פתיחת חברה בישראל

פתיחת חברה בישראל – רק עם עורך דין

פתיחת חברה בישראל הינו דבר שצריך לעשות בצורה מחושבת ובייעוץ של רואה חשבון ועורך דין שבקיא בתחום המסחרי ובדיני החוזים וכמובן שרצוי לקבל ייעוץ מעורך דין חוזים.

עורך דין ניר אביבי מתמחה בפתיחת חברה בישראל ובליווי עסקים ויזמים בפתיחת חברה בע"מ, הקמת שותפות וליווי משפטי שוטף.

במאמר זה נסקור את הנקודות החשובות שיש לקחת בחשבון כאשר מתעניינים בפתיחת חברה בישראל ועיקרי הדברים שעורך דין שמתחה בפתיחה חברה בישראל יתייחס אליהם בעת פתיחת החברה.

פתיחת חברה בישראל – חברת יחיד או חברה עם מספר שותפים

כאשר ניגשים לפתוח חברה בישראל, צריכים לקחת בחשבון שפתיחת חברה בישראל יכולה להיות מורכבת מבעלים יחיד, ואז החברה תקרא כחברת יחיד, או חברה מרובת בעלים / שותפים. בישראל אכן ניתן לפתוח חברה שלה בעלים יחיד והדבר מקנה הפרדה מוחלטת בין הבעלים של החברה לחברה. כלומר, החברה הינה למעשה גוף משפטי נפרד המהווה ישות משפטית נפרדת לכל דבר ועניין.

בעוד שלאדם פרטי שפותח עוסק מורשה, אין הפרדה משפטית בין "העסק" לאדם הפרטי.

בחברה עם שני שותפים או יותר, יש חשיבות רבה לתקנון החברה ואף להסכם המייסדים שמנסח עורך הדין שמתמחה בפתיחת חברה בישראל, שכן הסכם המייסדים והתקנון מהווים למעשה את כל ההסדר החוקי, המשפטי והמסחרי בין השותפים בחברה. תקנון החברה בדרך כלל יתייחס לאופן של חלוקת המניות והקצאת המניות בחברה והאופן בו הן מתחלקות בין השותפים. כמו כן תקנון החברה יכלול התייחסות מיוחדת לאופן קבלת ההחלטות, מי מורשי החתימה של החברה ועוד.

פתיחת חברה בישראל – חשיבותו של הסכם מייסדים

הסכם המייסדים הינו הסכם מפורט יותר אשר מכיל בתוכו ובדרך כלל אף לפרטי פרטים את מערכת היחסים בין השותפים בחברה, מערכת היחסים בין השותפים והבעלים בחברה, מי מוסמך לחתום בשם החברה, מיהם מורשי החתימה של החברה, מנגנוני היפרדות במקרה של התגלעות מחלוקות בין השותפים בחברה או רצונו של אחד השותפים למכור את חלקו בחברה לצד שלישי, ועוד.

עריכת הסכם מייסדים בין השותפים בחברה הינו חלק חיוני מהקמת החברה ומפתיחת כל חברה בישראל.

כמובן שבפתיחת חברה בישראל של חברת יחיד, מתייתר הצורך בהסכם מייסדים שכן מדובר על שותף ובעלים יחיד ולכן אין צורך במרבית הפעמים להסכם כזה.

כמה עולה לפתוח חברה בישראל?

עלות של פתיחת חברה בישראל משתנה מחברה לחברה, למורכבות החברה (בהתאם לכמות השותפים, מורכבות התקנון והסכם המייסדים ולעוד משתנים).

כמובן שישנן עלויות קבועות במקרים של פתיחת חברה בישראל, כמו למשל אגרת פתיחת חברה באופן מקוון ברשם התאגידים שעומדת נכון להיום על 2,182 ש"ח.

חשוב לציין שהתעריף המינימלי של לשכת עורכי הדין לפתיחת חברה בע"מ עומד נכון להיום על סך של 1,862 ש"ח, אך כמובן שכל עורך דין מתמחר את השירות בהתאם לראות עיניו.

כמה זמן לוקח לפתוח חברה בישראל?

לאחר שמגישים את כל המסמכים החתומים לרשם החברות באופן מקוון, בדרך כלל לוקח מספר ימים עד שבוע לאשר או לדחות את הבקשה לפתיחת חברה בישראל. לפעמים הדחייה נעשית עקב שם מוצע לחברה שאינו תקין בהתאם לתקנות (שם לא חוקי יכול להיות שם שאינו תואם לתקנות הציבור, מבזה, מעתיק שם אחר וכו'), חוסר זהות או מידע חסר באשר לפרטי בעלי החברה ו/או להון המניות, ועוד.

בדרך כלל לאחר שתתקבל דחיה מרשם החברות, יהיה ניתן לתקן את הטפסים ולשלוח בשנית לרשם החברות.

לאחר אישור רשם החברות, תשלח בדוא"ל למגיש הבקשה (עורך הדין) תעודה ההתאגדות של החברה והמסמכים הנלווים המהווים אסמכתה לכך שהחברה נפתחה בהצלחה וכמובן שיופיע מספר הח.פ החדש של החברה, שהוא מספר התאגיד הרשום אצל רשם התאגידים.

מעוניינים לפתוח חברה בישראל? צרו קשר עם עורך דין ניר אביבי וקבעו פגישת ייעוץ בטלפון 073-7238914.

 

 

 

 

 

Facebook
WhatsApp
Email
Print