עורך דין חתימת חוזה

עורך דין חתימת חוזה מקרקעין

פעמים רבות פונים למשרדו של עו"ד ניר אביבי לקוחות אשר נמצאים לפני מכירת ביתם או קניית ביתם החדש. ההתרגשות כמובן גדולה ובמרבית הפעמים הרוכשים / המוכרים לא מודעים לכל התהליך שעומד לפניהם וצריכים סיוע ועזרה מעו"ד מקרקעין מקצועי ומנוסה שיעזור להם לעבור את מכירת או רכישת ביתם החדש בהצלחה ויעניק להם ביטחון ושקט נפשי. ואכן, רכישת דירה חדשה הוא אירוע מרגש שחשוב מאוד ומשמעותי ביותר אצל רובנו.

במאמר זה נעבור על הדברים החשובים שיש לקחת בחשבון כאשר לוקחים את שירותיו של עורך דין מקרקעין לחתימת חוזה ועסקת מקרקעין.

עורך דין חתימת חוזה – ביצוע בדיקות מקדימות

עורך דין מקרקעין טרם חתימת החוזה יבצע בדיקות מקדימות על הנכס, לגבי מצבו הרישומי. הבדיקות יכללו בדרך כלל הורדת ובדיקת נסח טאבו, בדיקת אישור זכויות (במקרה והנכס רשום בפנקס של רשות מקרקעי ישראל), בדיקה ברישום אצל החברה המשכנת וקבלת אישור זכויות מחברה משכנת, ועוד בדיקות הדרושות בהתאם לכל נכס ונכס.

בנוסף, יש לבדוק את תשריט הבית המשותף של כל דירה ולבצע בדיקות באשר לחובות הנכס אצל הרשויות השונים.

כל הבדיקות הנ"ל ועוד בדיקות אחרות, נועדו בכדי להבטיח שרוכש הנכס יבטיח את זכויותיו ולא יתגלה כי הרוכש קונה "חתול בשק".

לדוגמא, לא פעם התגלה למשרדנו שדירה שהוצגה כדירה למגורים, התגלתה כדירה שייעודה המקורי הינו : "מחסן", על אף שבעירייה משלם בעל הנכס ארנונה וחיובי מסים כדירה. על אף זאת, מצב הנכס כמחסן הינו בעייתי ביותר עבור רוכש הדירה ויכול לגרור קנסות רבים ובעיות בהמשך, ואפילו לקבלת צו הריסה מעת הועדה לתכנון ובניה.

לכן, חשוב מאוד לבצע בדיקות מקדימות על ידי עורך הדין שמבצע את חתימת החוזה ומייצג את הרוכשים בעת המכירה.

עורך דין חתימת חוזה – דיווח לרשויות המסים

עורך דין חתימת חוזה ידאג לדווח לרשויות המסים בכל עסקת מקרקעין עבור לקוחותיו, בין אם מדובר בייצוג הרוכשים כי אז ידווח עורך הדין על מס רכישה בהתאם למדרגות המס הקבועות בחג, ובין אם מדובר במיסים והיטלים אחרים. ובייצוג המוכרים ידווח עורך הדין על מכירת הדירה לרשויות מס שבח, רשות מקרקעי ישראל, ולמועצה / עירייה לתשלום היטלי השבחה במידת הנדרש.

חשוב לדעת שבדרך כלל בכל עסקת מקרקעין, נהוג להשאיר סכום כסף מסויים בצד בנאמנות אצל עורך הדין, לתשלום המסים אשר יחולו על הדירה למי מהצדדים. הדבר מקובל ויש לקחת אותו בחשבון לעניין הנזילות מהעסקה של מי מהצדדים.

עורך דין ניר אביבי – עורך דין חתימת חוזה

עורך דין ניר אביבי מתמחה בחתימת חוזה ובעסקאות מקרקעין מסוגים שונים ובהם:

  • עסקת רכישה ומכירה של דירת יד 2
  • עסקת רכישת דירה מקבלן
  • עסקת רכישת מגרש לבנייה
  • עסקה לרכישת קרקע חקלאית
  • עסקה לרכישה של זכויות בקבוצת רכישה
  • ועוד

לפרטים נוספים ולייעוץ משפטי מעורך דין ניר אביבי, עורך דין מקרקעין מומלץ, צרו קשר בטלפון 077-7298914.

Facebook
WhatsApp
Email
Print