עורך דין כתב הגנה

עורך דין ניר אביבי הינו עורך דין ליטיגציה ומתמחה בייצוג בבתי משפט בערכאות השונות, בתביעות כספיות, צווי עשה, פירוק שיתוף ועוד.

מה עושים כשמקבלים כתב תביעה?

במידה והוגשה נגדכם תביעה אזרחית ו/או כספית, חשוב לדעת שיש זמן מוגדר בו עליכם לעמוד על מנת להגיש כתב הגנה.

בדרך כלל בתביעות אזרחיות ובמיוחד לאחר כניסתן לתוקף של תקנות סדר הדין החדשות מיום 1.1.2021, הזמן להגיש כתב הגנה ברוב התביעות האזרחיות הינו עומד על 60 ימים מיום קבלת כתב התביעה לידי הנתבע.

חשוב לשים לב שמדובר ב60 ימים שנספרים מיום מסירת כתב התביעה לידי הנתבע ו/או הנתבעים ולא 60 ימים מיום הגשת התביעה לבית המשפט ופתיחת התיק בבית המשפט.

לכן, חשוב מאוד שכאשר מקבלים כתב הגנה על ידי שליח, לתעד את יום קבלת התביעה ולרשום אותו במקום שיהיה ניתן לזכור ולציין אותו בפני עורך הדין שמייצג ומגיש עבורכם את כתב ההגנה.

איך מגישים כתב הגנה?

כתב הגנה חשוב מאוד להגיש כאשר הוא ממוקד ובהתאם לתקנות החדשות שכן הגשת כתב הגנה שאינו ממוקד מספיק ואינו עומד בתקנות, יכול להביא לתוצאות הרות אסון ולגרום נזק ממשי ללקוח.

לכן, חשוב מאוד ליצור קשר עם עורך דין ליטיגציה ועם עורך דין שמתמחה בתביעות משפטיות בתחום האזרחי על מנת להגיש כתב הגנה שמנוסח וערוך על פי הדין וכנדרש ע"י בית המשפט.

מעבר לכך, כתב הגנה חשוב שיכיל את פרטי הצדדים, יהיה מלווה באסמכתאות הנדרשות להצגת העובדות הדרושות והראיות שטוענים על גבי כתב ההגנה.

כתב הגנה צריך שיתייחס לכל טענה וטענה שמוזכרים בכתב התביעה, גם באופן כללי וגם באופן ספציפי, שינמק כל טענה הנטענת בכתב ההגנה ואשר דוחה את הטענות הנטענות בכתב התביעה.

כתב הגנה בדרך כלל יוגש במערכת נט המשפט ישירות על ידי עורך הדין, לאחר שיוגשו ייפויי הכוח בתיק על ידי עורך הדין שמקנים לעורך הדין את האפשרות לייצג את הנתבעים בתיק.

יש לשים לב אם מדובר בכתב הגנה בסדר דין מהיר או בסדר דין רגיל, שכן כתב הגנה בסדר דין מהיר צריך להיות מוגש עם תצהיר של בעל הדין המאמת את העובדות הנטענות בכתב ההגנה וכן תצהיר גילוי מסמכים מוקדם אשר מצהיר אלו מסמכים יש בידיו של הנתבע ומגיש כתב ההגנה.

הגשת תביעה שכנגד עם כתב הגנה

על פי תקנות סדר הדין האזרחי, נתבע בתובענה אזרחית יכול להגיש כתב תביעה שכנגד נגד התובע, בתנאי שתוגש התביעה שכנגד בד בבד עם הגשת כתב ההגנה (כלומר עד 60 ימים מיום קבלת כתב התביעה לידיו של הנתבע).

התביעה שכנגד יכולה להיות נגד אותם בעלי דין ובטענות שקשורות (אך לא בהכרח ) לאותו הסכסוך, אלא לאותו צד אשר תובע את הנתבע.

חשוב להבין שמדובר בתביעה נפרדת לגמרי אשר עליה יש גם לשלם אגרה כנדרש על פי התקנות.

את כתב התביעה שכנגד יש לערוך כתביעה לכל דבר ולהגיש בנפרד מכתב ההגנה.

בית המשפט ידון בתביעה שכנגד באותו הליך אשר בו הוגשה התביעה המקורית על ידי התובע, ולאחר מכן הנתבע יוגד כנתבע ותובע שכנגד, והתובע יוגדר כתובע ונתבע שכנגד.

הנתבע שכנגד חייב להגיש כתב הגנה שכנגד לאחר שיקבל לידי את התביעה, גם במקרה זה תוך 60 ימים מיום שיקבל לידיו את התביעה שכנגד.

כתב ההגנה מטעמו של הנתבע שכנגד, יהיה מנוסח באותו אופן כפי שנדרש כתב הגנה להיות מנוסח על פי תקנות סדר הדין בהליכים אזרחיים.

עורך דין ניר אביבי – עורך דין ליטיגציה

עורך דין ניר אביבי הינו עורך דין ליטיגציה וככזה הוא מתמחה בהליכים משפטיים מורכבים וביניהם: תביעות כספיות, תביעה בגין הפרת חוזה, תביעות במקרקעין, פירוק שיתוף, צווי מניעה ועוד.

לפרטים נוספים צרו קשר עם עורך דין ניר אביבי בטלפון המופיע באתר או שלחו פרטים בטופס צור הקשר באתר.

Facebook
WhatsApp
Email
Print