עלות עורך דין קניית דירה

כשמדברים על עלות עורך דין בקניית דירה, חשוב לדעת שמדובר בדרך כלל על עלות "פיקס" לשירות משפטי של ייצוג וליווי משפטי של עורך הדין בעריכת הסכם המכר, משא ומתן על התנאים המשפטיים, בדיקה מקיפה של המצב המשפטי של הנכס, מצב הזכויות, ועוד, ולאחר החתימה, כמובן הטיפול בדיווח לרשות המיסים, ועד לרישום הנכס על שמו של הקונה.

על כן, שכר הטרחה והעלות של עורך הדין בעסקת מקרקעין של קניית דירה הינה נגזרת מכמות העבודה שמבצע עורך הדין בכל עסקת מכר בעסקת נדל"ן.

עלות עורך דין קניית דירה – במה זה תלוי?

ראשית כל העלות שעורך דין גובה בקניית דירה נגזרת מאופי העסקה ומורכבותה.

לדוגמא, עסקה רגילה שרשומה ב"טאבו", כלומר בלשכת רישום המקרקעין, ולא ברמ"י, כלומר רשות מקרקעי ישראל ( לשעבר מנהל מקרקעי ישראל), תהיה פשוטה יותר לביצוע.

לעומת זאת עסקת קניית דירה אשר רשומה בחברה משכנת וברשות מקרקעי ישראל, עשויה להיות מורכבת הרבה יותר ולקחת זמן, וכן להצריך מעורך הדין להתעסק עם ניירת ומסמכים רבים יותר כאשר ישנם גם גורמים רבים אשר מעורבים בתהליך (חברה משכנת הינה חברת בנייה שמוכרת דירות בשלב הבנייה בדר"כ), חברות משכנות מוכרות הינן לצורך הדוגמא: שיכון ובינוי, אשדר, נצבא, פרשקובסקי ועוד.

גם סוג העסקה משפיע על שכר הטרחה של עורך הדין. לדוגמא עסקה לקניית מגרש בדרך כלל תהיה שונה מקניית דירה, וקניית דירה מקבלן תהיה שונה מקניית דירה מאדם פרטי.

כל הנתונים האלו ועוד, משפיעים על עלות עורך הדין בהליך של קניית דירה.

מהי העלות של עורך דין קניית דירה?

כלל האצבע בישראל של עלות עורך דין בקניית דירה הינו שעורך דין לוקח חצי אחוז משווי העסקה. כלומר ולצורך הדוגמא, אם עורך הדין גובה חצי אחוז והדירה הנקנית הינה בסך של שני מיליון ש"ח, אז בחישוב פשוט עורך הדין יגבה עשרת אלפים ש"ח בגין הייצוג בעסקה.

למרות זאת, ישנן עסקאות מכר מורכבות כפי שציינו לעיל, ולכן במקרים שמדובר בעסקה מורכבת יותר (כגון עסקת מכירת מגרש, עסקת מכירת משק חקלאי, קניית מגרש עם שירותי בנייה או נכס שמבחינה משפטית הוא יותר מורכב), עלות עורך הדין יכולה להיות גם אחוז ואף יותר.

עלות עורך דין קניית דירה – האם כדאי לחסוך?

כאשר אנחנו מדברים על ייצוג של עורך דין בהליך של קניית דירה, אנחנו מדברים למעשה על מי שאמון ואחראי על כך שעסקה בסכום גבוה מאוד תתבצע על הצד הטוב ביותר ולשביעות רצון הלקוחות של עורך הדין. לעורך הדין ישנה אחריות רבה ועורך דין רציני שמכיר את העבודה ואת תחום המקרקעין לא יקל ראש בייצוג של קניית דירה.

לכן, אנו ממליצים שלא לחסוך על עורך הדין בהליך קניית דירה, ולחשוב על שכר הטרחה של עורך הדין בעסקת מקרקעין ובליווי קניית דירה כאל השקעה לכל דבר ועניין.

לפרטים נוספים וליצירת קשר עם עורך דין ניר אביבי וצוות המשרד, צרו קשר בטלפון אשר מופיע באתר או השאירו את הפרטים בטופס צור קשר באתר ונשמח לחזור אליכם בהקדם.

 

Facebook
WhatsApp
Email
Print