מומחה לדיני חוזים

מה הופך עורך דין לעורך דין מומחה לדיני חוזים? במאמר זה נתמקד בתחומי ההתמחות של עורך דין מומחה לדיני חוזים ומה חשוב לדעת כאשר מחפשים מומחה לדיני חוזים.

באיזה תחומים מטפל מומחה לדיני חוזים?

תחום דיני החוזים הינו תחום בעל מספר תתי תחומים. כמו כן, דיני חוזים מתחלקים למספר קטגוריות בהתאם לתחום המסחרי ולתחום שבו דיני החוזים מתמקדים.

לדוגמא, ישנו עורך דין שהינו מומחה לדיני חוזים והוא מתמחה בעריכת הסכמים מסחריים לחברות מסחריות ועסקים, כמו הסכם מייסדים, הסכם שותפות בין שותפים בעסק או חברה, הסכם סטרטאפ, הסכם הייטק ועוד.

לעומת זאת, עורך דין שמתמחה בעריכת הסכמים מסחריים, לא תמיד מומחה לדיני חוזים בתחום הפרות החוזים, ביטול חוזה ותביעות בגין הפרת חוזה.

עורך דין שמתמחה בתביעות בגין הפרת חוזה ובהפרות חוזים, בדרך כלל מתמחה גם בייצוג בערכאות משפטיות שונות כגון: ליטיגציה אזרחית-מסחרית, ייצוג בבית משפט בסכסוכים מסחריים ועוד.

כמובן שניתן לסווג את תחום ההתמחות של עורך דין מומחה לדיני חוזים לפי התחום של החוזים.

לדוגמא:

✔️ מומחה לדיני חוזים בתחום המקרקעין-נדל"ן
✔️ מומחה בדיני חוזים בתחום המסחרי – דיני חברות
✔️ מומחה לדיני חוזים בתחום דיני העבודה
✔️ מומחה לדיני חוזים בתחום הצרכנות/המגזר העסקי ועוד.

כל תחום כזה, דורש מיומנות נפרדת של עורך הדין וכמובן נסיון באותו תחום והשכלה רלוונטית.

מומחה לדיני חוזים עם התמחות בהפרה וביטול חוזה

תחום בולט בתחום דיני החוזים הינו התחום של הפרת חוזים ותביעות בגין הפרת חוזה.

הפרת חוזה יכולה להתבטא בתחומים רבים – בעולם העסקי, בתחום דיני העבודה, ואפילו במשפט המנהלי ומול רשויות שונות.

באופן כללי, ניתן לומר שהפרה יסודית של הסכם מזכה את הצד הנפגע מההפרה לבטל את ההסכם, כל עוד יוכיח שהצד המפר הפר את ההסכם בהפרה יסודית.

לעומת זאת, במידה וההפרה של ההסכם על ידי המפר לא היתה הפרה יסודית, אז לצד הנפגע אין זכות לבטל את ההסכם באופן חד צדדי ועליו לתת לצד המפר הזדמנות כנה ואמיתית לתקן את ההפרה. 

הפרה יסודית מוגדרת על פי חוק החוזים כהפרה שלו הצד הנפגע היה יודע מראש כי הצד המפר היה מפר את ההסכם בהפרה זו, הצד הנפגע כלל לא היה מתקשר באותו הסכם עם הצד המפר.

הפרה יסודית יכול שתהיה גם הפרה שהוגדרה בהסכם כהפרה יסודית.

ככלל, הפרה יסודית של ההסכם מקנה כאמור גם את סעד הביטול או את סעד האכיפה, על פי בחירת הצד הנפגע מההפרה, וזאת כל עוד אכיפה אפשרית בנסיבות העניין (ועל פי הגדרות החוק). 

דבר נוסף שחשוב לדעת, היא שהפרה של ההסכם מזכה את הצד הנפגע בתביעת פיצויים, ככל שנגרם לו נזק כתוצאה מההפרה.

חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין מומחה בדיני חוזים כאשר נתקלים בהפרת חוזה, לפני שפועלים בעניין, על מנת לקבל ייעוץ משפטי והכוונה מקצועית שכן התנהלות לא נכונה מול צד שהפר את ההסכם יכול שתגרום לנזקים גדולים בהמשך עוד יותר.

עורך דין ניר אביבי – עורך דין לדיני חוזים

עורך דין ניר אביבי מטפל בתיקים מורכבים של הפרות חוזים ובתביעה בגין הפרת חוזה וההשלכות שנובעות מכך. כמו כן, עורך דין ניר אביבי מתמחה בעריכת הסכמי מקרקעין ובתחום החוזים במקרקעין ובנדל"ן וכן בהסכמים מסחריים לרבות הסכמים לחברות, עסקים ושותפויות.

עורך דין ניר אביבי בעל תואר שני LLM במשפטים מאוניברסיטת בר אילן ובעל התמחות במשפט מסחרי ובמקרקעין.

לפרטים נוספים ולייעוץ משפטי בתחום דיני חוזים, צרו קשר עם עו"ד ניר אביבי בטלפון 077-7298914 או מלאו את טופס צור הקשר באתר ואנו נדאג לחזור אליכם בהקדם.

Facebook
WhatsApp
Email
Print