התקנת מעלית בבית משותף

התקנת מעלית בבית משותף – כיצד נכון לפעול

התקנת מעלית בבית משותף הינה פרוצדורה לא פשוטה שיכולה בסופו של דבר לגרום למתחים בין הדיירים בבית המשותף ואף להגיע לפתחו של בית המשפט ו/או למפקח/ת על המקרקעין בלשכת רישום המקרקעין שבסמכותה נמצא הבניין.

סעיף 59ו לחוק המקרקעין מתייחס לעניין התקנת מעלית בבית המשותף וכיצד מתקלות החלטות בעניין התקנת מעלית בבית המשותף.

ראשית כל, חשוב לדעת שרק הסכמה של שני שליש מבעלי הדירות מאפשרת התקנת מעלית בבית המשותף. ההסכמה צריכה להיעשות באסיפת דיירים ובתנאים  מסויימים.

פעמים רבות, גם לאחר שהתקבלה החלטה של רוב של שני שלישי מבעלי הדירות או יותר להתקנת מעלית בבית משות, כאשר דייר בבית משותף מרגיש שהוא נפגע כתוצאה מההחלטה והתקנת המעלית, ניתן לפנות אל המפקח/ת על המקרקעין על פי סעיף 59ו (ד)(2) ולבקש מהמפקח/ת לשנות את התוכנית, להתערב בהליך התכנון ואף במקרים חריגים לבטל את התקנת המעלית בבניין.

הסעיף הרלוונטי מנוסח כך:

(2)

המפקח רשאי להורות על ביטול החלטה שהתקבלה לפי סעיף זה, על שינויה או על התנייתה בתנאים, לרבות בפיצוי, הכל כפי שימצא לנכון.

 

מה עושים כאשר ההחלטה להתקין מעלית פוגעת בדירה בבית המשותף?

פעמים רבות מגיעים למשרדנו דיירים בבית המשותף  אשר מרגישים שההחלטה שהתקבלה ברוב של שני שליש דיירים בבית המשותף להתקנת המעלית פוגעת בזכות הקניינית ובערך הדירה.

מקרה שהגיע למשרדנו, בעלי דירה בעיר במרכז הארץ, פנו למשרדנו עקב תוכנית להקמת מעלית שהתקבלה על ידי שני שליש מדיירי הבניין, ולטענתם התוכנית גרמה לירידת הערך בדירתם, מאחר ותכנון המעלית קבע כי המעלית תמוקם ממול ובסמוך לדירתם.

במקרה כזה, משרדנו פעל לקבל חוות דעת ממהנדס מעליות מוסמך, אשר מציעה אלטרנטיבה ראויה לתכנון המעלית הקיים, והוגשה תביעה אל המפקחת על המקרקעין, לקבלת צו עשה אשר יורה על שינוי התוכנית של המעלית.

בנוסף לכך, משרדנו הגיש עבור בעלי הדירה הנפגעת מהתקנת המעלית בקשה לצו מניעה זמני וקבוע נגד התקנת המעלית, עד לסיומו של ההליך.

לכן, כאשר דייר בבית המשותף ו/או בעל דירה בבית המשותף חש כי ההחלטה להתקנת המעלית והתוכנית הקיימת להתקנת המעלית פוגעת בדירתו ו/או בערך הקנייני בדירה, חשוב לדעת שיש מה לעשות ועל כן מומלץ להתייעץ עם משרד עורכי דין מומחה בתחום הבתים המשותפים בכלל ובענייני התקנת מעלית בבית המשותף בפרט.

מקרה נוסף שהגיע למשרדנו, בו משרדנו ייצג ועד בית בבית משותף בחיפה, אשר תוכננה התקנת מעלית בבית משותף, ומספר דיירים סרבנים סירבו להשתתף בעלויות התקנת המעלית. משרדנו פעל להגיש תביעה כספית נגד אותם דיירים סרבנים.

עורך דין ניר אביבי – מתמחה במקרים של התקנת מעלית בבתים משותפים

עורך דין ניר אביבי בעל תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, מתמחה בתיקים מורכבים של בתים משותפים ובהגשת תביעות וצווי מניעה אל המפקח/ת על המקרקעין.

לפרטים נוספים ניתן ליצור קשר עם עו"ד ניר אביבי בטלפון 077-7298914 או להשאיר פרטים בטופס צור הקשר באתר.

 

Facebook
WhatsApp
Email
Print