פתיחת חברה עלות

מעוניינים בפתיחת חברה בע"מ? רוצים לדעת מה עלות פתיחת חברה בע"מ? הגעתם למקום הנכון!

עלות של פתיחת חברה בע"מ משתנה מחברה לחברה ומנתונים שונים של העסק שאותו תנהל החברה, כמות השותפים בחברה, בעלי המניות, דירקטורים וכו'.

כמובן שלכל זה יש להוסיף את האגרה של רשם החברות שהיום עומדת על  סך של 2,182 ש"ח אם פתיחת החברה נעשית באופן מקוון (קיימת הנחה למי שפותח חברה באופן מקוון ולא באופן של מסירת המסמכים לרשם החברות באופן ידני).

במאמר זה נבחן את העלויות הצפויות לפתיחת חברה.

פתיחת חברה בע"מ – רק עם עורך דין

חברה בע"מ כיום ניתן לפתוח רק עם עורך דין ו/או רו"ח אשר עליהם לעבור על מסמכי פתיחת החברה הכוללים בין היתר: תקנון התאגדות של החברה, הצהרות דירקטורים בחברה, וכן הצהרת בעלי מניות של בעלי המניות בחברה. כמו כן יש למלא טופס בקשה לפתיחת חברה ולחתום עליו. על מרבית הטפסים יש להחתים עורך דין על תצהיר לאימות חתימה של הבעלים של החברה ו/או הדירקטורים בחברה.

עקב כל האמור, לפתיחת חברה יש משמעויות רבות, משפטיות ופיננסיות, גם על הבעלים של החברה וגם על הדירקטורים בחברה. לכן, חשוב מאוד שעורך דין עם נסיון ורקע בדיני חברות ובמשפט מסחרי, ילווה את החברה החל משלב פתיחת החברה, ובנוסף לכך יתן ייעוץ וליווי משפטי לכל הדרישות החוקיות אליהן נדרשת החברה.

פתיחת חברה עלות – פתיחת חברת יחיד

כאשר מקימים חברה בע"מ, יש לבחון האם החברה שנפתחת הינה חברת יחיד, כלומר, האם קיים בעלים אחד ויחיד לחברה המחזיק ב-100% ממניות החברה? או שבחברה מחזיקים מספר משקיעים. לתשובה זו משמעות רבה שכן חברת יחיד הינה חברה אשר שונה במהותה (גם משפטית) מחברה עם מספר בעלים.

לדוגמא, בפתיחת חברת יחיד אין צורך לחתום על מספר רב של מסמכים, ולמעשה קיים טופס יחיד אשר עליו נדרש בעל החברה לחתום בעצמו הכולל בתוכו גם הצהרת דירקטור בחברת יחיד, הצהרת בעל מניות וכמובן אישור עורך דין על גבי אותו טופס ואימות תצהיר של בעל החברה.

חשוב לדעת, שמבחינה חוקית, על אף שמדובר בחברת יחיד, החברה עדיין מהווה אישיות משפטית נפרדת לחלוטין מהאדם היחיד אשר מחזיק במניות החברה, ולכן פעמים רבות כאשר רוצים ליצור הפרדה בין האדם לעסק (החברה), מומלץ לפתוח חברת יחיד אשר תיצור את ההפרדה המשפטית המתאימה בין האדם לחברה. 

פתיחת חברה עלות – פתיחת חברה עם מספר בעלים

כמובן שחברות רבות שנפתחות הינן בעלות מספר רב של בעלים. כעיקרון אין כל הגבלה על מספר הבעלים ומחזיקי המניות שיכולים להיות בחברה בע"מ, וגם חברה בע"מ או שותפות יכולה להחזיק במניות של חברה בע"מ. לכן, במקרים בהם ישנם כמה וכמה בעלים לחברה בע"מ, ישנה מורכבות גדולה יותר גם בהקמת החברה וגם בליווי המשפטי של החברה ועתיד החברה.

לכן, מומלץ מאוד, כאשר מקימים חברה בע"מ עם כמה בעלים, לערוך הסכם מייסדים אשר יסדיר את מערכת היחסים בין השותפים ומחזיקי המניות בחברה, החל משלב בחירת השם של החברה, לדרך קבלת החלטות בחברה, זכויות חתימה בחברה, מנגנוני היפרדות, סמכות שיפוט, מינוי דירקטורים בחברה ועוד.

פתיחת חברה עלות – כמה לוקח עורך דין?

שאלת מיליון הדולר, היא כמה גובה עורך דין על פתיחת חברה, ומהו שכר טרחת עורך דין בפתיחת חברה בע"מ? על פי התעריף המינימלי של לשכת עורכי הדין:

ב מהתעריף המינימלי של לשכת עורכי הדין:

רישום חברה, אגודה שיתופית, עמותה (לפי תקנון מצוי) – 1,868 ש"ח. 

על כן, המחיר המינימלי שעל עורך דין לגבות על פתיחת חברה הינו 1,868 ש"ח. מכיוון שחברת יחיד הינו הליך פתיחת החברה הפשוט ביותר, אזי אנו מבינים שלחברת יחיד המחיר המינימלי המומלץ הוא 1,868 ש"ח. כמובן שעורך הדין רשאי לגבות יותר ולכן גם אם עורך הדין יגבה עד לסך של 2,500 ש"ח הדבר ריאלי לחלוטין (כמובן שכל עורך דין רשאי לגבות ככל שהוא רואה לנכון).

כמובן שעבור פתיחת חברה בע"מ לחברה בעלת מספר בעלים, העלות תהיה גבוהה יותר ובהתאם למורכבות האחזקות בחברות, תקנון ההתאגדות בחברה, מספר הדירקטורים ועוד.

כמובן שעלות עריכת הסכם מייסדים שיסדיר את מערכת היחסים בין השותפים בחברה הינה בנפרד ותתומחר בהתאם לכמות השותפים, סוג העסק שהחברה מפעילה, דרישות השותפים מההסכם עצמו ועוד.

עורך דין ניר אביבי – מתמחה בפתיחת חברה בע"מ

עורך דין ניר אביבי מתמחה בפתיחת חברה בע"מ,  עריכת הסכם שותפות, הסכם חברות, הסכם סטארטאפ ועוד.

כמו כן, עורך דין ניר אביבי הינו עורך דין חוזים, עורך דין מקרקעין, וכן מתמחה בייפוי כוח מתמשך, עריכת צוואה, ותביעות בבתי משפט בערכאות השונות.

לפרטים נוספים בנוגע לעלות פתיחת חברה ולפתיחת חברה בע"מ, צרו קשר עם עו"ד ניר אביבי בטלפון: 077-7298914.

Facebook
WhatsApp
Email
Print