צו הרחקה לשכן

צו הרחקה לשכן – צו למניעת הטרדה מאיימת

מה עושים כאשר השכן מטריד, מתנהג באלימות או חודר לפרטיות? לצערנו במציאות של היום לא חסרים מקרים בהם אחד השכנים בבית המשותף או בבית פרטי מתנהג בצורה שמפרה את השלווה ואת האידיליה בין השכנים.

במקרים אלו, אותו שכן בוחר להטריד את מנוחת השכנים ומסיבות שונות גורם לסכסוך שכנים, על כל צדדיו המכוערים.

למשרדנו מגיעים לא פעם לקוחות אשר עייפו מהתנהגות מסוג זו של אחד מהשכנים. הסיבות לסכסוכי השכנים מגוונות וביניהן:

  • סכסוך על חניה משותפת
  • פלישה לשטח המשותף (גג או גינה, שביל משותף וכו')
  • הפרעה למנוחת השכנים
  • נזקים שנגרמים על ידי שכן לאחת הדירות או לבית המשותף
  • ועוד

בכל המקרים שפורטו לעיל ובמקרים נוספים אחרים, סכסוך שנגרם עקב סיבה מסויימת, יכול להביא להסלמה ביחסים ובמקרים מסויימים, אף לאלימות פיזית ו/או מילולית בין אותו שכן לשכנים אחרים.

ולכן, במקרים אלו מומלץ ורצוי לשים סוף להתנהלות אותו שכן, וזאת עושים על ידי בקשה שמגישים לבית המשפט למתן צו הרחקה לשכן, ובמילים אחרות, בקשה למתן צו מניעת הטרדה מאיימת.

צו הרחקה לשכן – צו מבית משפט השלום

צו למתן למניעת הטרדה מאיימת מוסדר בחוק מניעת הטרדה מאיימת, תשס”ב-2001 אשר מגדיר את הסיבות בהן ניתן לקבל צו למניעת הטרדה מאיימת וצו הרחקה משכן, כיצד להגיש את הבקשה לצו הרחקה לשכן ובאיזה תנאים ינתן הצו.

את הבקשה לצו מניעת הטרדה מאיימת או צו הרחקה לשכן מגישים לבית משפט השלום שבאיזור שיפוטו נמצאים המקרקעין ו/או מתגוררים הצדדים. חשוב מאוד להדגיש שלאחר הגשת הבקשה למתן צו הרחקת הטרדה מאיימת, בית המשפט ינסה לקבוע מהר ככל שניתן דיון בין כתליו בנוכחות הצדדים, אשר בסופו יחליט השופט אם לתת צו הרחקה לאותו שכן וכמו כן יקבע את מידת חומרותו של הצו נגד השכן.

הרבה פעמים צו הרחקה לשכן יכיל הגבלות ואיסורים אשר יחולו על אותו שכן כמו לדוגמא: קביעת מרחק אותו חייב השכן לשמור מהצד השני, קביעת איסורים על השכן כגון: מניעת הקלטות וצילומים, איסור לשוחח עם הצד השני, שמירת מרחק קבוע, איסור על איומים וכו'.

במידה והשכן שניתן נגדו צו הרחקה יפר את הצו ואת הוראות בית המשפט, יש לפנות לבית המשפט ולהודיע לו כי אותו שכן הפר את הצו, ואז בית המשפט יכול לצוות על מאסרו של אותו שכן או להשית על אותו שכן הוצאות וקנסות.

צו הרחקה לשכן – חשוב לפעול נכון!

ישנם כמה דגשים שחשוב לשים לב לפני שמגישים צו הרחקה לשכן, הדבר הראשון שחשוב לדעת הוא שמומלץ להגיש את צו ההרחקה לשכן תוך זמן קצר מקרות האירוע שבגינו מגישים את הבקשה לצו ההרחקה לשכן, שכן במידה ויחלוף יותר מדי זמן, הדבר לא יראה סביר לבית המשפט ויראה כהגשה בחוסר תום לב, דבר אשר יכול לגרור הוצאות דיון על גביו של מגיש הבקשה לצו ההרחקה מהשכן.

דבר נוסף, הוא שבמידה ותוגש בקשה למתן צו הרחקה לשכן באופן חסר תום לב או ללא שתהיינה אסכמתאות מתאימות, בית המשפט רשאי לפסוק הוצאות נגד מגיש הבקשה.

לכן, לפני הגשת בקשה למתן צו הרחקה לשכן, יש לוודא עם עורך דין שבקיא בתחום שאכן התנאים לקבלת צו הרחקה מתקיימים באותו עניין, וזאת על מנת לחסוך ממגיש הבקשה עגמת נפש והוצאות משפט.

עורך דין ניר אביבי – מתמחה בצו הרחקה לשכן

לעורך דין ניר אביבי נסיון רב בתחום המקרקעין והגשת התביעות המשפטיות בתחום זה. עורך דין ניר אביבי מטפל במקרים רבים של סכסוכי שכנים, תביעות נגד דיירים בבית המשותף, תביעה בגין נזקי רטיבות, תביעה לפינוי מושכר ותביעה לפינוי שוכרים בעייתיים ועוד.

לפרטים נוספים וליצירת קשר עם עורך דין ניר אביבי חייגו לטלפון 077-7298914.

Facebook
WhatsApp
Email
Print