תביעה נגד שכן שדירתו גורמת נזקי רטיבות

תביעה בגין נזקי רטיבות – כיצד מגישים ולאן?

תביעות רבות אשר מוגשות לבית המשפט או אל המפקח/ת על הבתי המשותפים, הן בעניין של סכסוכי שכנים ונזקים שנגרמים לדירות בבתים משותפים.

תביעה נגד שכן שדירתו גורמת נזקי רטיבות היא תביעה שכיחה שבדרך כלל ניתן להגיש או למפקחת על המקרקעין שתחום שיפוטה נמצאת הדירה, או בבתי משפט השלום.

בתביעה נגד שכן בעילת רטיבות ניתן להגיש צו עשה לתיקון הרטיבות על ידי השכן, וכמובן לשלב סעד של תביעה כספית אשר תדרוש מן השכן בעלות ההוצאות והנזקים שנגרמו לדירה ובנוסף לחיוב בהוצאות. במקרים שבהם מעוניינים להגיש תביעה כספית בנוסף לצו עשה נגד השכן, יש להגיש את התביעה הכספית יחד עם התביעה לצו עשה לתיקון הנזקים, ובאם הנזקים עדיין לא התגבשו, יש להגיש בקשה לפיצול סעדים על ידי הקבלן.

תביעה נגד שכן בגין רטיבות

בתביעה נגד שכן שדירתו גורמת לנזקי רטיבות חשוב לפעול נכון כבר מהרגע הראשון, כלומר, חשוב מאוד לתעד את הנזקים שנגרמים לדירה, להזמין איש מקצוע אשר יתן חוות דעת בזמן אמת על נזקיה רטיבות אשר קיימים בדירה והצעת מחיר מקבלן אשר יוכל להעריך מה תהיה העלות של תיקון הנזקים בדירה.

בנוסף לכל האמור וטרם הגשת התביעה, יש לקחת בחשבון שבית המשפט אינו אוהב שתובע אינו עושה דבר על מנת להקטין את הנזק, והפסיקה ענפה בעניין זה. לכן, פעמים רבות אנו נשאלים על ידי לקוחותינו האם הם צריכים שלא לתקן את הנזילה ו/או הנזקים ולגרום לכך שהנזקים יגדלו ומצב הדירה יחמיר. התשובה לכך היא חד משמעית – לא!. הדבר אינו נכון הן מבחינה משפטית והן מבחינת אישית שכן חשוב מאוד שבעל הדירה שבה קיימים נזקי רטיבות יתקן את המפגעים בהקדם וזאת על מנת להקטין את הנזק. כמובן שיש לתעד היטב את הנזקים טרם התיקון וכמובן לשמור את כל קבלות התיקונים, ההוצאות וכו', על מנת שיוכל בעל הדירה לצרפם לכתב התביעה לכשיוגש נגד השכן שדירתו גורם נזקי רטיבות.

תביעה נגד שכן – מה עושים כאשר המצב מחמיר?

מנסיוננו, לאחר הגשת תביעה נגד שכן בגין נזקי רטיבות, פעמים רבות היחסים בין השכנים מתדרדרים ומגיעים למצבים של איומים, השמצות וגידופים. לכן, יש לשקול במצבים לא נעימים שבהם מצב הדברים מסלים, להגיש נגד השכן הבעייתי בקשה לצו מניעת הטרדה מאיימת, כך שבית המשפט יורה לאותו שכן שלא להטריד יותר את התובע ו/או את בני משפחתו. צו הרחקה מאיימת שניתן על ידי בית המשפט הינו צו אשר יכול להינתן במספר נושאים וליצור הגבלות רבות על השכן הבעייתי, כמו למשל איסור על קרבה לבעל הדירה, איסור על שיחות עמו, איסור שהייה במקומות מסויימים בבתי המשותף, פיצוי כספי, איסור על החזקת נשק ועוד.

תביעה נגד שכן בגין נזקי רטיבות – רק עם עורך דין

לא מומלץ להגיש תביעה נגד שכן שדירתו גורמת נזקי רטיבות ללא עורך דין שכן פעמים רבות מגיעים למשרדנו לקוחות שחשבו שיוכלו לעשותז את לבד, והפסידו בתביעה ופעמים רבות נגרמו להם נזקים רבים ועגמת נפש גדולה.

על כן, אנו ממליצים לפנות לעורך דין שבקיא בתחום.

לפרטים נוספים ולייעוץ משפטי צרו קשר עם עו"ד ניר אביבי בטלפון 077-7298914.

 

Facebook
WhatsApp
Email
Print