פינוי שוכר לפני תום החוזה

פעמים רבות פונים אל משרדו של עורך דין ניר אביבי בעלי דירות אשר נפגעים מהפרת הסכם השכירות על ידי השוכר בדירה.

במקרים כאלו של הפרה של הסכם השכירות מצד השוכר, חשוב לדעת שיש מה לעשות כנגד השוכר ולא פעם ניתן לפעול על מנת לדרוש את פינוי השוכר לפני תום החוזה.

באלו מקרים ניתן לפעול לפינוי שוכר לפני תום החוזה?

כאמור, כאשר השוכר מפר את הסכם השכירות בהפרה יסודית או בכמה הפרות יסודיות, לרוב, ניתן לדרוש את פינוי השוכר מהדירה עקב כך. מהן למעשה הפרות יסודיות בהסכם השכירות?

הפרה יסודית של הסכם השכירות היא קודם כל הפרה שמוגדרת בהסכם השכירות שאי קיום של סעיף זה או אחר (כמו למשל אי תשלום דמי שכירות במועד או בכלל, אי עמידה בתשלום חשבונות הדירה ועוד) הינה הפרה יסודית של ההסכם.

כמו כן הפרה יסודית של הסכם השכירות היא הפרה שסוכמה בין שני הצדדים שבמידה והשוכר יפר אותה, הדבר יהווה הפרה של הסכם השכירות המזכה את בעל הדירה בפינוי השוכר.

למשל, כאשר בעל הדירה מעוניין למכור את הדירה, ובהסכם השכירות מצוין כי על השוכר לשתף פעולה עם מתווך או עם בעל הדירה ולהראות את הדירה בזמנים סבירים פעם או פעמיים בשבוע, והשוכר מסרב לעשות כן, אז הדבר מקנה לבעל הדירה לדרוש את פינוי השוכר מהדירה טרם סיום החוזה.

אי מימוש אופציה בהסכם השכירות

הסכמי שכירות רבים מכילים בתוכם סעיף אופציה המקנה לשוכר את האפשרות לבחור עם להאריך את הסכם השכירות לתקופה נוספת בהתאם לתקופת האופציה שכתובה בחוזה.

לדוגמא, כאשר ניתנת לשוכר אופציה של שנה שמתחילה עם סיום תקופת השכירות הראשונה לשנת שכירות נוספת.

במקרים אלו, חשוב לדעת שלא ניתן לבטל את האופציה כל עוד לא כתוב בהסכם שהאופציה ניתנת לביטול. 

למרות זאת, כאשר השוכר מפר את הסכם השכירות בהפרות יסודית כגון: אי תשלום דמי שכירות במועד או בכלל, אי עמידה בתשלומים ובהתחייבויותיו כשוכר, ניתן בדרך כלל לבטל את תקופת האופציה ולדרוש את פינוי השוכר מהדירה לפני סיום השכירות והאופציה.

פינוי שוכר לפני תום החוזה – חשוב להתייעץ עם עורך דין טרם נקיטת הליכים

פינוי שוכר מדירה לפני תום החוזה ותקופת השכירות, אינו דבר פשוט, ראשית כל חשוב לדעת שאכן הדבר אפשרי לפי החוק ולפי ההסכם שנכרת בין הצדדים שכן כאשר השוכר ממלא אחר כל תנאי ההסכם בדקדקנות, לא ניתן לפנות את השוכר. נקודה נוספת היא שחשוב לנקוט בתום לב ולא לקפח את תנאי השוכר במידה ומדובר בשוכר שלא מפר את הסכם השכירות ופועל כשורה.

סעד הפינוי של שוכר לפני תום החוזה אפשרי ורצוי לפעול באמצעותו אך ורק ומדובר בשוכר בעייתי, שאינו מקיים את הסכם השכירות, ומפר אותו בהפרות יסודיות.

בדיוק מסיבות אלו, חשוב מאוד לפנות לעורך דין שמתמחה במקרקעין ובתביעות פינוי בפרט, על מנת שיבחן כל מקרה לגופו ויתן חוות דעת בנוגע לסיכויים ולאפשרות של פינוי שוכר לפני תום חוזה השכירות.

עורך דין ניר אביבי מתמחה במקרקעין ובתביעות פינוי נגד שוכרים בעייתיים שמפרים את הסכם השכירות.

הליך הפינוי הינו הליך מזורז אשר מוגדר כ"תביעה לפינוי מושכר " (תפ"מ) לפי תקנות סדר הדין החדשות ובאמצעותו ניתן לקבל את סעד הפינוי תוך 60 יום מיום הגשת כתב התביעה.

לפרטים נוספים וליצירת קשר עם עורך דין ניר אביבי, צרו קשר בטופס צור הקשר באתר או התקשרו למספר הטלפון המופיע באתר ונדאג לחזור אליכם בהקדם.

Facebook
WhatsApp
Email
Print