פינוי מושכר הוצאה לפועל

תביעה לפינוי מושכר והוצאה לפועל

עורך דין ניר אביבי הינו עורך דין חוזים ועורך דין מקרקעין מתמחה בתביעה לפינוי מושכר, בפינוי שוכרים בעייתים מדירה ובפינוי שוכר שלא משלם דמי שכירות. 

במידה ואתם קוראים את שורות אלו ונמצאים במצוקה עקב כך ששוכר בדירה ששיכת לכם מפר את הסכם השכירות ו/או לא משלם את דמי השכירות ואתם לא יודעים מה לעשות, דעו כי יש בהחלט מה לעשות ורצוי לעשות זאת בהקדם האפשרי וללא דיחוי שכן כל עיכוב בהגשת התביעה יעכב גם את פינויו של השוכר הבעייתי מהדירה בזמן נוסף.

אז איך מבצעים פינוי מושכר בהוצאה לפועל? על כך במאמר הזה.

פינוי מושכר הוצאה לפועל – יש להתחיל עם תביעה לפינוי מושכר

כאשר שוכר דירה מפר את הסכם השכירות ו/או לא משלם דמי שכירות במועד או בכלל, יש להתריע בפניו שבמידה ולא יפנה את הדירה תוך זמן קצר, תוגש נגדו תביעה לפינוי מושכר לפינויו הדחוף מהדירה. את התביעה יש להגיש בהקדם ותוך זמן סביר שכן צריך לקחת בחשבון שמיום הגשת התביעה ינתן פסק דין עד כ-60 ימים מיום הגשת התביעה בבית המשפט. על כן את התביעה לפינוי מושכר מומלץ להגיש באופן מיידי וללא דיחוי.

פינוי מושכר הוצאה לפועל – מימוש פסק הדין בהוצאה לפועל

לאחר שניתן פסק הדין בבית המשפט, בין אם ניתן פסק דין בהיעדר הגנה ובין אם ניתן פסק דין לאחר דיון שנקבע ע"י בית המשפט, יש לגשת עם פסק הדין באופן מיידי להוצאה לפועל ולפתוח תיק ייעודי לתביעה לפינוי מושכר.

מיד עם פתיחת התיק על המשכיר להמציא את האזהרה לשוכר ולתת לו מספר ימים לפנות את הדירה. במידה והשוכר מסרב לפנות את הדירה גם לאחר קבלת האזהרה, יש לקבל צו מרשם ההוצאה לפועל לפינויו של השוכר מהדירה.

לשם מימוש הצו יש להיעזר בקבלן הוצעה לפועל אשר פועל ברשיון מטעם לשכת ההוצאה לפועל ולו הסמכות לפנות את השוכר באופן פיזי עם נדרש הדבר. כמו כן לקבלן ההוצאה לפועל מתלווים שני שוטרים לוודא שהחוק והסדר ישמרו על ידי השוכר בעת הפינוי.

חשוב לציין שאת עלות הקבלן להוצאה לפועל והשוטרים, ישלם פותח התיק בהוצאה לפועל, כלומר המשכיר/התובע.

פינוי מושכר הוצאה לפועל – כמה עולה כל התהליך?

תביעה לפינוי מושכר בבית משפט ופינוי מושכר בהוצאה לפועל, הינם הליכים שלשניהם עלות לא קטנה, שכן מדובר בפרוצדורה מורכבת יחסית שיש לבצע ובזמן קצר. 

לכן, בעל נכס שמבקש להוציא שוכר דירה מהמושכר, צריך לקחת בחשבון שלדבר יש עלות בלתי מבוטלת, שאותה כמובן יהיה רשאי המשכיר לתבוע מהשוכר הבעייתי לאחר פינויו של השוכר מהדירה ולאחר שכל העלויות והנזקים יתגבשו.

בכל מקרה, כמובן שעל אף העלות של הליכים אלו, מומלץ שלא להמתין ולהגיש תביעה לפינוי מושכר בהקדם האפשרי כיוון שכל יום שהשוכר הבעייתי נשאר בדירה, עולה כסף רב לבעל הבית.

עורך דין ניר אביבי – מתמחה בפינוי מושכר הוצאה לפועל

עורך דין ניר אביבי מתמחה בתביעה לפינוי מושכר ובפינוי שוכר מהדירה וכן בפינוי מושכר בהוצאה לפועל לאחר קבלת פסק דין נגד השוכר.

כמו כן מתמחה עורך דין ניר אביבי במקרקעין, חוזים ותביעות במקרקעין ובמשפט האזרחי- מסחרי.

לפרטים נוספים ולייעוץ משפטי מעו"ד ניר אביבי, צרו קשר בטלפון 077-7298914.

 

 

Facebook
WhatsApp
Email
Print