משרד עורכי דין מקרקעין

משרד עורכי דין מקרקעין – איך בוחרים ומה חשוב לבדוק?

בחירת משרד עורכי דין מקרקעין חשוב שתיעשה ביסודיות שכן לא כל יום מתקשרים בעסקת מקרקעין במיליוני ש"ח.

במאמר זה נסקור את הדגשים החשובים שיש לקחת בחשבון כאשר מעוניינים לבחור במשרד עורכי דין במקרקעין לצורך ביצוע וליווי עסקת נדל"ן.

ראשית כל לפני שמתקשרים עם משרד עורכי דין מקרקעין, חשוב להבחין באיזו עסקת מקרקעין מדובר – האם מדובר בעסקת מקרקעין של דירת מגורים? או שאולי ברכישת דו משפחתי או בית צמוד קרקע אחר? האם מדובר בעסקת רכישת מגרש לבניה עצמית, קרקע חקלאית, או במשק חקלאי או מגרש בהרחבה במושב?

כל אלו הן רק דוגמאות (וכמובן שיש עוד דוגמאות לעסקאות מקרקעין שונות), לסוג העסקאות אשר משרד עורכי דין מקרקעין יצטרך לדעת ללוות את לקוחותיו.

אך חשוב לשים לב, שלא כל עורך דין שמתמחה במקרקעין יודע ומכיר את כל סוגי העסקאות הקיימות. הדבר אגב הוא טבעי לחלוטין ואינו מעיד על טיבו של עורך הדין או על משרד עורכי דין מקרקעין. כלומר, לא כל עורך דין או משרד עורכי דין מקרקעין מתעסק בכל עסקת מקרקעין, ולכן, חשוב מאוד לשים לב לציין ולהכיר את סוג עסקת המקרקעין שאנו מתכוונים לעשות, על מנת למצוא את העורך דין או את משרד עורכי דין מקרקעין שמתמחה בסוג עסקאות מסוג זה שאנו עומדים לעשות.

משרד עורכי דין מקרקעין – חשוב לדעת שמדובר בעורך דין מקומי שבקיא באיזור

לאחר שביררנו את סוג העסקה, ומצאנו משרד עורכי דין מקרקעין שמתמחה בסוג כזה של עסקאות (לדוגמא במידה ואנו קונים בית דו משפחתי יד 2 ביישוב מסויים), חשוב לוודא שמשרד עורכי הדין מכיר את העסקאות שנעשו באותו יישוב או באותה שכונה בעיר. זאת משום שפעמים רבות לכל איזור יש את הייחודיות שלו ואת המרכיבים שלו מבחינת עסקת מקרקעין. לדוגמא, ישנם איזורים שבהם הבעלות בקרקע הינה של רשות מקרקעי ישראל או קק"ל, דבר אשר מצריך אופן טיפול שונה מאיזורים שבהם הבעלות רשומה בלשכת רישום המקרקעין (טאבו). לדוגמא נוספת ישנם איזורים שהבעלות רשומה על חברה משכנת וכל הבתים שנמכרו באותו איזור בעשרות השנים האחרונות רשומים אך ורק בהערת אזהרה. כאשר עורך הדין מכיר כבר את אופי העסקאות באותו איזור, הדבר יכול לחסוך זמן רב וחוסר ידע ונסיון של עורך הדין באותו איזור יכול בסופו של דבר לעכב או במקרה גרוע יותר להפיל עסקה.

משרד עורכי דין מקרקעין – חשוב לוודא שיש כימיה עם עורך הדין המטפל בעסקה

מעבר לכך שחשוב שעורך הדין שמטפל בעסקה יהיה מקצועי ומיומן בעסקאות מקרקעין, חשוב לא פחות זה שתיווצר כימיה עם עורך הדין בכל מה שקשור לליווי המשפטי הנדרש בעסקה אך גם ביחסים הבין-אישיים בין הלקוח לעורך הדין.

יכול להיות שיהיה עורך דין מקצועי ביותר אך שאינו מעדכן את הלקוח שלו בזמן, ושיחסי האנוש שלו אינם טובים וגורמים אי נעימות ללקוח, ומהצד השני יכול להיות עורך דין "סחבק" שיתחבר מהר מאוד ללקוח, אך מבחינה מקצועית אינו בקיא כפי שצריך בכל ענייני המקרקעין הדרושים לעסקה.

לכן, חשוב מאוד שתיווצר כימיה בין הלקוח לעורך הדין ושעורך הדין גם יהיה בן אדם שנעים להתנהל מול ברמה היום-יומית, אך גם אדם מקצועי שמשרה על הלקוח שלו אווירה נעימה ומשרה ביטחון ותחושה שהכל נמצא בשליטה.

עסקת מקרקעין הוא הליך שבדרך כלל לוקח לא מעט זמן (יכול לקחת בין כמה חודשים ולפעמים גם שנה שנתיים עד שנגמר הרישום של הנכס), ולכן, הכימיה עם עורך הדין חשובה מאוד שכן מדובר ביחסים ארוכי טווח בדרך כלל.

משרד עורכי דין מקרקעין – חשוב לא להתפשר

לא משנה עם אתם עומדים לפני עסקת מקרקעין של כמה מאות אלפי ש"ח או עסקת מקרקעין במיליוני ש"ח, מה שבטוח זה שחשוב מאוד לשכור את שירותיו של עורך דין מקרקעין ושל משרד עורכי דין במקרקעין מקצועי ומנוסה שלו הנסיון והידע לייצג אתכם בביטחה בכל עסקת מקרקעין שאותה אתם בוחרים לעשות.

לכן, אנו מציעים תמיד לבדוק לפני שאתם מתקשרים עם משרד עורכי דין מקרקעין עם ממליצים ולקוחות קודמים של משרד עורכי הדין ובכך לוודא שמדובר בעורך דין שיש לו לקוחות מרוצים שיכולים להמליץ עליו.

משרדנו הינו משרד עורכי דין במקרקעין ואנו מתמחים בעסקאות מקרקעין מגוונות וביניהן: עסקאות מכר יד 2, רכישה ומכירה של בתי מגורים, רכישת דירה מקבלן, ועוד.

לפרטים נוספים וליצירת קשר עם עו"ד ניר אביבי ו/או עורך דין מצוות המשרד, השאירו פרטים בטופס צור הקשר המופיע באתר או התקשרו למספר 077-7298914 ונדאג לחזור אליכם בהקדם.

Facebook
WhatsApp
Email
Print