תיקונים בבית משותף

פעמים רבות אנחנו נשאלים על ידי לקוחות: על מי האחריות לשאת בתיקונים בבית המשותף?

לשאלה זו יש מספר תשובות כאשר צריך לקחת בחשבון שהתשובה משתנה בהתאם לסיטואציה והמצב שבגינו נדרש התיקון בבית המשותף.

במאמר זה נסקור מספר סוגים של תיקונים ומי נדרש לתקן את התיקון בבית המשותף בכל מצב.

תיקונים בבית משותף הנגרמים כתוצאה מבלאי בבית  המשותף ובשטח המשותף

בכל בניין נדרשים לבצע כל זמן מסויים תיקונים לצורך תחזוקת הבית המשותף, השטח המשותף, החצר המשותפת והגג המשותף.

במצבים אלו, חשוב לשים לב שאם מדובר בתחזוקה שוטפת של השטח המשותף, אזי על כל הדיירים בבית המשותף להשתתף בתיקונים. אופן ההשתתפות בין כל דייר בבית המשותף תלוי בתקנון הקיים בבית המשותף, האם קיים תקנון מצוי או שקיים תקנון שנרשם לאותו בית משותף.

אך כל עוד לא נרשמו בתקנון הערות מיוחדות לגבי אופן ההשתתפות של הדיירים בבית המשותף לעניין התחזוקה השוטפת, על כל דיירי הבית המשותף להשתתף באותן הוצאות.

הדבר לפעמים מתסכל דיירים מסויימים וקשה ליישום, במיוחד כאשר התיקון הינו במקומות שכביכול רק חלק מהדיירים "נהנים" מהם. כמו למשל תיקון גג משותף עקב נזילה או רטיבות. כאשר הגג בבית המשותף סובל מאיטום לקוי, מן הסתם הדיירים שבדירות העליונות יהיו הראשונים לרצות לבצע את התיקון בגג באופן דחוף שכן הדבר גורם לדירתם לנזקים קשים בשל הנזילות. דוגמא נוספת לכך היא תיקון שוחת ביוב שיצאה משימוש תקין בגינת הבניין, כאשר הגינה מוצמדת לאחת הדירות. גם במקרה זה סביר להניח שחלק מהדיירים יתנגדו לתקן את השוחה שכביכול רק דייר אחד "יהנה" מהתיקון. למרות כל אלו, חשוב להבין שגם במקרים אלו על כל הדיירים להשתתף בתיקונים בבית המשותף.

תיקונים בבית משותף אשר נמצאים שלא בשטח המשותף

בניגוד למקרים שתיארנו בחלק הקודם של המאמר, ישנם מקרים שבהם ישנם תיקונים שיש לבצע בתוך דירת אחד הדיירים או בחלק המוצמד לדירה מסויימת וששייך לדירה כלשהי בבית המשותף.

לדוגמא, במקרים שנגרמת נזילה לדירה כלשהי. פעמים רבות מדובר בנזילה שנגרמת מדירה שמעל לדירה הניזוקה. במקרים אלו על הדייר שגר מעל הדירה שנגרמת לה רטיבות, לפעול לתיקון הנזילה והמחדלים בהקדם האפשרי. גם מרפסת לצורך העניין שממנה נגרמת נזילה, הינה בתחום אחריותו של אותו דייר.

במקרים אלו חשוב לדעת שעל הדייר שמדירתו נגרמת נזילה לתקן את הנזילה ואף לשאת בעלות התיקון. במידה ואותו דייר מסרב לתקן את הנזילה ו/או את הדבר המצריך תיקון, ניתן להגיש תביעה נגד אותו דייר למפקח על הבתים המשותפים ו/או לבית משפט השלום.

תיקונים בבית המשותף – חשוב לפעול מהר וביעילות ונחישות

חשוב מאוד לפעול באופן מהיר ויעיל נגד מי שמסרב להשתתף בתיקונים בבית המשותף, כאשר מדובר בדיירים אשר מסרבים להשתתף בתחזוקה השוטפת בבניין ובטיפול ותיקון תיקונים שוטפים בבית המשותף. 

אך גם כאשר מדובר בדייר אשר מדירתו נגרמים ליקויים כגון רטיבות וכו', ויש לדרוש מאותו דייר שיטפל באותם ליקויים בהקדם האפשרי.

עורך דין ניר אביבי מתמחה בטיפול בתיקונים בבית משותף, מייצג ועדי בתים ודיירים בבית המשותף ומתמחה בין היתר בהגשת תביעות למפקח על הבתים המשותפים ולבית משפט בעניינים של בתים משותפים וסכסוכי דיירים בבית המשותף.

לפרטים נוספים צרו קשר בטלפון 077-7298914 או השאירו פרטים בטופס צור הקשר באתר וניצור קשר בהקדם.

 

 

 

 

Facebook
WhatsApp
Email
Print