עורך דין נדל"ן

עורך דין ניר אביבי – עורך דין נדל"ן

עו"ד ניר אביבי הינו עורך דין נדל"ן מנוסה, מוסמך למשפטים מאוניברסיטת בר אילן, ובעל תואר ראשון ושני במשפטים.

עורך דין ניר אביבי גם חבר ועדת מקרקעין של לשכת עורכי הדין במחוז חיפה, ומתמחה בין היתר בדיני חוזים, דיני מקרקעין, משפט מסחרי-אזרחי וייצוג בבתי משפט ובערכאות השונות.

במאמר זה נסקור את תחום התמחותו והדברים שחשוב לשים עליהם דגש כאשר ניגשים לבחון התקשרות עם עורך דין נדל"ן ועורך דין מקרקעין מומלץ.

עורך דין נדל"ן – עורך דין מקרקעין מומלץ

עורך דין נדל"ן או עורך דין מקרקעין, הינם הגדרות לעורך דין שתחום ההתמחות שלו מורכב מדיני מקרקעין ומדיני החוזים והוא משלב בין השניים ובתחומים שונים. בדרך כלל עורך דין נדל"ן יהיה גם עורך דין חוזים ובקיא בתחומים השונים בדיני החוזים כגון:

חשוב מאוד שעורך דין נדל"ן יהיה עורך דין מקרקעין מומלץ ושיהיה ניתן לקבל עליו המלצות מלקוחות וחוות דעת שונות על ניסיונו של עורך הדין. כמו כן חשוב לקבל חוות דעת על עורך הדין ממכרים, אתרי אינטרנט (כגון רשתות חברתיות, פייסבוק, גוגל ואתרים ייעודיים) ועוד.

עורך דין נדל"ן – חשוב לבחור עורך דין מקרקעין מנוסה

גם לניסיונו של עורך הדין ישנה חשיבות רבה, ולא רק להמלצות על עורך הדין.

מכיוון שעורך דין נדל"ן נוהג לייצג את לקוחותיו בעסקאות בסכום גבוה ובעסקאות מכר שנעשות על מנת לרכוש בדרך כלל בית מגורים או דירה, שההשקעה כזו היא ודאי בין ההשקעות הגדולות והמשמעותיות שעושה זוג או משפחה בחייהם, לעורך הדין יש חשיבות מכרעת להצלחת העסקה ולכך שהכל יזרום כהלכה.

בדיוק בגלל זה, לנסיונו של עורך הדין יש חשיבות גדולה בעסקת הנדל"ן ועל כן יש לבחור עורך דין מקרקעין מנוסה ובעל ידע עשיר בתחום הנדל"ן בכלל ובתחום הספציפי שאותו מבקשים מעורך הדין את שירותיו.

עורך דין נדל"ן – עליו להיות בקיא בתחום המבוקש

כאמור, כאשר מתקשרים עם עורך דין נדל"ן חשוב מאוד כפי שציינו לעיל, לוודא שעורך הדין הינו עורך דין מקרקעין מומלץ, ובנוסף לכך שעורך הדין הינו עורך דין מקרקעין מנוסה.

בנוסף לאמור, חשוב מאוד שעורך הדין יהיה בקיא ספציפית בתחום הנדל"ן שבגינו יצרו קשר לקוחותיו של עורך הדין עמו.

זאת, מכיוון שתחום הנדל"ן הוא תחום גדול, ולא תמיד עורך דין שמתמחה בייצוג בבתי משפט, ידע גם לייצג את לקוחותיו בחוזה מכר לקנייה או מכירה של דירת מגורים.

לכן, חשוב מאוד לשים לב שעורך דין הנדל"ן שמייצג את לקוחותיו, בעל הידע והנסיון הדרושים ספציפית לעסקה או לתחום שבגינו נדרשים שירותיו של עורך הדין.

לדוגמא, במידה ומדובר בביטול חוזה קניית דירה מקבלן (עקב אי קבלת היתר בניה של הקבלן מזה זמן לא סביר – כאשר ניתן לבטל), יש לבחור עורך דין נדל"ן שמתמחה בהגשת תביעות לבית המשפט בגין הפרת הסכם מכר וביטול הסכם עם קבלן.

מצד שני, אם מדובר על עסקת רכישה של דירת מגורים, יש לוודא שעורך הדין בקיא בחוזי מכר ובייצוג לקוחות בעסקת קניה ורכישה של דירת מגורים.

אותו דבר לגבי ידע ונסיון נדרש מעורך דין לעסקת מכר נחלה או משק חקלאי, כאשר ישנם עורכי דין שאינם בקיאים מספיק (או בכלל) במכירה וקניה של נחלות ומשקים חקלאיים במושבים, אך בקיאים ביותר במכירה וקניה של דירות במגזר העירוני.

לכן, לפני כל התקשרות עם עורך דין נדל"ן, יש לוודא שעורך הדין בקיא בתחום הספציפי שבו הוא נדרש.

שכר טרחה של עורך דין נדל"ן

בדרך כלל שכר טרחה של עורך דין נדל"ן ייגזר באחוזים מהשווי הכולל של עסקת הנדל"ן (במידה ומדובר על ייצוג של עורך דין בעסקת מכר בנדל"ן).

האחוזים משתנים בין עורך דין לעורך דין ובין עסקה לעסקה, על פי מורכבותה והיקף השעות והעבודה שעורך דין נדל"ן צריך להשקיע בכל עסקה ועסקה.

ככלל נהוג לומר שעל עסקאות פשוטות יחסית, שכר הטרחה של עורך דין נדל"ן יחל מחצי אחוז לייצוג בעסקת מקרקעין, ויכול להגיע לעד 1 אחוז במגזר העירוני, ואף ל-2-3%, כאשר מדברים על עסקאות מורכבות יותר כמו משקים חקלאיים במושבים, נדל"ן מסחרי ועוד.

כאשר אנו מדברים על שכר טרחה של עורך דין נדל"ן בייצוג משפטי ובהגשת תביעות בבתי משפט ובטריבונלים השונים, בדרך כלל סכום שכר הטרחה ישתנה בין תביעה לתביעה, סוג הערכאה (בית משפט שלום, מחוזי, עתירה מנהלית וערעורים), מיקום משרדו של עורך הדין בארץ, ובכלל, נסיונו של עורך הדין ותג המחיר שקובע עורך הדין במשרדו.

תמיד ניתן לבדוק את תעריף שכר הטרחה המינימלי של עורכי הדין, אשר מתפרסם ע"י לשכת עורכי הדין כל תקופה.

עורך דין נדל"ן – חשוב לישון בשקט ולדעת שאתם מכוסים

כפי שהסברנו במאמר זה ,עורך דין נדל"ן מנוסה, בקיא ומומלץ, הוא עורך דין מקרקעין ונדל"ן שיכול לספק ללקוחותיו שקט נפשי ואת הידיעה שבכל דבר שקשור לנדל"ן, עורך הדין ידע את העבודה ויספק ללקוחותיו את השירות המקסימלי בכל עסקת מקרקעין ו/או תביעה הקשורה לנדל"ן.

לפרטים נוספים, לייעוץ משפטי וליצירת קשר עם עו"ד ניר אביבי, עורך דין נדל"ן, צרו קשר בטלפון: 077-7298914.

 

 

 

Facebook
WhatsApp
Email
Print