פינוי שוכרים בעייתיים

פעמים רבות מגיעים למשרדו של עו"ד ניר אביבי בעלי דירות אשר עומדים בפני מצב בעייתי ביותר, שבו שוכרים בעייתיים לא משלמים את דמי השכירות כנדרש ומפרים את הסכם השכירות מול בעל הדירה.

במקרים אלו, חשוב לבצע מספר פעולות מיידיות וללא היסוס שכן כל המתנה ו/או דחייה של הנושא, יכולה לפגוע במשכיר ולעכב את פינוי השוכר מהדירה.

במאמר זה נעבור בקצרה על סדר הפעולות שיש לבצע כאשר בעל דירה מעוניין לבצע פינוי שוכרים בעייתיים מהדירה שבבעלותו.

פינוי שוכרים בעייתיים – דורש התייעצות מקדימה עם עורך דין

הדבר הראשון שצריך לעשות כאשר בעל דירה נתקל בשוכרים בעייתיים שלא משלמים דמי שכירות או מפרים את הסכם השכירות בהפרות יסודיות, הוא לפנות לעורך דין שמתמחה בהגשת תביעה לפינוי מושכר ובפינוי שוכרים בעייתיים מדירת מגורים או מנכס מסחרי. הסיבה העיקרית לכך, היא שכאשר רוצים לבצע פינוי שוכרים בעייתיים, יש לפעול במספר פעולות אשר אי עמידה בדרישת החוק, עלולה לגרום למצב שהשוכרים לא יפונו מהדירה תוך זמן קצר. לכן, הדבר הראשון שאנו ממליצים לעשות, הוא לפנות לעורך דין שמתמחה בדיני מקרקעין ויש לו נסיון בפינוי שוכר בכוח ובפינוי מושכר בהליך מהיר ובפינוי שוכרים בעייתיים על מנת שייעץ ויתן חוות דעת משפטית באשר לסיכויי הוצאת השוכרים הבעייתיים מהדירה ויבנה תוכנית פעולה משפטית על מנת להוציא את השוכרים הבעייתיים מהדירה בהקדם האפשרי.

פינוי שוכרים בעייתיים – מה אומר החוק

על פי פרק ט"ז לתקנות סדר הדין האזרחי, כאשר מעוניינים להגיש תביעה לפינוי שוכרים בעייתיים מדירה, יש להגיש תביעה לפינוי מושכר בסדר דין מיוחד בבית משפט השלום שבאיזור שיפוטו נמצאת הדירה.

תביעה לפינוי מושכר הינה תביעה בהליך מהיר יחסית, אשר כל כולה נועדה על מנת לפנות שוכר מדירה שמתגורר בה בניגוד לחוק ובניגוד לחוזה.

חשוב לציין שלתביעה לפינוי מושכר אין לצרף כל סעד אחר כגון תביעה לפיצויים או תביעה כספית אם השוכרים הבעייתיים חייבים לבעל הדירה דמי שכירות, והסעד היחידי שניתן לקבל בתביעה לפינוי מושכר הינו פינוי הדירה על ידי השוכר.

במידה והשוכר מסרב לקיים את פסק הדין לפינוי הדירה, יש לפנות להוצאה לפועל ולפתוח תביעה לקיום פסק הדין להוצאת השוכר מהדירה.

הליך זה גם כן עורך מספר שבועות ובסופו יגיע קבלן הוצאה לפועל ויוציא את השוכר בכוח מהדירה.

כלומר, החוק נותן אפשרות לבעל דירה לפעול לפינוי שוכר בכוח מדירה כאשר אותו שוכר מפר את הסכם השכירות ולא משלם דמי שכירות, אך נקבעו הנחיות ברורות לשם מימוש האפשרות בחוק ויש למלא אותן בדקדקנות.

עורך דין ניר אביבי – מתמחה בפינוי שוכרים בעייתיים

עורך דין ניר אביבי מתמחה במקרקעין, חוזים ובייצוג בבתי משפט בערכאות השונות את לקוחות המשרד.

לעורך דין ניר אביבי נסיון רב של הגשת תביעה לפינוי משוכר ופינוי שוכרים בעייתים מדירת מגורים ומבית עסק, כאשר השוכרים לא עומדים בתנאי ההסכם ומפרים את הוראות החוק.

לפרטים נוספים ולייעוץ משפטי בנושא פינוי שוכרים בעייתיים מדירת מגורים ומבית עסק, פנו אל עורך דין ניר אביבי בטלפון 077-7298914 וקבעו פגישה.

 

Facebook
WhatsApp
Email
Print