פינוי שוכר

פינוי שוכר מדירה – איך עושים זאת באופן חוקי?

פינוי שוכר בצורה חוקית יכול להתבצע בצורה מהירה יחסית על ידי הגשת תביעה לפינוי מושכר בבית משפט השלום בהליך משפטי שראשי התיבות שלו הינם: תפ"מ (תביעה לפינוי מושכר).

חשוב לדעת שהליך של תביעה לפינוי מושכר שמטרתה היא פינוי שוכר בהליך חוקי משפטי, הינה תביעה שכל ייעודה הינו לפנות את השוכר הבעייתי מהדירה, בפרק זמן קצר (עד 60 יום מיום הגשת התביעה), ולחסוך לבעל הדירה זמן רב וכסף בהליכים משפטיים יקרים וארוכי שנים.

ככל שהשוכר הבעייתי גרם לנזקים בדירה ו/או חייב בדמי שכירות או בחוב לבעל הדירה, ניתן להגיש תביעה נזיקית נפרדת נגד השוכר או לנהל נגד השוכר הליכי הוצאה לפועל, ללא כל קשר להליך המשפטי שנקרא תביעה לפינוי מושכר לצורך פינוי השוכר מהדירה.

מתי אפשר להגיש תביעה לפינוי שוכר?

תביעה לפינוי שוכר דירה ניתן להגיש בכל מצב שבו קיים הסכם שכירות בין שוכר למשכיר, והשוכר הפר את ההסכם בתנאים יסודיים ובהפרות יסודיות.

גם כאשר היה קיים הסכם שכירות בין שוכר דירה למשכיר, והשוכר סירב לחתום על הסכם השכירות ונשאר לגור בדירה ללא הסכם שכירות, ניתן על פי החוק להגיש תביעה לפינוי מושכר נגד השוכר ולדרוש את פינוי השוכר מהדירה, מכוח סעיף 19 לחוק השכירות והשאילה.

חשוב לדעת שפינוי שוכר מדירה מצריך בדיקה יסודית של עורך דין שמתמחה בפינוי שוכר מדירה ובהגשת תביעה לפינוי מושכר כיוון שלא תמיד ניתן לדרוש פינוי שוכר מדירה, גם אם בעל הדירה רוצה בכך.

לדוגמא, במידה וקיימת לשוכר אופציה להארכת הסכם השכירות, והשוכר לא הפר את הסכם השכירות באופן יסודי, לא יהיה ניתן לפנות את השוכר מהדירה, אפילו אם בעל הדירה מכר את הדירה ו/או הסב את זכויותיו לאחר.

כלומר, הסכם השכירות שבין השוכר לבעל הדירה, יחייב גם צד ג' אשר נכנס לנעלי המשכיר.

לעומת זאת, כאשר לא קיימת אופציה בהסכם השכירות ותקופת השכירות פגה, או שלמשל השוכר הפר את אחת מהוראות ההסכם באופן יסודי (כמו למשל שהשוכר הפסיק לשלם דמי שכירות במועד או בכלל, לא משלם חשבונות וכו'), אזי המשכיר יכול לדרוש את פינוי השוכר מהדירה, גם אם לצורך העניין קיימת לשוכר אופציה להארכת הסכם השכירות.

פינוי שוכר- מומלץ לפעול במהירות ובנחישות 

מנסיוננו, כאשר משכיר דירה ובעל נכס מזהה התנהלות חשודה אצל השוכר, כמו למשל כאשר השוכר מפסיק לענות לטלפונים של המשכיר, לא עומד בתנאי השכירות כמו לא לשלם שכירות, לא מעביר את חשבונות הדירה על שמו ונמנע מיצירת קשר עם השוכר, יש לפעול בזמן מול השוכר.

פעמים רבות מגיעים אל משרדו של עו"ד ניר אביבי בעלי נכסים אשר השכירו את דירותיהם לאחר שהשוכרים לא שילמו להם כבר זמן רב שכירות, או שמערכת היחסים בין השוכר למשכיר עלתה על שרטון.

במקרים אלו חשוב מאוד שעורך דין בעל נסיון ידע לבחון האם התנהלות השוכר מהווה הפרה של סעיפים בהסכם השכירות או לא, וכך יוכל בעל הנכס לדעת האם הוא יכול לדרוש את פינוי השוכר מהדירה.

משרדו של עו"ד ניר אביבי מתמחה בתביעות פינוי שוכר מדירת מגורים ובפינוי סוחרים מסחריים.

חשוב לציין שאנו גם מייצגים שוכרים אשר נפגעים מבעלי נכסים אשר פוגעים בזכויות השוכרים שלא כדין.

לפרטים נוספים וליצירת קשר עם עו"ד ניר אביבי וצוות המשרד, התקשרו לטלפון באתר או השאירו פרטיכם בטופס צור הקשר באתר ונשמח לעמוד לשירותכם.

 

 

Facebook
WhatsApp
Email
Print