פינוי מושכר בהליך מהיר

פינוי מושכר בהליך מהיר – הליך מזורז לפינוי שוכר מדירה

פינוי מושכר בהליך מהיר הינו הליך משפטי מזורז לצורך הוצאת שוכר מדירה או נכס שלא עומד בתנאי ההסכם כמו לדוגמא אי תשלום דמי שכירות.

פינוי מושכר בהליך מהיר נקרא גם תביעה לפינוי מושכר, אשר ההנחיות שלה מופיעות בפרק ט"ז לתקנות סדר הדין האזרחי.

ההליך של פינוי מושכר בהליך מהיר הינו הליך מהיר יחסית לעומת הליכים משפטיים אחרים, שכן המועדים בתביעה לפינוי מושכר מהירים ומוגדרים מראש.

לדוגמא, לאחר הגשת התביעה הנתבעת יכול להגיש את כתב ההגנה מטעמו עד 30 ימים מיום המסירה. במידה והנתבע לא הגיש כתב הגנה במועד, יכול התובע לקבל פסק דין בהיעדר הגנה נגד הנתבע.

במידה והנתבע הגיש כתב הגנה במועד, בית המשפט יקבע דיון בהקדם ובדרך כלל לא יאוחר מ30 ימים מיום הגשת כתב ההגנה על ידי הנתבע ובכל מקרה ינסה לקבוע מועד קרוב כמה שיותר למועד הגשת כתב ההגנה על ידי הנתבע.

בתביעה לפינוי מושכר לא מתקיים קדם משפט ואין הליכים מקדמיים כמו בתביעה רגילה (לדוגמא, שאלונים, גילוי ועיון במסמכים ועוד), אלא, מתקיים דיון אחד תמציתי ומיד לאחר מכן בית המשפט יתן פסק דין שיקבע האם על הנתבע לפנות את הדירה ואם כן תוך כמה זמן.

חשוב לציין שתביעה לפינוי מושכר היא תביעה שלא ניתן לצרף לה כל סעד נוסף (כמו לדוגמא תביעה כספית, פיצויים וכו') וכל מטרתה היא לפנות את השוכר מהדירה. עקב כך, בתביעה לפינוי מושכר אין צורך להגיש בקשה לפיצול סעדים (כמו לדוגמא בתביעה רגילה), וניתן להגיש במקביל להגשת התביעה או לאחריה, תביעה כספית או כל תביעה לכל סעד אחר נגד השוכר.

פינוי מושכר בהליך מהיר – כשלא נותרה עוד ברירה

תביעה לפינוי מושכר בהליך מהיר חשוב להגיש מיד כשמוצו כל הניסיונות לפטור את הסכסוך עם השוכר, שכן כל דחייה ועיכוב בהגשת התביעה על ידי בעל הנכס, יגרום לו נזק כספי רב יותר מכפי שנגרם לו. בנוסף לכך צריך לקחת בחשבון שלמרות שההליך של פינוי מושכר בהליך מהיר נחשב מהיר יחסית, עדיין מדובר במספר חודשים מיום הגשת התביעה ועד לפינויו של הדייר מהדירה בפועל. לכן, חשוב לפעול מהר ובנחישות נגד השוכר הבעייתי.

עורך דין ניר אביבי – מתמחה בפינוי מושכר בהליך מהיר 

עו"ד ניר אביבי מתמחה בהגשת תביעות מהסוג הזה של פינוי מושכר בהליך מהיר ותביעה לפינוי מושכר. מעבר לכך עורך דין ניר אביבי מתמחה במקרקעין, חוזים וכן הפרת חוזים ותביעות בבתי משפט.

מומלץ לא להמתין ולדאוג לזכויות שלכם בנכס, לפרטים נוספים ולייעוץ משפטי צרו קשר עם עו"ד ניר אביבי בטלפון: 077-7298914.

 

Facebook
WhatsApp
Email
Print