תביעה נגד מוכר דירה

פעמים רבות מגיעים למשרדנו לקוחות שנפגעו מהפרת חוזה או מהתנהלות חסרת תום לב של מוכר דירה. במקרים אלו נגרם נזק רב ללקוחותינו עקב התנהלות מעוולת של מוכר הדירה.

חשוב לדעת שבמקרה של הפרת הסכם מכר בעת רכישת דירה, ניתן במרבית המקרים להגיש תביעה נגד מוכר הדירה ולדרוש את הפיצוי המוסכם, ובמקרים מסויימים, אף לדרוש אכיפת הסכם מכר או ביטול.

תביעה נגד מוכר דירה – מה חשוב לדעת?

מעשה שכך היה: א' התקשר עם מוכר דירה בעיר במרכז הארץ. א' הציע הצעה לרכישת הדירה ולאחר משא ומתן בין הצדדים הסכימו הצדדים על מחיר המכירה של הדירה. לאחר מכן עורכי הדין של הצדדים החליפו טיוטת הסכם מכר ונקבע נוסחו הסופי של הסכם המכר, ואף נקבע מועד תאריך לחתימה.

או אז, מס' ימים בודדים לפני מועד החתימה שנקבע, החליט המוכר שהוא מעלה את המחיר של המכירה בכ-200 אלף ש"ח. א' ההמום לא ידע מה לעשות כיוון שהוא כבר סגר את כל הפרטים האחרונים, הודיע לבעל הדירה שלו שהוא עוזב את הדירה ותכנן את המעבר המתוכנן לדירה. במקרה זה, מדובר היה בהפרת חוזה והתנהלות חסרת תום לב של המוכר, ולכן א' היה זכאי לתבוע את מוכר הדירה, בשל הפרת חוזה ולדרוש את הפיצוי המוסכם שבהסכם בגין הנזק שנגרם לו כתוצאה מהפרת ההסכם של המוכר.

חשוב לדעת, שבמקרים של הפרת הסכם מצד מוכר דירה, הוראות החוק קובעות שכל הסכם במקרקעין יהיה בכתב. כלומר, כשר יש רק התחייבות מילולית בין צדדים להסכם, לא ניתן להגיש תביעה בשל הפרת הסכם (אם כי במקרים חריגים הדבר אפשרי). נקודה חשובה היא, שדרישת הכתב במקרקעין אינה בהכרח אומרת שההסכם צריך להיות חתום. כלומר, באם הצדדים להסכם מכר דירה הגיעו להסכמות לגבי ההסכם והטיוטה, אזי ניתן לראות בהסכם זה כמחייב את הצדדים, על אף שהוא איננו חתום.

מתי ניתן להגיש תביעה נגד מוכר דירה

באופן כללי אנחנו ממליצים לשקול הגשת תביעה נגד מוכר דירה כאשר המוכר הפר את הוראות הסכם המכר, חזר בו מההסכמות (הכתובות) בין הצדדים, וכאשר ניתן להוכיח חוסר תום לב והפרות של הסכם המכר והמוסכם בין הצדדים. לתיעוד ושמירת הראיות יש חשיבות מכרעת, שכן במידה ואין תיעוד לדברים והכל נעשה "בעל פה" ללא אסמכתאות כלשהן בין הצדדים, יהיה קושי להוכיח את הטענות ולכן במקרים אלו לא בטוח שניתן יהיה להגיש תביעה נגד המוכר.

לכן, אנו ממליצים לפנות לעורך דין שמתמחה בהגשת תביעה נגד מוכר דירה ו/או בהגשת תביעה בגין הפרת חוזה ו/או ביטול הסכם מכר, ולהתייעץ טרם הגשת התביעה בכדי להעריך את סיכויי התביעה.

עורך דין ניר אביבי- מתמחה בהגשת תביעה נגד מוכר דירה

עורך דין ניר אביבי בעל תואר שני במשפטים LLM מאוניברסיטת בר אילן ומתמחה במקרקעין ובהפרת חוזים. במקרה שנפגעתם מהפרת הסכם מכר ונגרם לכם נזק, צרו קשר עם עורך דין ניר אביבי ו/או עם צוות המשרד בטלפון 077-7298914.

Facebook
WhatsApp
Email
Print