הסכם מייסדים מחיר

הסכם מייסדים הוא הסכם חשוב ביותר שכל בעל עסק ומשקיע צריך לערוך.

לא פעם מגיעים למשרדו של עו"ד ניר אביבי אנשי עסקים ובעלי חברות שרוצים להסדיר את מערכת היחסים בין השותפים, בין אם מדובר בעסק קיים, ובין אם מדובר בעסק שזה עתה הקים חברה בע"מ ומתכנן את פעילותו העסקית הראשונה.

לא משנה אם העסק בהתחלה או בשלבים מתקדמים, תמיד חשוב שמערכת היחסים בין השותפים תהיה מוסדרת בהסכם מייסדים מפורט ומקצועי שנערך על ידי עורך דין מסחרי שמתמחה בדיני חוזים ובפתיחת חברות ועסקים.

הסכם מייסדים – הסכם מסחרי בין שותפים

הסכם מייסדים הוא למעשה הסכם מסחרי בין שותפים.

ניתן לומר שהסכם מייסדים הוא גם הסכם שותפים או הסכם בין שותפים בחברה ובעסק אשר מבקשים להסדיר את מערכת היחסים ביניהם.

בדרך כלל הסכם מייסדים יכיל בתוכו מספר סעיפים עיקריים וביניהם:

  • זכויות חתימה בחברה – בהסכם מייסדים קובעים למי מן השותפים או בעלי התפקידים בחברה יהיו זכויות חתימה בחברה. זכויות החתימה בחברה נקבעות בהסכם המייסדים וכמובן חייב להתלוות לכך גם פרוטוקול חברה חתום על ידי עורך דין שמאשר שאכן אותו אדם מוסמך לחתום בשם החברה. חתימת מורשה החתימה מחייבת את החברה לכל דבר ועניין ויכולה לשמש בבנק, בחתימה על שיק, תלושי שכר, העברות בנקאיות, חוזים מסחריים של החברה ועוד. זכויות חתימה בחברה הינן זכויות חשובות ביותר ויש לתת להן את החשיבות המתאימה בכל הסכם מייסדים.
  • ההשקעה של השותפים בחברה – בכל הסכם מייסדים נציין מה היקף ההשקעה של כל אחד מהשותפים בחברה. לפי גובה ההשקעה ואחוז הבעלות בחברה נקבעים גם אחוזי ההצבעה, מינוי הדירקטורים בחברה על ידי הבעלים בחברה ועוד זכויות אחרות שקובעים בהסכם המייסדים לפי גובה ההשקעה של כל אחד מהמשקיעים. השקעת השותפים בחברה בסופו של דבר גם קובעת את אחוזי השליטה בחברה.
  • מנגנון היפרדות בין השותפים בחברה – כל הסכם מייסדים שערוך נכון על ידי עורך דין חוזים מומחה, יכיל בתוכו עקרונות מנגנון היפרדות בין השותפים בחברה, במקרה והשותפים לא מסתדרים או שאחד השותפים מעוניין לעזוב את החברה ולמכור את חלקו. בדרך כלל מנגנון היפרדות מוכר בין שותפים בחברה הינו מנגנון ההיפרדות BMBY בפירושו הוא BUY ME BUY YOU, ומשמעותו הוא ששותף אחד מציע לשותף השני סכום כסף שעבורו הוא מוכן לרכוש את חלקו של השותף, ובמידה ואותו שותף יסרב להצעה, השותף שהציע את ההצעה מוכן שהשותף השני ירכוש אותו בסכום זהה. בנוסף למנגנון במבי, ישנם מנגנונים נוספים שמטרתם לשמור על החברה כגוף רווחי ולסייע לשותפים בחברה להפרד מבלי לגרום לחברה כל נזק ו/או הפסדים כלשהם.

מה המחיר של הסכם מייסדים?

כמובן שכל שותף ו/או משקיע בעסק ומי שפותח חברה בע"מ, מעוניין לדעת מה העלות של הסכם מייסדים.

מחירו של הסכם מייסדים יעלה בהתאם למורכבות העסק, דרישות השותפים והיחסים בין השותפים והחברה.

מנסיוננו, הסכם מייסדים שערוך באופן מקצועי על ידי עורך דין חוזים המתמחה בחוזים מסחריים, יעלה לא פחות מ-6,000 ש"ח ויכול להגיע גם ל-15,000 ש"ח.

שוב, בהתאם למורכבות העסק והיחסים בין השותפים, יכול עורך הדין להעריך את העלות של עריכת הסכם המייסדים.

עורך דין ניר אביבי – מתמחה בעריכת הסכם מייסדים

כחלק מתחום התמחותו, עורך דין ניר אביבי מתמחה בעריכת הסכם מייסדים לחברות ועסקים וכן בעריכת הסכמים מסחריים שונים כגון:

עורך דין ניר אביבי בעל תואר שני LLM במשפטים מאוניברסיטת בר אילן, מתמחה במשפט המסחרי ובדיני חוזים ומספק ליווי משפטי וייעוץ לעסקים רבים, אנשי עסקים וחברות במגזר הפרטי והעסקי.

לפרטים נוספים וליצירת קשר עם עורך דין ניר אביבי, צרו קשר בטלפון המופיע באתר או השאירו פרטים בטופס צור הקשר באתר וניצור עמכם קשר בהקדם.

Facebook
WhatsApp
Email
Print