עורך דין ליקויי בניה

עורך דין ניר אביבי מתמחה בליקויי בנייה ובהגשת תביעה נגד קבלן במקרים של ליקויי בנייה ורשלנות בבנייה שגרמה לנזקים כגון נזקי רטיבות ולפגמים שונים בדירה.

פעמים רבות מגיעים למשרדנו לקוחות אשר רכשו דירה ו/או בית פרטי במיטב כספם או בנו את ביתם עם קבלן רשום וציפו לעבור לבית חלומותיהם.

לצערנו בחלק מהמקרים מסתבר לאותם רוכשים שהדירה ו/או הבית שהם רכשו נבנה ברשלנות של הקבלן / המהנדס וגורמים אחרים ועקב כך ישנם ליקויי בניה שמצד אחד גורמים לעגמת נפש רבה, ומצד שני גורמים לירידת ערך של הנכס.

לכן, חשוב לדעת שבמקרים אלו של ליקויי בניה יש מה לעשות וניתן להגיש תביעה עם עורך דין ליקויי בניה נגד המהנדס ו/או הקבלן שבנה את הנכס.

מה עושים כאשר יש ליקויי בניה?

דבר ראשון שחשוב לעשות כאשר מתגלים ליקויי בניה הוא לתעד את כל הליקויים ואת הגורם לאותם ליקויים ולפנות לעורך דין שמתמחה בליקויי בניה. 

חשוב מאוד להודיע על ליקויי הבנייה שהתגלו, בין אם מדובר בסדקים ביקורת, נזילות ונזקי רטיבות, מרגע הגילוי של ליקויי הבניה, מתחילים לספור את מועד ההתיישנות שהינו 7 שנים ממועד גילוי הנזק.

צריך לקחת בחשבון שליקויי בנייה יכולים לתעתע ולהטעות מכיוון שהם יכולים להתפתח ולהתפשט זמן ארוך לאחר התגלות ליקויי הבניה הראשונה. לכן, גם כאשר מתגלים ליקויי בנייה בפעם הראשונה, חשוב לדעת שאין זה אומר שלא יתגלו ליקויי בניה נוספים בהמשך שגם בגינם יהיה צורך לתבוע.

חוות דעת מומחה וחברת בדק

בדרך כלל עם התגלה ליקויי בניה בדירה או בנכס, מומלץ להזמין חברת בדק בית (כיום מספר חברות שמתמחות בתחום זה ובבדיקות אלו) אשר יבצעו בדיקה מקיפה באשר לליקויי הבנייה ולמקור הליקויים. בין אם מדובר בליקויים שנגרמו עקב בעיות רטיבות ונזילות, טחב ועובש, ובין אם מדובר בסדקים מבניים בקירות ובתקרות הבית, חובה להזמין חברת בדק שתעריך את הנזקים ותדע לומר ולתעד ממה הם נגרמו.

פעמים רבות נדרשת חוות דעת מהנדס, יועץ קרקע, שמאי מקרקעין ועוד על מנת להעריך באופן מדוייק את הסיבות לליקויים ואת הנזקים שנגרמו עקב ליקויי הבניה.

חוות הדעת שנקבל, ישמשו אותנו בכתב התביעה ויהוו נספח חשוב ביותר בכל תביעה נגד קבלן ו/או תביעה בגין ליקויי בניה שכן אנחנו לא אנשי מקצוע בתחום הבניה, ורק אנשי מקצוע וחברות בעלת הסמכה ונסיון יכולים לתמוך בכתב התביעה את אמדן הנזק והליקויים.

ייתכן והמצהירים מטעם נותני חוות הדעת ידרשו גם להעיד בבית המשפט ויש לקחת זאת בחשבון.

שליחת מכתב התראה טרם הגשת תביעה בגין ליקויי בניה

לאחר שמוודאים שאכן ליקויי הבניה נגרמו עקב רשלנות של הקבלן ו/או המהנדס ו/או כל גורם אחר, מומלץ לשלוח מכתב התראה טרם נקיטת הליכים משפטיים נגד אותו גורם, וזאת בשביל לנסות ולהגיע לעמק השווה ללא הגשת תביעה משפטית.

במכתב ההתראה נפרט את הליקויים, את מועד גילוי הליקויים, האם ומתי נעשו פניות לגורמים האחראיים לליקויי הבניה והעובדה שהליקויים לא תוקנו או שהם תוקנו שלא כנדרש ונציין כי הליקויים עדיין לא תוקנו.

במכתב ההתראה ניתן מועד סופי עד לביצוע התשלומים ו/או תשלום הפיצויים הנדרש, ונודיע כי לאחר מועד זה תוגש תביעה בעניין.

כמובן שאת עריכת המכתב, שליחתו ומסירתו מומלץ בחום לתת לעורך דין שמתמחה בתחום על מנת שיעשה זאת בצורה מקצועית ורצינית.

הגשת תביעה בגין ליקויי בניה

כאשר מגישים תביעה בגין ליקויי בניה חשוב יש לוודא שיש ברשותינו את כל האסמכתאות והמסמכים המעידים על ליקויי הבניה. חשוב לצרף את כל חוות הדעת שהתקבלו מחברות הבדק, המהנדס והמומחים השונים וכמובן את כל הצילומים, הסרטונים וכל מה שיכול להעיד ולשפוך אור על ליקויי הבניה, חומרתם, והנזק שהם גרמו לנכס.

תביעה בגין ליקויי בניה כמובן חובה שתיעשה על ידי עורך דין מקרקעין שבקיא בתחום ליקויי הבניה ומתמחה בהגשת תביעות לבית המשפט בגין ליקויי בניה.

תביעה בגין ליקויי בניה יכולה להמשך מספר שנים שכן מדובר בנושא סבוך שלוקח זמן לברר את הנזקים שנעמדו ואת ליקויי הבניה עצמם. לדוגמא, במרבית הפעמים בסכסוכים משפטיים של ליקויי בניה, ממנה בית המשפט מומחה מטעמו שיבחן עבור בית המשפט את חומרת הליקויים ואת הנזקים שנגרמו. לכן, גם עניין זה יש לקחת בחשבון הן מבחינת ההוצאות והן מבחינת זמן ההליך המשפטי שיתארך עקב כך.

עורך דין ניר אביבי – עורך דין ליקויי בניה

כאמור במאמר זה, תביעה בגין ליקויי בניה דורשת תחום התמחות ייחודי של עורך הדין ונסיון בתחום החוזים והמקרקעין של עורך הדין. עורך דין ניר אביבי מתמחה בליקויי בניה ובהגשת תביעות בגין ליקויי בניה לבית המשפט. כמו כן מתמחה עורך דין ניר אביבי בדיני חוזים, מקרקעין, ייצוג דיירים בבתים משותפים ותביעות בבתי משפט בענייני הפרת חוזה ותביעות מקרקעין שונות.

לפרטים נוספים ולקביעת פגישה עם עו"ד ניר אביבי, צרו קשר בטלפון 077-7298914

Facebook
WhatsApp
Email
Print