הסכם ספק לקוח

הסכם ספק לקוח הינו הסכם חשוב מאוד שמאגד את ההתחייבויות והזכויות של ספק ולקוח ומגדיר את מערכת היחסים בין הצדדים.

משרדנו מתמחה בדיני חוזים ובפרט בעריכת הסכמים מסחריים שונים כגון: עריכת הסכם מייסדים, הסכם שותפות, הסכמי סודיות וכן הסכם ספק לקוח, ועוד.

במאמר זה נמנה מספר יתרונות ודגשים שקיימים בהסכם ספק לקוח שחשוב להכיר.

הסכם ספק לקוח – מה חשוב לדעת!

ראשית כל, בכל מערכת יחסים בין ספק ולקוח חשוב להבין ששני הצדדים נדרשים לחובות וזכויות שונים, כל אחד על פי מה שהוגדר במערכת היחסים בין הצדדים.

לדוגמא, ספק בתחום האינטרנט אשר מספק שירותי עיצוב ו/או תכנות לעסק מסויים (כמו תמיכת מחשבים במשרד עורכי דין ועוד), מספק שירות לאותו משרד, וככזה נהוג שהסכם הספק-לקוח הספציפי הזה יהיה מבוסס על שירות שוטף שמעניק הספק ללקוח (נקרא גם : הסכם "ריטיינר"). הסכם ריטיינר הינו הסכם שהספק מספק שירות קבוע ללקוח, שמבוסס על תשלום קבוע בכל תקופת זמן קבועה (בדרך כלל כל חודש קלנדרי), ותמורת השירות של הספק, הלקוח משלם תשלום קבוע ישירות לחשבונו של הספק.

פעמים רבות פונים למשרדנו ספקים ולקוחות להגדרת שירותי ריטיינר ושירותים שוטפים ללקוחות שכן עריכת הסכם ספק לקוח בתחום זה הכרחית במיוחד עקב כך שמדובר על יחסים לטווח ארוך (בדרך כלל הסכם ספק לקוח מבוסס ריטיינר יהיה לא פחות משנה).

כמובן שינם חוזים נוספים שמבוססים על התקשרויות נוספות בין ספק ללקוח, כגון יחסים עסקיים ומסחריים רגילים, אשר מבוססים על עסקאות אקראיות וככאלו חשוב שההסכם בין הספק ללקוח או ההיפך, יתמקד בעסקאות חד פעמים ויספק הגנה מיטבית לשני הצדדים.

נקודות חשובות בהסכם ספק לקוח

לכל הסכם ספק לקוח קיימות נקודות חשובות וקווים מנחים שיש לציין בהסכם.

להלן חלק מהנקודות שחשוב לכלול בהסכם ספק לקוח:

  • הגדרת גבולות גזרה – הגדרת גבולות גזרה מהווים הגדרה של החובות והזכויות של הצדדים. לדוגמא, גבולות האחריות של הספק מול הלקוח, מי נושא באחריות ביטוחים? מה קורה באם נגנב לספק ציוד ו/או רכוש במשרדי הלקוח (במידה והעבודה נעשית אצל הלקוח ולא באופן מקוון ו/או מרחוק), מהם תנאי התשלום וכו'. הגדרת גבולות גזרה בכל הסכם ספק לקוח הינם חיוניים לכל הסכם ובפרט להסכם ספק לקוח.
  • תנאי תשלום בהסכם ספק לקוח – כמובן שתנאי התשלום ושכר טרחה בגין שירותים שמספק הספק ללקוח הינם תנאי יסודי בהסכם, שכן ברור שהספק לא היה מתקשר עם הלקוח במידה ולא היה משלם לו את שכר הטרחה שדרש, ומבחינת הלקוח, הגדרת שכר טרחה תחום בסכום ובמועדי תשלום חיוני וחשוב ביותר, שכן במקרים בהם הדברים נשארים "פתוחים" ולא מוגדרים מספיק, ישנו סיכוי גדול יותר שלצדדים תהיה מחלוקת בהמשך ההתנהלות העסקית בעניין זה. לכן, חשוב מאוד להגדיר באופן מפורש וברור את תנאי התשלום וכן את מועדי התשלום בהסכם ספק לקוח.
  • חובות וזכויות של ספק לקוח – כל הסכם ספק לקוח חייב להכיל את הזכויות והחובות של ספק לקוח, החל ממועד הנפקת החשבונית, ועד לפירוט המפרט הטכני ומה מספק הספק ללקוח. מצד שני חשוב מאוד להגן על הספק ולוודא שיוגדר מראש ובאופן מדוייק כל מה שהוא נדרש לספק ללקוח, בכדי שהספק לא ימצא את עצמו במצב בו הלקוח דורש ממנו שירות ו/או מוצרים שהספק לא התכוון שיהיה חייב בהם ללקוח.

עורך דין ניר אביבי – מתמחה בהסכם ספק לקוח

כאמור, משרדנו מתמחה בדיני חוזים ובדין המסחרי ומלווה עסקים , חברות , ספקים ונותני שירותים במגזר העסקי באופן שוטף.

עורך דין ניר אביבי, בעל תואר שני LLM מאוניברסיטת בר אילן, מתמחה בדין המסחרי ובדיני חוזים.

לפרטים נוספים וליצירת קשר עם עורך דין, צרו קשר בטלפון 077-7298914 או מלאו את טופס צור הקשר ונחזור אליכם בהקדם.

Facebook
WhatsApp
Email
Print