדול של העסקאות במגזר העירוני הוא של רכישת דירה בבניין או בית מגורים (בית פרטי, דו משפחתי וכו') באיזור עירוני. בעסקאות מהסוג הזה, נוהגים עורכי דין לגבות שכר טרחה שנע בין חצי אחוז לאחוז בתוספת מע"מ כמובן. מדוע? התשובה לכך היא שהדבר מקובל בין עורכי הדין וכנראה שנוהג זה השתרש היטב אצל עורכי הדין. השוני בין חצי אחוז לאחוז משתנה כמובן בין עורכי הדין השונים. כמובן שהמחיר יכול להיות מושפע גם מסוג העסקה וכמות העבודה שיש לעורך הדין על העסקה.

חשוב לדעת, שפעמים רבות למוכר או לקונה הדירה העסקה נראית פשוטה יחסית, אך בפועל עורך הדין שמבין במקרקעין ובקיא בעסקאות נדל"ן, ידע שהעסקה יותר מורכבת ממה שהיא נראית על פני השטח וללקוח במבט ראשון. לדוגמא, עסקה לרכישת דירה בבניין, על פניו נראית עסקה פשוטה – הדירה די חדשה (בת 6 שנים) והבניין מסודר ונקי. אך בפועל מדובר על דירה שרשומה אצל חברה משכנת והבעלות רשומה בכלל ברשות מקרקעי ישראל (ולא רק בטאבו). במקרה כזה החברה המשכנת תדרוש בשביל להמציא אישור זכויות עדכני על בעלי הדירה, ובשביל להעביר את הדירה על שם הרוכש החדש, אישור זכויות עדכני מרמ"י. כלומר, במקרה כזה אנחנו מדברים על 2 גופים שעל עורך הדין להתנהל עמם, שמסרבלים את תהליך המכירה ולמעשה גורמים לעורך הדין לעבוד פי כמה וכמה על העסקה הזו מאשר על עסקאות אחרות.

זו רק דוגמא כמובן לכך ששכר הטרחה של עורך הדין בעסקת מקרקעין משתנה ויכול להיות גדול יותר גם במגזר העירוני, שעל פניו הוא פשוט יותר.

אנחנו כמובן לא מדברים על עסקאות מורכבות יותר כמו פרוייקטים של תמ"א 38, רכישה בקבוצת רכישה וכו', שהן עסקאות מורכבות יותר ושכר הטרחה באופן טבעי יגדל.

עורך דין קניית דירה מחיר – עסקאות במגזר הכפרי – מושבים

כאשר אנחנו מדברים על עסקאות מקרקעין במגזר הכפרי ובמושבים. אנחנו בדרך כלל מדברים על עסקאות למכירה של נחלה או משק חקלאי במושב ובאגודה שיתופית/חקלאית.

במקרים אלו מדובר בעסקאות מורכבות יותר שמצריכות עבודה מעמיקה יותר של עורך הדין ומורכבת יותר. 

במקרים אלו נהוג לתמחר שכר טרחה של עורך דין בכשני אחוזים משווי העסקה בתוספת מע"מ כדין, ואף יותר. זאת מפני שעבודתו של עורך הדין בעסקאות של מכירת נחלה או משק חקלאי היא רבה הרבה יותר ומצריכה עבודה נוספת על כל מרכיב ומרכיב ומול המוסדות השונים, לקבלת אישורים שונים, דיווח מסים מורכב יותר וכו'.

עו"ד ניר אביבי – עורך דין קניית דירה

עו"ד ניר אביבי הינו עו"ד מקרקעין אשר מטפל כחלק מפעילותו השוטפת של המשרד בעסקאות מכר של דירות מגורים, נחלות ומשקים חקלאיים. 

לפרטים נוספים וליצירת קשר עם עו"ד ניר אביבי צרו קשר בטלפון 077-7298914.

 

Facebook
WhatsApp
Email
Print