ניסוח הסכם ספק לקוח

ניסוח ועריכת הסכם בין ספק ללקוח הינו דבר שאין להקל בו ראש.

בעיקר עקב העובדה שבבתי המשפט לא חסרים מקרים של תביעות בין ספק ללקוח וזאת עקב מחלוקות וריבים שבין הספק לבין הלקוח.

המחלוקות יכולות להיות על דברים שונים:

✔️ מחלוקת על טיב השירות
✔️ על איכות העבודה
✔️ על עיכובים במסירת העבודות ו/או התוצרים
✔️ אי תשלום ועוד.

על מנת להמנע ממצבים של אי נעימות שבהם מגיעים סכסוכים מסחריים בין ספק ללקוח לבית המשפט, מומלץ להתייעץ ולקבל ליווי משפטי בעריכת הסכם בין ספק ללקוח מעורך דין חוזים שהינו גם עורך דין מסחרי והוא בקיא בתחום דיני החוזים והסכמים מסוג זה.

במאמר זה נדגיש את הדברים החשובים שיש לקחת בחשבון בכל ניסוח הסכם ספק לקוח ובמה חשוב להתמקד בהסכם זה.

ניסוח הסכם ספק לקוח – חשוב להדגיש את מחוייבויות הצדדים

בכל הסכם מסחרי נכון וחשוב להדגיש את מחוייבויות הצדדים זה לזה.

בין אם מדובר בהסכמות המסחריות לגבי התמורה והשירות ו/או המוצר אותו מספק המוצר למזמין, ובין אם מדובר על לוחות זמנים מוגדרים מראש, זמן תגובה, ציפיות וחובות שחלים על הצדדים.

פעמים רבות אנו רואים הסכמים שנערכו בצורה רשלנית ו/או לא מדויקת מספיק, אשר פרטים מסוימים הושמטו מהסכם ספק לקוח ובכלל מהסכם מסחרי כלשהו בין צדדים.

במקרים אלו השמטת פרטים חשובים יכולה לגרום למחלוקות עתידיות.

לדוגמא, אם הצדדים סיכמו ביניהם בעל פה שהציפייה לקבלת השירות מהספק הינה תוך 7 ימי עסקים ממועד החתימה על ההסכם, והדבר לא אוזכר בהסכם ולא צויין בו כלל, במידה והספק יאחה במסירת השירות למזמין מעבר ל-7 ימים שסוכמו, המזמין ירגיש שהספק מפר את ההסכם בין הצדדים.

הספק מצדו, כיוון שהדבר לא סוכם בהסכם, ירגיש שמבחינתו אין כלל הפרה של ההסכם, ומכאן הדרך למחלוקת בין הצדדים וסכסוך עתידי קצרה.

לכן, אנו תמיד ממליצים שככל שהצדדים סיכמו ביניהם פרטים שונים במערכת היחסים המסחרית, חשוב להכניס אותה להסכם, וזאת על מנת לקבוע "גבולות גזרה" ברורים בין הצדדים שיעזרו למנוע מחלוקות עתידיות.

חשיבותו של עורך דין חוזים בניסוח הסכם ספק לקוח

כפי שציינו לעיל, ניסוח הסכם ספק לקוח בצורה מקצועית, מקיפה ונכונה חשובה ביותר למערכת היחסים בין הצדדים המסחריים – הספק והמזמין.

למרות זאת, ישנם לא מעט מקרים בהם ספק ומזמין אינם מסדירים את היחסים המסחריים ביניהם בחוזה ועובדים הלכה למעשה שנים אחד עם השני בצורה נפלאה.

ולמרות זאת, פעמים רבות אנו עדים לסכסוכים מסחריים שמגיעים לפתחו של בית המשפט וגובים מהצדדים כולם עלויות גבוהות ומיותרות שהיו יכולות להמנע לו רק הצדדים היו שוכרים את שירותו של עורך דין חוזים מקצועי ובעל נסיון בעריכת חוזים מסחריים בכלל ובפרט בניסוח הסכם ספק לקוח.

עורך דין חוזים המתמחה במשפט מסחרי ידע מה לציין בהסכם ומה להשמיט, ידע כיצד לנסח את ההסכם כך שיטיב עם לקוחותיו ובמידת הצורך עם כל הצדדים.

מנסיוננו, עדיף לא לחסוך על עורך דין בעריכת ניסוח הסכם ספק לקוח ומומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין שמתמחה בתחום.

עורך דין ניר אביבי – מתמחה בניסוח הסכם ספק לקוח

עורך דין ניר אביבי הינו עורך דין חוזים ומתמחה בדיני חוזים ומשפט מסחרי על גווניו השונים.

עורך דין ניר אביבי בעל תואר שני LLM מאוניברסיטת בר אילן עם התמחות במשפט מסחרי ומקרקעין ומספק ליווי משפטי וייעוץ לחברות רבות ועסקים.

לפרטים נוספים וליצירת קשר עם עורך דין ניר אביבי וצוות המשרד, צרו קשר בטלפון 077-7298914 או השאירו פרטים בטופס צור הקשר באתר ונשמח לחזור אליכם בהקדם.

Facebook
WhatsApp
Email
Print