תביעת דייר סרבן

דייר סרבן – מפר את החיים השקטים בבית משותף

דייר סרבן יכול להפר את החיים השקטים והאידיליה הקיימת בבית משותף בין הדיירים.

דייר סרבן הוא דייר שלמעשה מסרב למלא אחר תקנות והוראות ועד הבית והחלטות רוב הדיירים בבית משותף. לדוגמא: 

  • דייר שמסרב לשלם דמי ועד בית
  • דייר שמסרב להשתתף בהוצאות השוטפות של הבית המשותף (לדוגמא תשלומים עבור גינון, נקיון הבית המשותף ועוד.
  • דייר שמסרב להשתתף בהוצאות שאינן הוצאות שוטפות של הבית המשותף. לדוגמא, איטום גג הבניין – מנסיוננו לא פעם קורה שדיירים בבית המשותף מסרבים להשתתף בהוצאות איטום בגג הבת המשותף בהנחה שמכיוון שהגג לא מוצמד לדירתם, הם אינם חייבים בתשלום. אך במרבית הפעמים מדובר בטעות, שכן כאשר גג הבניין המשותף אינו מוצמד לדירה מסויימת והוא למעשה בבעלות כלל היידרים, פגעי רטיבות ואחריות הגג המשותף הינם באחריות כלל הדיירים ולכן על כולם לשאת באופן שווה בתיקון ואיטום הגג המשותף של הבניין.
  • דייר שהשתלט על שטח משותף – קיימים מקרים רבים בהם דייר בבניין משותף השתלט על שטח של הבית המשותף. לדוגמא, דייר בדירה קרקע ש"סיפח" לעצמו חלק מגינת הבית המשותף, או דייר שהשתלט על גג של בניין משותף. במקרים אלו יש לפעול במהירות ובנחישות כנגד אותו דייר שלמעשה השתלט על השטח המשותף בניגוד לחוק.

ישנם עוד מקרים שבהם דייר סרבן בבניין יכול לגרום לנזקים לשאר הדיירים ולהפר את השקט והשלווה בבית המשותף.

עורך דין ניר אביבי – מתמחה בתביעת דייר סרבן

עורך דין ניר אביבי מתמחה בין היתר בתביעת דייר סרבן ובתביעה נגד דיירים בבית משותף, עקב אי עמידה בהוראות החוק ו/או בהחלטות הבית המשותף וועד הבית.

במקרים רבים, אין מנוס והאופציה היחידה שנשארת לדיירים בבית משותף היא הגשת תביעה נגד הדייר הסרבן וזאת עקב חוסר שיתוף פעולה מצדו של הדייר הסרבן לפתרון המחלוקת עם הבית המשותף.

תביעת דייר סרבן בדרך כלל תוגש בבית משפט השלום או אצל המפקח על הבתים המשותפים בלשכת רישום המקרקעין שבאיזור שיפוטה נמצאים המקרקעין (הבית המשותף).

כמובן שלפני הגשת התביעה נגד הדייר הסרבן מומלץ לשלוח אל הדייר מכתב התראה טרם נקיטת הליכים משפטיים, בכדי לתת לדייר הסרבן אפשרות כנה ואמיתית לתקן את המחדל ו/או להשלים את החוב של הדייר לועד הבית ו/או לדייר הבניין האחרים, ורק במידה והדבר לא מסתייע, מומלץ להגיש את התביעה כמוצא אחרון.

לייעוץ משפטי וליצירת קשר עם עורך דין ניר אביבי, צרו קשר!

 

Facebook
WhatsApp
Email
Print