עלות פינוי שוכר

עלות פינוי שוכר – האם משתלם להגיש תביעה לפינוי מושכר?

פעמים רבות אנחנו מקבלים פניות מבעלי דירות מתוסכלים שמתלבטים האם להגיש תביעה לפינוי מושכר  נגד שוכר דירה שמפר את הסכם השכירות, לא משלם דמי שכירות או חשבונות ועוד שלל סיבות אשר מאפשרות לבעל הדירה לדרוש את פינוי השוכר מהדירה.

הגורם העיקרי שאנו שמים לב שמשפיע על ההחלטה מצד בעלי הדירות, הינו הגורם הכספי, שמהווה התלבטות גדולה מצד בעל הדירה – מצד אחד בעל הדירה מפסיד כסף על כל חודש שכירות שהשוכר לא משלם, ומצד שני הליך פינוי מושכר הינו הליך לא זול כלל שיכול לגרור הוצאות של מעל לחמש עשרה אלף ש"ח ולפעמים אף יותר.

מה שאנחנו מדגישים ומסבירים ללקוחות הוא שבסופו של דבר מדובר בעלות תועלת ובמה עדיף באותו מקרה נתון. אם מדובר בשוכר שאינו משלם שכירות ואינו מתכוון לפנות את הדירה בזמן הנראה לעין, אז לדעתנו אין מנוס מהגשת תביעה לפינוי שוכר מהדירה, זאת כיוון שהנזק שיגרם לבעל הדירה אם השוכר ישאר בדירה, עולה על העלות הגבוהה יחסית של הגשת תביעה לפינוי מושכר בבית המשפט.

לעומת זאת, אם מדובר בשוכר שבעל הדירה יודע שהוא יעזוב תוך זמן קצר את הדירה (למשל תוך חודש או חודשיים), אז אנו סבורים שלא מומלץ להגיש תביעה לפינוי מושכר, שכן תביעה לפינוי מושכר מרגע הגשתה תאפשר את פינויו של השוכר (ללא דחיית מועדים בשל פגרות בית משפט), תוך כ-90 יום מיום הגשת התביעה. לכן, אם מדובר על מצב כפי שציינו לעיל שידוע שהשוכר מתכוון לעזוב את הדירה בתוך פחות מהזמן הנקוב, ייתכן ויהיה ניתן לוותר על הגשת התביעה לפינוי מושכר ולהגיש תביעה כספית נגד השוכר בהמשך.

עלות פינוי שוכר – מה נכון לעשות?

בדרך כלל אנחנו ממליצים ללקוחותנו שלא להמתין עם הגשת תביעה לפינוי מושכר (כאשר נראה שהשוכר לא מתכוון לעזוב את הדירה בקרוב) ולהגיש תביעה בהקדם האפשרי נגד השוכר, על מנת ש"שעון החול" יתחיל לעבוד. ובכל זאת, אנו ממליצים ראשית כל ולפני הגשת התביעה לשלוח לשוכר אשר הפר את הסכם השכירות בהפרות יסודיות (כגון אי תשלום דמי שכירות), מכתב התראה, אשר בו אנו נדרוש את פינויו של השוכר את הדירה תוך זמן קצר. שליחת מכתב ההתראה יאפשר לנו להראות לבית המשפט שפתחנו את ההליך המשפטי נגד הדייר בידיים נקיות ושהיה נסיון כנה ואמיתי להמנע מהגשת כתב התביעה נגד השוכר.

רק במידה והשוכר מסרב להתפנות גם אחרי קבלת המכתב, יש להגיש כתב תביעה לפינוי מושכר בהקדם האפשרי ולמסור לשוכר את כתב התביעה זמן קצר ככל הניתן מרגע פתיחת התיק בבית המשפט.

עורך דין שמתחמה בתביעות לפינוי מושכר, ידע להתנהל נכון מול השוכר ובית משפט בזמן שבין הגשת התביעה לבית המשפט ועד למועד הדיון שיקבע עד 60 יום מיום הגשת כתב התביעה.

לאחר מועד הדיון ומתן פסק דין לפינוי מושכר נגד השוכר, במידה והשוכר מסרב להתפנות גם לאחר קבלת פסק דין נגדו, ניתן לפתוח נגד השוכר תיק בהוצאה לפועל לפינוי מושכר, והדבר ימשך גם כמס' שבועות מקסימום עד שקבלן הוצאה לפועל בליווי שוטרים יפעל לפינוי השוכר מהדירה.

כמובן שלהליך המשפטי ולהליך של פינוי השוכר באמצעות הוצאה לפועל יש עלויות לא מבוטלות.

עלות פינוי שוכר – האם ניתן לקבל הוצאות על פינוי שוכר מהדירה?

התשובה היא בפירוש כן. בדרך כלל בית המשפט עם מתן פסק הדין על פינוי השוכר מהדירה, יפסוק הוצאות לחובת השוכר שאותן על השוכר יהיה לשלם תוך 30 ימים ממועד מתן פסק הדין.

במידה והשוכר לא ישלם את ההוצאות שנפסקו לחובתו, יהיה ניתן לפתוח תיק בהוצאה לפועל נגד השוכר.

עלות פינוי שוכר – למה חשוב לבחור עורך דין שמתמחה בתביעה לפינוי מושכר?

הליך פינוי מושכר, למרות שמדובר בהליך קצר יחסית, הוא הליך משפטי מרוכז בזמן קצר שמצריך מיומנות גבוהה של עורך הדין ונסיון בתביעות מהסוג הזה של פינוי שוכר מדירה. זו גם הסיבה שנסיון רב של עורך הדין המטפל בהליך פינוי מושכר יחסוך ללקוח זמן וכסף רב.

משרדנו מתמחה בפינוי שוכר מדירה ובתביעה לפינוי מושכר. לפרטים נוספים צרו קשר עם עורך דין ניר אביבי בטלפון המופיע באתר או השאירו פרטים בטופס צור הקשר באתר ונדאג לחזור אליכם בעקדם.

Facebook
WhatsApp
Email
Print