עורך דין לענייני עסקים

כל עסק צריך עורך דין מסחרי המתמחה בדיני חוזים, דיני עבודה ובתחום העסקי שילווה אותו ויתן לו ליווי משפטי צמוד.

לא פעם מגיעים למשרדו של עורך דין ניר אביבי, בעלי עסקים אשר לא שכרו את שירותיו של עורך דין לענייני עסקים בזמן, ונקלעו למצב בעייתי עם אחד הלקוחות, הספקים או עובד של בחרה.

לכן, חשוב מאוד שעורך דין לעסקים שמתמחה בדיני חוזים ובמשפט המסחרי – אזרחי, יסייע לבעלי עסקים ולחברות להתמודד עם חוקים רבים ותקנות, אשר אי ידיעתם והפרתם יכולים לגרור קנסות גדולים על בעלי עסקים וחברות ואף להביא למצבם שאותם בעלי עסקים יקלעו לערכאות משפטיות ולהליכים משפטיים.

במאמר זה ננסה להתמקד במספר עניינים בולטים שעורך דין לענייני עסקים מטפל בהם עבור לקוחותיו.

עריכת הסכמים וניסוח חוזים על ידי עורך דין לענייני עסקים

עורך דין לענייני עסקים אשר בקיא בתחום המשפט המסחרי בכלל ובדיני חוזים ובעריכת חוזים בפרט, ידע לסייע ללקוחותיו העסקיים בעריכת חוזים מתאימים לכל סיטואציה.

החל מניסוח ועריכת חוזים עם עובדי ו/או מנהלי החברה, וכן עריכת חוזים עם ספקים ולקוחות, ניסוח הצעות מחיר והזמנות עבודה וכמובן חוזים מסחריים עם שותפים עסקיים ועוד.

לא פעם מגיעים למשרדו של עורך דין ניר אביבי בעלי עסקים וחברות אשר לא השקיעו בעריכת חוזה מתאים עם לקוח או עם ספק, וערכו משהו חובבני ללא התייעצות של עורך דין או שכן התייעצו עם עורך דין חבר או בן משפחה, אשר אינו מתמחה בתחום המסחרי ובדיני חוזים, והתוצאות היו הרות אסון. הדבר יכול להתבטא בלקוח שנחתם איתו חוזה חובבני שאינו מחייב את הלקוח כפי שנדרש בעניין התשלומים, או שאינו פוטר את החברה או את העסק מאחריות. לפעמים גם אנו רואים חוזי עבודה שמנוסחים באופן רשלני אשר רק מאופן ניסוחו העובד עלול לתבוע את המעסיק בסכומים כספיים לא מבוטלים, והכל כמובן היה נמנע לו עורך דין שבקיא בדיני חוזים היה עורך את ההסכם מבעוד מועד.

לכן, אנחנו ממליצים בחום להתייעץ עם עורך דין לעסקים שבקיא בתחום, בניסוח ועריכת הסכמים שונים לכל תחום בעסק, וזאת על מנת לשמור על בעל העסק ועל הפעילות העסקית ולהמנע מהוצאות משפטיות גבוהות בעתיד.

 עריכת הסכם מייסדים ו/או הסכם שותפים / משקיעים על ידי עורך דין לענייני עסקים

עורך דין לענייני עסקים חשוב שיהיה בעל נסיון ורקע בעריכת הסכם מייסדים בין מייסדי החברה ו/או העסק. הסכם מייסדים מגדיר למעשה את מערכת היחסים בין בעלי המניות בחברה ו/או השותפים בעסק, קובע "גבולות גזרה" בין גבולות האחריות של כל בעל עסק, קובע זכויות חתימה בחשבונות הבנק ובכלל, מי יהיו חברי הדירקטוריון ועוד.

בנוסף קיימים הסכמים נוספים כמו הסכם שותפים, אשר נועד להגיד את היחסים בכל שותפות בעסק (בין אם היא שותפות רשומה אצל רשם השותפויות או לא). הגדרת שותפות בהסכם שותפים חשובה מאוד ותעזור למנוע סכסוכים עתידיים בין השותפים בעסק.

וכמובן הסכם משקיעים, שהוא חיוני לכל עסק ובעיקר לחברות סטרטאפ וחברות הייטק אשר מעוניינות להיעזר בהון חיצוני ובמשקיעים על מנת לפתח מוצר/רעיון/מיזם וזקוק להון שיוזרם אליה ממשקיעים שונים. הסכם המשקיעים נועד להסדיר את ההון שיוזרם לחברה על ידי המשקיעים, כמה מניות יוקצו למשקיעים, מה אחוז השליטה בחברה שיוענק למשקיעים ועוד.

את כל ההסכמים לעיל חשוב מאוד שיעשה עורך דין לענייני עסקים שבקיא בהסכמים מהסוג הזה ובדיני חוזים בפרט.

סכסוכים מסחריים וייצוג בבית משפט על ידי עורך דין לענייני עסקים

לצערנו עסקים רבים וחברות מגיעים לבתי משפט עקב סכסוכים מסחריים או כספיים עם חברות ועסקים אחרים. במקרים אלו חשוב מאוד לשכור את שירותיו של עורך דין לענייני עסקים שבקיא בתחום הליטיגציה המסחרית ובסכסוכים מסחריים בין חברות ועסקים.

משרדו של עורך דין ניר אביבי מתמחה בתחום זה של ייצוג עסקים וחברות בערכאות משפטיות רלוונטיות, בין אם מדובר בתביעות כספיות בבית משפט השלום או בבית המשפט המחוזי, גבייה מלקוחות בהוצאה לפועל או בבית המשפט בסדר דין מקוצר (לדוגמא בתביעה על סכום קצוב) ובניהול מצבים מורכבים שונים עבור חברות ועסקים.

עורך דין ניר אביבי – עורך דין לענייני עסקים

משרדו של עורך דין ניר אביבי מתמחה בדיני חוזים ומשפט מסחרי ומעניק שירות לחברות ועסקים רבים אשר זקוקים לליווי משפטי שוטף מעורך דין מסחרי.

עורך דין ניר אביבי בעל נסיון רב בתחום המסחרי ובעל תואר שני LLM מאוניברסיטת בר אילן בתחום המסחרי.

לפרטים נוספים ולשיחת ייעוץ עם עורך דין ניר אביבי, צרו קשר בטלפון 077-7298914 או השאירו פרטים בטופס צור הקשר באתר ונשתדל ליצור עמכם קשר בהקדם ולתאם פגישת ייעוץ עם אחר מעורכי הדין במשרד.

Facebook
WhatsApp
Email
Print