הסכם עבודה עם קבלן שלד

החלטתם לבנות את בית חלומותיכם והעדפתם ללכת על בניה עצמית? אם כך ודאי התקשרתם עם קבלן שלד ואתם שוקלים האם לערוך הסכם איתו.

מנסיוננו כאשר בונים את בית המגורים בבניה עצמית, מומלץ ואף רצוי לערוך הסכם עבודה עם קבלן שלד ובנוסף לעשות מספר בדיקות מקדימות טרם התחלת העבודה וההתקשרות עם הקבלן.

הסכם עבודה עם קבלן שלד – הסכם חיוני לכל בנית בית

לא פעם מגיעים למשרדו של עורך דין ניר אביבי לקוחות אשר בחרו להתקשר עם קבלן שלד והתחיל את העבודה עמו עם הסכם שהורידו באינטרנט ולא נערך על ידי עורך דין מטעמם.

במקרים חמורים עוד יותר, הצדדים לא חתמו כלל על הסכם עם קבלן השלד וההסכמות נעשו בין הצדדים בעל פה.

במקרים אלו, כאשר לא נחתם הסכם רציני עם הקבלן, ולא התקבלו הבטחונות המתאימים, לא פעם אנו עדים שקבלן השלד לא עמד בהתחייבויותיו ופעל באופן רשלני או חמור מכך, נעלם באמצע פרוייקט הבניה.

רק לאחר שההסכם עם קבלן השלד מופר על ידי הקבלן, והמזמינים פונים לעורך דין שמתמחה בחוזים ובתביעות נגד קבלנים רשלניים, מתגלה כי ההסכם נערך באופן רשלני ועקב כך יהיה קשה יותר להוכיח כי הקבלן התרשל.

לכן, אנו ממליצים בכל מקרה של התקשרות עם קבלן שלד טרם בניית בית מגורים, להתייעץ עם עורך דין חוזים שמתמחה בעריכת חוזה עם קבלן שלד ועם קבלנים, על מנת שיסייע בעריכת הסכם עם קבלן שלד ובייעוץ מתאים טרם ההתקשרות עם הקבלן.

כמו כן, מס' בדיקות מקדימות על קבלן שלד, לרבות בדיקת פסקי דין לפי שם הקבלן ו/או החברה שאיתה התקשר הקבלן עם לקוחותיו, יכולים לסייע להבין את ההסטוריה של הקבלן ומה הסיכוי שההתקשרות עמו תוביל להליכים משפטיים ותביעות שיגזלו זמן רב וכסף רב מהמזמינים.

כמה דגשים שחשוב לשים לב אליהם בהסכם עבודה עם קבלן שלד

בהסכם עבודה עם קבלן שלד חשוב מאוד לשים דגש על מספר דברים עיקריים:

  • יש לוודא שקבלן השלד הוא קבלן רשום
  • יש להגדיר לוח תשלומים מסודר לפי התקדמות הבניה
  • יש לוודא שהקבלן נותן ערבויות מתאימות לטיב ולאיכות
  • יש לערוך בדיקות רקע מתאימות על קבלן השלד ולקבל המלצות מוכחות שעוברות בקרת איכות ואימות
  • יש לקבוע לוחות זמנים ברורים לביצוע העבודה
  • יש לציין קנסות ותגמולים על איחור והקדמת הבניה
  • ועוד

עורך דין ניר אביבי – נסיון רב בעריכת הסכם עבודה עם קבלן שלד

עורך דין ניר אביבי הינו בעל תואר שני במשפטים LLM מאוניברסיטת בר אילן עם התמחות במשפט מסחרי ומקרקעין וכן חבר ועדת מקרקעין של לשכת עורכי הדין.

עורך דין ניר אביבי מתמחה בין היתר בעריכת חוזים ובפרט בעריכת הסכם עבודה עם קבלן שלד ומייצג מגוון לקוחות פרטיים ועסקיים בליווי וייעוץ משפטי מול קבלנים ותביעות משפטיות בליקויי בניה והפרת הסכמים.

לפרטים נוספים וליצירת קשר עם עורך דין ניר אביבי, צרו קשר באתר או התקשרו למספר 077-7298914.

Facebook
WhatsApp
Email
Print