עורך דין חוזה עסקי

כמעט כל בעל עסק וחברה צריך חוזה עסקי כלשהו. בין אם מדובר בחוזה עסקי עם ספקים, חוזה עם לקוחות, הצעת מחיר, הסכם סודיות וכו', חשוב מאוד שעורך דין חוזים ובמיוחד עורך דיו חוזים מסחריים יערוך את החוזה בצורה המקצועית והטובה ביותר.

חוזה עסקי הוא דבר שאין להקל בו ראש ויש לו משמעויות מרחיקות לכת על היחסים בין הצדדים ועל הזכויות והחובות של אותו עסק.

עורך דין ניר אביבי הינו עורך דין מסחרי ומתמחה בחוזה עסקי ונותן שירות לחברות ועסקים.

באיזה חוזים מטפל עורך דין חוזה עסקי

עורך דין המתמחה בחוזה עסקי, בדרך כלל יתמחה במספר רב של חוזים מסחריים ועסקיים וביניהם:

  • הסכם מייסדים – הסכם מייסדים הינו הסכם חשוב ביותר אשר מגדיר את מערכת היחסים בין שותפים בחברה ו/או עסק, מבחינת ההשקעה וההון התחלתי שכל שותף השקיע בחברה, מבחינת אופן מינוי דירקטורים בחברה, חלוקת דיבידנדים בחברה (חלוקת רווחים), מנגנון היפרדות במקרה של פירוק החברה ו/או השותפות, זכויות מורשה חתימה בחברה ועוד.

    עורך דין שמתמחה בתחום המסחרי ידע לערוך הסכם מייסדים מקיף ורחב ככל שניתן על מנת להסדיר את היחסים בין השותפים בצורה הטובה ביותר כבר מהתחלת הקמת העסק.

    חשוב לדעת שגם עסקים וחברות שהוקמו ללא שערכו וחתמו על הסכם מייסדים, יכולים להסדיר את המערכת באופן כתוב בהסכם מייסדים גם לאחר שהחברה הוקמה והעסק עובד.

  • הסכם ספק לקוח / הסכם הזמנת עבודה – הסכם הזמנת עבודה והסכם עסקי בין ספק ולקוח הם אחד מההסכמים החשובים ביותר שקיימים במסגרת הפעילות העסקית של החברה.

    בהסכם כזה חשוב מאוד להגדיר את החובות והזכויות של כל צד, הן מבחינת השירות שניתן, לוחות זמנים, לוח התשלומים, התחייבויות וזכויות של כל הצדדים.

    בהסכם מסוג זה, עורך הדין שמכין את החוזה העסקי המסויים הזה, צריך לערוך פגישה עם הלקוחות, להבין מה הצרכים ומה חשוב שיהיה בהסכם מבחינתם, וכמובן לחשוב מבחינה משפטית על הדגשים והדברים החשובים שחובה להכניס בהסכם כזה.

    הסכם ספק לקוח שנעשה ע"י עורך דין שמתמחה בדיני חוזים, צריך לספק הגנה מירבית לעסק או לחברה ולשמור עליה במקרה והצד השני להסכם לא יקיים אותו כהלכה.

  • הסכם הצעת מחיר – עסקים רבים טועים לחשוב שהם לא צריכים את עזרתו של עורך דין עסקי המתמחה בחוזים במקרה של עריכת הסכם הצעת מחיר. כמובן שמדובר בטעות שכן הסכם הצעת מחיר הוא הסכם חשוב ביותר שבו בדרך כלל טמון החלק הכי חשוב בכל התקשרות בין לקוח לספק – החלק של הצעת המחיר, דרכי התשלום והאופן בו ישולם השכר לאיש המקצוע / לחברה / לעסק.

    בדיוק מסיבה זו מומלץ לתת לעורך דין שמתמחה בחוזים לערוך את הסכם הצעת המחיר, גם אם מדובר בהסכם שמהווה נספח או חלק ממכלול של סט הסכמים אחר.

  • הסכם סודיות NDA – סטאטאפים רבים וחברות הייטק נדרשות לשלוח פעמים רבות הסכמי סודיות NDA ללקוחות פוטנציאליים, משקיעים וספקים.

    זאת מכיוון שבדרך כלל ישנם מוצרים ורעיוניות שנמצאים בשלבי פיתוח ולכן יש חשיבות רבה לעובדת היות המוצר ו/או הרעיון נשמר בסודיות.

    בדיוק לשם כך במקרים אלו יש חשיבות רבה להסכם הסודיות שנשלח ולהיקף הכתוב בו.

    חשוב מאוד לא להקל ראש בהסכם סודיות ולתת לעורך דין חוזים מיומן לערוך הסכם סודיות NDA כהלכה על מנת שהרעיון ו/או המיזם ו/או הפיתוח של המוצר ישמרו כמו שצריך.

עורך דין ניר אביבי – עורך דין חוזה עסקי ועורך דין חוזים

משרדו של עורך דין ניר אביבי מתמחה בחוזים ובמשפט מסחרי – אזרחי על גווניו השונים.

כמו כן מתמחה המשרד במתן שירותי ייעוץ וליווי משפטי לסטרטאפים, יזמים, חברות ובעלי עסקים ובעריכת חוזים מסחריים שונים כגון:

✔️ הסכם מייסדים
✔️ הסכם שותפים
✔️ הסכם סודיות
✔️ הצעות מחיר ועוד.

עורך דין ניר אביבי בעל תואר שני LLM מאוניברסיטת בר אילן עם התמחות במשפט מסחרי ומקרקעין ובדיני חוזים.

לפרטים נוספים ולייעוץ משפטי צרו קשר עם עורך דין ניר אביבי בטלפון 073-7258913 או השאירו את פרטיכם בטופס צור קשר שבאתר ונשמח לחזור אליכם בהקדם.

Facebook
WhatsApp
Email
Print