פינוי שוכר בכוח

עורך דין ניר אביבי מתמחה בתביעה לפינוי מושכר ובהליך של פינוי מושכר ופינוי שוכר מדירת מגורים עקב אי תשלום דמי השכירות והפרת חוזה.

האם ניתן לבצע פינוי שוכר בכוח מדירת מגורים?

לא פעם קורה שלקוחותינו עומדים מול דילמה, השוכר שמתגורר בדירת המגורים הפר את הסכם השכירות, לא משלם את שכר הדירה כנדרש, ובעלי הבית מתלבטים האם לפעול להוצאת השוכר בכוח מהדירה.

לצערנו, הדבר אינו אפשרי לביצוע ישירות על ידי בעלי הדירה ומהווה הפרה של הדין הפלילי ויכול לגרור כתב אישום ותסבוכות לא נעימות מול גורמי אכיפת החוק, אף על פי שבעל הדירה נמצא במצוקה ובחוסר אונים מול השוכר אשר מתגורר בדירתו בניגוד לדין.

אז מה כן ניתן לעשות במצב ששוכר מפר את הסכם השכירות ובעל הדירה מעוניין לפנות אותו בהקדם האפשרי? על כך במאמר זה.

תביעה לפינוי מושכר  – לא ניתן לבצע פינוי שוכר בכוח אלא באמצעים חוקיים

על פי פרק ט"ז לתקנות סדר הדין האזרחי, במידה ושוכר לא מקיים את הוראות הסכם השכירות ומתגורר בדירה שלא כדין, ניתן להגיש תביעה לפינוי מושכר שמטרתה פינוי שוכר מדירת מגורים ו/או פינוי שוכר מנכס (גם נכס מסחרי) שלא לפי חוק הגנת הדייר. תביעה לפינוי משוכר נחשבת לתביעה מהירה ומוגדרת כתביעה בסדר דין מיוחד (כלומר סדר הדין בתביעה לפינוי משוכר הינו סדר דין ייעוד ומיוחד לעניין פינוי שוכר מדירה בלבד).

תביעה לפינוי משוכר מיועדת רק לפינוי שוכר מדירת מגורים או מנכס ולכן לא ניתן לתבוע סעד אחר באותה התביעה לפינוי שוכר מדירה, כמו לדוגמא תביעה כספית על נזקים שגרם השוכר לדירה או חוב שקיים לשוכר עקב אי תשלום דמי שכירות, חשבונות וכו'.

תביעה לפינוי משוכר – הדרך הנכונה במקום פינוי שוכר בכוח

כאמור, תביעה לפינוי משוכר הינה דרך המלך במצבים שרוצים לפנות שוכר בכוח מדירה אך לא יכולים עקב כך שמדובר בעבירה פלילית.

במקרה של פינוי שוכר מכוח על ידי בעל הבית, באם השוכר יפנה למשטרה ויגיש תלונה נגד המשכיר, המשטרה במרבית המקרים תגיע למקום ותאלץ את המשכיר לפתוח את הדירה באם נעל אותה ולהורות על הכנסת השוכר לדירה. המשטרה אינה מתעסקת בהליכים אזרחיים ולכן תפנה סביר להניח את הצדדים להתדיין בבית המשפט. לכן, מומלץ לחסוך את אי הנעימות מראש ולהגיש תביעה לפינוי מושכר על מנת לפנות את השוכר מהדירה.

מתי כן ניתן לבצע פינוי שוכר בכוח מדירת מגורים?

תביעה לפינוי משוכר או תביעה לפינוי שוכר מדירה מוגשת לבית משפט השלום שבאיזור שיפוטו נמצאת הדירה. התביעה מוגשת בליווי תצהיר של התובע ובעלי דין נוספים באם קיימים כגון עדין וכו'.

לאחר קבלת כתב התביעה על ידי הנתבע, עליו להגיש את כתב הגנתו תוך 30 ימים מיום קבלת כתב התביעה לידיו.

במידה ולא יגיש הנתבע כתב הגנה במועד, יוכל התובע (בעל הדירה) לבקש לקבל פסק דין בהיעדר הגנה, ולאחר שיתקבל פסק הדין, בעל הדירה רשאי לגשת ללשכת ההוצאה לפועל על מנת לפעול לפינוי השוכר בכוח מהדירה על ידי קבלן הוצאה לפועל.

רק קבלן ההוצאה לפועל רשאי לבצע פינוי בכוח של השוכר מהדירה ולשם כך פעמים רבות מסתייע קבלן ההוצאה לפועל בליווי משטרתי. 

לכן, בסופו של דבר, ייתכן שהשוכר הבעייתי שמסרב להתפנות מהדירה אכן יפונה מהדירה בכוח, אך רק לאחר שהתביעה עוברת בצינורות המשפטיים הנדרשים. כלומר, הגשת תביעה בבית משפט השלום לפינוי מושכר, לאחר מכן פתיחת תיק בהוצאה לפועל לפינוי שוכר מדירת מגורים, ורק כאשר השוכר מסרב להתפנות מהדירה, פינוי בכוח של השוכר על ידי קבלן הוצאה לפועל שמתמחה בתחום.

עורך דין ניר אביבי – מתמחה בתביעה לפינוי מושכר ופינוי שוכר מדירה

עורך דין ניר אביבי מטפל בתיקים רבים של תביעה לפינוי מושכר ובפינוי שוכר בכוח מדירת מגורים. פעמים רבות השימוש בכוח באם נדרש מבוצע כדין רק על ידי קבלן הוצאה לפועל מיומן שמתמחה בתחום.

חשוב מאוד לשים לב שהליך התביעה לפינוי שוכר מדירת מגורים מתבצע בצורה מקצועית על ידי עורך דין שמתמחה בתחום.

אם גם אתם נמצאים במצוקה וצריכים לפנות שוכר בעייתי מדירת מגורים, פנו אל עורך דין אביבי בטלפון – 077-7298914.

Facebook
WhatsApp
Email
Print