פינוי שוכר מחנות

פעמים רבות מגיעים למשרדו של עורך דין ניר אביבי בעלי עסקים וחנויות שנמצאים במצב בעייתי שגורם להם נזקים כספיים רבים, ובו שוכר החנות או הנכס אינו מפנה את הנכס במועד שנקבע במועד השכירות.

במקרים אלו חשוב לדעת שיש מה לעשות אך חשוב מאוד לפעול בנחישות ובהקדם נגד שוכר החנות על מנת למצות עמו את הדין.

במאמר זה נסקור את סדר הפעולות שנכון לעשות כאשר נדרשים לפינוי שוכר מחנות.

פינוי שוכר מחנות – מה נכון לעשות

הדבר הראשון שחשוב לעשות הוא לבדוק את הסכם השכירות שבין השוכר לבעל הנכס כיוון שפינוי שוכר מחנות לפי סדר דין מהיר של תפ"מ (תביעה לפינוי מושכר) כפוף לכך שבין הצדדים קיים הסכם שכ

ירות בתוקף או שתוקפו פג. כלומר, אם מדובר בפולש שפלש לחנות או גר בה מכוח רשיון או הסכם אחר (משפחה וכו'), ההליך המקוצר של תביעה לפינוי מושכר לא יהא מתאים.

לאחר שבדקנו את הסכם השכירות ונמצא שאכן השוכר מפר את ההסכם ונדרש לפנות את החנות, חשוב מאוד לבדוק שאכן קיימות ראיות שהשוכר אכן מפר את ההסכם. ראיות כאלו הן בדרך כלל: אי תשלום דמי שכירות במועד או בכלל, אי תשלום חשבונות, אי עמידה בלוח הזמנים לפינוי או שהסכם השכירות

 פג.

כמובן שישנם מקרים מורכבים יותר כגון שוכר שעומד בתנאי התשלום אך מתנהל בצורה שאינה מאפשרת להמשיך להשכיר לו את החנות, וכו'.

לאחר שווידאנו שק

יימות ראיות נגד השוכר, זה הזמן שיש להודיע לשוכר שעליו לפנות את החנות טרם הגשת תביעה לפינוי מושכר. הודעה טרם תביעה היא חיונית בתביעה לפינוי מושכר אך חשוב לדעת שאינה חייבת להיות מעורך דין. פעמים רבות מספיק שבעל הנכס יודיע לשוכר החנות שעליו לפנו

ת את החנות תוך מספר ימים או לפי מה שרשום בהסכם, והודעה זו היא מספקת בהחלט. 

לאחר שנשלחה 

אל השוכר הודעה טרם הליך פינוי, והשוכר אינו עומד בהודעה ועדיין מסרב לפנות את החנות או העסק, אז נכון להגיש תביעה לפינוי מושכר כמה שיותר מהר על מנת לחסוך בזמן עבור בעל הנכס.

תביעה לפינוי מושכר מוגשת בבית משפט השלום שבאיזור השיפוט שלו נמצאת החנות.

פינוי שוכר מחנות

תביעה לפינוי מושכר לפינוי שוכר מחנות – ההליך המשפטי

לאחר שמוצו כל ההליכים טרם הגשת התביעה והשוכר מסרב להתפנות מהדירה, כפי שציינו לעיל זה הזמן להגיש תביעה לפינוי מושכר נגד השוכר.

התביעה לפינוי מושכר מוגשת בבית משפט השלום כפי שציינו לעיל, והסעד היחידי שניתן לקבל בגינה הינו סעד הפינוי. כלומר לא ניתן לתבוע את השוכר על נזקים או חוב דמי שכירות וחשבונות באותה תביעה של פינוי.

ככל שבעל הנכס מעוניין לתבוע את השוכר בתביעה כספית, הוא יכול לעשות זאת ללא צורך בהגשת בקשה נוספת לבית המשפט.

מהרגע שכתב התביעה נפתח בבית המשפט ונמסר לידי השוכר, יש לשוכר 30 יום להגיש כתב הגנה מטעמו. ככל שהוגש כתב הגנה על ידי השוכר, יקבע בית המשפט מועד דיון עד 60 יום ממועד הגשת כתב התביעה.

הדיון בתביעה יערך בנוכחות הצדדים ובסופו בית המשפט יכריע בעניין ובמידה והתביעה התקבלה יורה בית המשפט על פינוי השוכר מהחנות.

ככל שהשוכר לא מממש את פסק הדין ועדיין מסרב לפנות את החנות גם לאחר שהתקבל פסק דין לפינוי החנות, יש לפתוח תיק הוצאה לפועל נגד השוכר בלשכת ההוצאה לפועל הקרובה למקום החנות.

לאחר פתיחת תיק הוצאה לפועל לפינוי השוכר מהדירה, יורה רשה ההוצאה לפועל על פינוי השוכר מהחנות עד 21 יום מיום פתיחת התיק בהוצאה לפועל.

חשוב לדעת שבמקרה שמבצעים את פינוי השוכר על ידי ההוצאה לפועל, יש לפתוח תיק במשטרה על מנת ששוטרים ילוו את הליך הפינוי שבפועל יתבצע על ידי קבלן הוצאה לפועל מאושר על ידי ההוצאה לפועל.

פינוי שוכר מחנות – עושים רק עם עורך דין מנוסה

פינוי שוכר מחנות חשוב שיעשה רק על ידי עורך דין שמתמחה בהליכים משפטיים נגד שוכרים ואשר מתמחה בהליך פינוי מושכר ובייצוג בבתי משפט.

הליך פינוי מושכר על אף שמדובר בהליך "מזורז" ומהיר יחסית, הינו הליך אינטנסיבי שחשוב לעשות בצורה נכונה, החל מניסוח כתב התביעה ועד לקבלת פסק דין.

עורך דין ניר אביבי מתמחה בתיקים של פינוי ושכר מדירה ופינוי שוכר מחנות והינו עורך דין מקרקעין בעל נסיון.

לפרטים נוספים וליצירת קשר עם עורך דין ניר אביבי צרו קשר בטופס צור הקשר באתר, או התקשרו למספר שמופיע באתר ונשמח לעזור לכם בהקדם.

עוד יכול לעניין אתכם:

Facebook
WhatsApp
Email
Print