נוסח מכתב פינוי שוכר מדירה

מכתב התראה לפינוי שוכר מדירה – מתי שולחים ומה מטרתו?

לפני שמגישים תביעה לפינוי מושכר ולפני שמגישים תביעה לפינוי שוכר מדירה, מומלץ בדרך כלל לשלוח מכתב פינוי לשוכר מדירה על מנת להכין את הקרקע לפינוי השוכר מהדירה בדרך המלך.

פעמים רבות בהסכם השכירות מצוין כי על המשכיר להודיע לשוכר טרם פינוי השוכר מהדירה במקרה של הפרה יסודית. לרוב פרק הזמן הסביר לתת הודעה מוקדמת לשוכר על הפרה של ההסכם ועל פינוי מהדירה עקב הפרה יסודית של ההסכם הינו בין 7 ימים ל-14 ימים.

במקרים אלו יש להגיש לשוכר הודעה כתובה שבה מודיעים לשוכר שעקב הפרתו היסודית את ההסכם עליו לפנות את הדירה בזמן הקצוב במכתב.

מנסיוננו הרב בהליכים של פינוי מושכר ופינוי שוכר מדירה, שליחת מכתב ההתראה לפינוי שוכר מדירה אינו מספיק, ולרוב השוכר יבחר להתעלם מהמכתב ולהמשיך לגור בדירה למרות דרישת הפינוי.

רק לאחר שחולף הזמן, ניתן להגיש תביעה לפינוי מושכר מהדירה נגד השוכר ולדרוש את פינויו של השוכר מהדירה לאלתר.

מכתב לפינוי שוכר מדירה – האם הוא מחליף הגשת תביעה לפינוי מושכר?

התשובה היא לא, ממש לא. מכתב לפינוי שוכר מדירה הינו מכתב בלבד ואינו מהווה הליך משפטי כנגד השוכר.

מטרתו של המכתב היא ליידע את השוכר / הדייר, כי במידה ולא יפנה את הדירה תוך פרק הזמן הכתוב במכתב, תוגש נגדו תביעה לפינוי מושכר בבית המשפט, אשר תגרור הוצאות נוספות של שכר טרחת עורכי דין, אגרות וכו'.

הדרך היחידה לפנות שוכר מדירה אשר אינו מסכים להתפנות, הינה בהגשת תביעה לפינוי מושכר בבית המשפט בהליך מהיר שמיועד אך ורק להליך זה.

חשוב לציין שבתביעה לפינוי מושכר לא ניתן לתבוע כסף מהשוכר על נזקים עשה בדירה ו/או תשלומי שכירות שהוא חייב לבעל הדירה. 

כלומר, הליך תביעה לפינוי מושכר הינו הליך משפטי שמאפשר אך ורק את פינויו של השוכר מהדירה בפרק זמן קצר יחסית של עד 60 יום מיום הגשת התביעה.

לפרטים נוספים על מכתב התראה לפני תביעה לפינוי שוכר מדירה, צרו קשר עם עו"ד ניר אביבי ועם עורכי הדין במשרד על מנת לקבל פרטים על ההליך המשפטי שנקרא תביעה לפינוי מושכר ועל האפשרויות העומדות בפניכם בפינוי שוכר מדירה.

 

 

Facebook
WhatsApp
Email
Print