עורך דין המתמחה בפינוי בינוי

פעמים רבות מגיעים למשרדו של עורך דין ניר אביבי דיירים בבית המשותף ונציגות הועד אשר מעוניינים לקבל מידע על הליך פינוי בינוי. כמו כן בהליך של פינוי בינוי חשוב לדעת שליזם יש עורך דין מטעמו, ולכן חשוב מאוד שעורך דין מטעם הדיירים ונציגות הבית המשותף יבחרו עורך דין שילווה אותם לאורך כל הליך הפינוי בינוי, החל משלב החלטת הדיירים וההצבעה על פרוייקט פינוי בינוי, בחירת היזם וכן בשל המשא ומתן עם היזם, בחירת מפקח בניה לפרוייקט הפינוי בינוי, ועד למסירת הדירות בידי הדיירים בפרוייקט – הליך שיכול לקחת מספר שנים טובות.

על כן, במאמר זה נסקור את תפקידו של עורך הדין בפרוייקט של פינוי בינוי ומה עושה עורך דין המתמחה בפינוי בינוי בפועל.

עורך דין המתמחה בפינוי בינוי – בחירת היזם וקבלת ערבויות מהיזם

עורך דין המתמחה בפינוי בינוי ילווה את הדיירים בבית המשותף לאורך כל חיי הפרוייקט. השלב הראשון לאחר החלטת הדיירים ללכת על פרוייקט פינוי בינוי, הוא לערוך משא ומתן עם היזם, העברת טיוטות הסכם התקשרות עם היזם, בחינה וקבלת פוליסת ביטוח של היזם, וכמובן קבלת ערבויות שונות מהיזם שיבטיחו את התחייבויותיו.

לדוגמא, ערבות אחת מני מספר ערבויות שעל עורך דין המתמחה בפינוי בינוי לוודא שהיזם מוסר לו בנאמנות, הינה ערבות לתשלום שכירות הדירות. 

ערבות לתשלום דמי השכירות ניתנת על ידי היזם בנאמנות לעורך הדין שמייצג את הדיירים ואמורה לכסות את גובה תשלום דמי השכירות שהיזם צריך לשלם לדיירים לאחר הריסת הבניין והשיכון החלופי שהיזם חייב לספק לדיירים עד למועד השלמת הפרוייקט ומסירת הדירות לדיירים.

כמובן שטרם ההתקשרות עם היזם, עורך הדין יבצע מספר בדיקות מעמיקות לבדיקת הרקע של היזם, נסיונו וקבלת חוות דעת והמלצות מדיירים בפרוייקטים אחרים של היזם.

לאחר שהדיירים יחליטו על היזם שיבצע את העבודות, כמובן שעל עורך הדין מטעם הדיירים לערוך את הסכם ההתקשרות עם היזם ולכך דרוש נסיון רב של עורך הדין, שכן הסכם ההתקשרות עם היזם יהיה ההסכם שעל בסיסו כל פרוייקט פינוי הבינוי יתבצע וכל התחייבויות היזם יהיו מצויינות בו. לכן, חשוב מאוד שרק עורך דין עם נסיון רב בפרוייקטים של פינוי בינוי יערוך את ההסכם ויהיה אחראי על ההסכם עם היזם.

עורך דין המתמחה בפינוי בינוי – מה עושים עם דייר סרבן בפרוייקט של פינוי בינוי

פעמים רבות בפרוייקטים של פינוי בינוי, ישנם דיירים שמתנגדים לפרוייקט פינוי בינוי, או לפחות כאלו שמקשים על רוב הדיירים לבצע את הפרוייקט ולהתקשר עם הקבלן.

בפרוייקט פינוי בינוי חשוב לקבל חתימות של לפחות שני שליש מהדיירים בבית המשותף על גבי ההסכם עם היזם. ולמרות זאת, לשם פינוי הדיירים בפועל מהבניין לשם הריסת הבניין והקמתו מחדש, יש לקבל את חתימתם של כלל הדיירים על גבי ההסכם, דבר שפעמים רבות יש איתו קושי עקב דיירים סרבנים שמסרבים לחתום.

חשוב לדעת שבמקרים אלו יש מה לעשות וכאן נכנס לתפקידו עורך דין המתמחה בפינוי בינוי ומייצג את הדיירים בבניין. במקרה של דייר סרבן שמסרב לחתום על הסכם הפינוי בינוי, ישנה אפשרות להגיש תביעה למפקחת על הבתים המשותפים על מנת שזו תחייב את אותו דייר סרבן לחתום על ההסכם. כמו כן, ניתן להגיש תביעה כספית נזיקית כנגד הדייר הסרבן ולדרוש שיפצה את כלל דיירי הבניין עקב סירובו לחתום על ההסכם.

בדרך כלל, פעולות אלו מספיקות על מנת לגרום לדייר הסרבן לחתום על ההסכם ולצאת לפועל עם פרויקט פינוי הבינוי עם היזם.

ישנן עוד פעולות רבות ושונות, חשובות מאוד שעל עורך הדין המתמחה בפינוי בינוי לבצע.

עורך דין ניר אביבי – עורך דין המתמחה בפינוי בינוי 

כאמור לעורך דין המתמחה בפינוי בינוי שמייצג את הדיירים בבית המשותף יש תפקידים רבים ואחריות כבדה בכל מה שקשור בליווי הדיירים בפרוייקט הפינוי בינוי, שהוא כה חשוב ומשמעותי בחייהם של כלל דיירי הבניין.

לכן, חשוב מאוד לבחור עורך דין המתמחה בפינוי בינוי ובפרוייקטים של תמ"א 38 אשר יש לו נסיון רב בפרוייקטים אלו.

עורך דין ניר אביבי יחד עם עורך דין פלאי קרני, לו יש נסיון של למעלה מ-45 שנים בתחום המקרקעין והחוזים והתמחות ספציפית בתמ"א 38 ופרוייקטים של פינוי בינוי, בעל נסיון רב בפרוייקטים של פינוי בינוי ובייצוג דיירים בפרוייקטים שונים לרבות תמ"א 38 ופינוי בינוי.

לפרטים נוספים וליצירת קשר עם עורך דין ניר אביבי ו/או עורך דין פלאי קרני בכל מה שקשור לייצוג דיירים בפינוי בינוי, צרו קשר וקבעו פגישה!

 

Facebook
WhatsApp
Email
Print