קניית דירה עם רטיבות

קניית דירה עם רטיבות – חוסר תום לב מצד המוכר

קניית דירה עם רטיבות יכול להיות מצב מאוד לא נעים הגורם עגמת נפש רבה, מתחים ועלויות נכבדות.

במקרה שהגיע למשרדנו, קנו זוג צעיר את ביתם הראשון. הקונים הנרגשים הסתמכו על הצהרות המוכר כי בבית אין רטיבויות וכי המוכר אינו מודע לפגם נסתר כלשהו בבית. מאושרים עברו הזוג לבית החדש, אך מס' ימים בודדים לאחר שעברו לבית, ועם הגשם הראשון, החלו בבית להתגלות נזקי רטיבות חמורים ביותר. למעשה נזקי הרטיבות היו כה חמורים עד שכל רצפת הסלון והפרקט הוצפו והרטיבות והנזילות בבית גרמו תוך זמן קצר לנזקים אדירים בבית.

לאחר שהזוג הזמין חברת בדק בית לבדוק את הבית, גילו שקיימים פגעי רטיבות רבים שהמוכר ידע עליהם ולא גילה להם.

במקרה זה הגישו בני הזוג תביעה נגד המוכר בגין הפגמים הנסתרים שהוא ידע עליהם ולא גילה להם, ובעזרת משרדנו קיבלו בני הזוג את הפיצוי המוסכם בתוספת פיצוי על הנזקים שנגרמו לבני הזוג.

קניית דירה עם רטיבות – האם ניתן להגיש תביעה?

אחד הכללים החשובים ביותר והוראות החוק המשמעותיות ביותר, הינו עיקרון תום הלב בניהול משא ומתן ובקיום חוזה. פסקי דין רבים ניתנו בעניין זה והדין ברור בהקשר זה שכן חלה חובת תום לב בניהול משא ומתן ובעת התקשרות וקיום חוזה בין צדדים.

לכן, במקרים של קניית דירה עם רטיבות, חשוב מאוד לדעת שעל אף שהקונה חותם בהסכם המכר שבדק את הדירה והוא קונה אותה AS IS , עדיין אין הוראות ההסכם פוטרות את המוכר מחובת תום הלב ומחובת הגילוי לקונה על פגמים נסתרים בדירה.

הדבר עוד יותר משמעותי כאשר ניתן להוכיח שהמוכר ידע על הפגמים טרם המכירה וניסה להסתיר אותן. לדוגמא, אם ניתן להוכיח שביקרו אנשי מקצוע כלשהם בדירה טרם המכירה וניסו לסדר את הרטיבות. 

במקרים אלו שניתן להוכיח שהמוכר ידע על הרטיבויות ו/או על הפגמים בדירה ונמנע מלגלות לקונה את אותם פגמים, ייתכן וניתן להגיש תביעה נגד המוכר לפיצויים. 

בדרך כלל בהסכם מכר קיים סעיף של פיצוי מוסכם במקרה של הפרה יסודית את הסכם המכר, והפיצוי המוסכים בדרך כלל עומד על סך של 10% מגובה מכיר המכירה של הדירה.

חשוב לדעת שהעובדה שתובעים את הפיצוי המוסכם ללא הוכחת נזק, אינה אומרת שלא ניתן להגיש תביעה כספית גבוהה יותר בשל הנזקים שנגרמו לקונה בשל ההפרה היסודית של המוכר ובגין הליקויים בדירה.

עורך דין ניר אביבי – מתמחה במקרים של קניית דירה עם רטיבות

עורך דין ניר אביבי בעל תואר שני במשפטים LLM מאוניברסיטת בר אילן ומתמחה במקרקעין וחוזים וכן בהפרת חוזים ותביעות בשל הפרת הסכם מכר וקניית דירה עם רטיבות.

פעמים רבות טרם הגשת התביעה מומלץ לשלוח מכתב התראה למוכר הדירה המתריע בו כי ביצע הפרה יסודית של הסכם המכר וניתנת לו אפשרות לשלם את הפיצוי המוסכם ו/או הפיצוי הנדרש ללא הגשת תביעה. 

למשרדנו נסיון רב במקרים של קניית דירה עם רטיבות והגשת תביעה בגין רטיבות לבית המשפט המוסמך.

לפרטים נוספים וליצירת קשר עם עורך דין ניר אביבי, התקשרו לטלפון מס' 077-7298914.

 

Facebook
WhatsApp
Email
Print