עורך דין תביעות אזרחיות

עורך דין תביעות אזרחיות – מתמחה בסוגים שונים של תביעות אזרחיות

משרדו של עורך דין ניר אביבי מתמחה בסוגים שונים של תביעות אזרחיות וביניהן:

כל תביעה אזרחית מוגשת לטריבונל מסויים ולבית המשפט המתאים.

לדוגמא, תביעה קטנה, תוגש לבית המשפט לתביעות קטנות, תביעה לפינוי מושכר תוגש לבית משפט השלום שבאיזור שיפוטו נמצאים המקרקעין, תביעה כספית תוגש בדרך כלל לבית משפט השלום לתביעות שסכום התביעה עד ל2,500,000 ש"ח ומעל לסכום תביעה זה לבית המשפט המחוזי, וכך הלאה בהתאם לסוג התביעה, סכום התביעה והעניין הנדון, תוגש התביעה לבית המשפט שלו הסמכות העניינית לדון בתביעה.

מעבר לכך, מיקום בית המשפט המתאים לדון בתובענה, ידון לרוב על פי מספר עקרונות שחוזרים על עצמם ברוב סוגי התביעות (פרט למספר חריגים שאליהם לא נתייחס במאמר זה).

העקרונות המנחים למיקום בית המשפט המתאים (נקרא בשפה המשפטית כ:"סמכות מקומית" לדון בתובענה) הם:

  • מקום מגוריו של הנתבע – בדרך כלל תובענה תוגש לבית המשפט שסמוך למקום מגוריו של הנתבע, הדבר נכון לרוב בתביעות כספיות בין אנשים פרטיים או בין גורמים מסחריים (ספק ומזמין) וכו'.
  • בתובענות במקרקעין (בין אם מדובר בשכירויות ובין אם מדובר בבעלות), לרוב בית המשפט המוסמך לדון בתובענה יהיה זה שקרוב למקום מגוריו של הנתבע אך גם סמוך למקום שבו נמצאים המקרקעין.
  • ישנן תובענות נוספות, לדוגמא בעבירות פליליות, שבהן דווקא בית המשפט המוסמך לדון בתובענה יהיה זה שבמקום שיפוטו נעצר האדם, אך אין הדבר רלוונטי לתביעות אזרחיות.

סוגי הליכים שמטפל בהם עורך דין תביעות אזרחיות

עורך דין לתביעות אזרחיות מתמחה בהליכים שונים אשר בהם ניתן להגיש תביעות אזרחיות שונות, לדוגמא:

  • תביעה אזרחית רגילה – מסומן גם ת"א – הינה תביעה אזרחית בסדר דין רגיל אשר את כתב ההגנה ניתן להגיש 60 ימים מיום הגשת התביעה. תביעה בסדר דין רגיל מגישים לבית משפט השלום או בית משפט המחוזי על פי התנאים שפורטו לעיל בהתאם לגובה התובענה (בתביעה כספית), האם מדובר בתובענה בסוגיה של בעלות במקרקעין ועוד.
  • תביעה בסדר דין מהיר – מסומנת גם תא"מ ובתביעה זו ידון בית משפט השלום בתביעות של עד סכום של 75,000 ש"ח בלבד. בתביעה בסדר דין מהיר יגיש הנתבע כתב הגנה עד 45 ימים מיום הגשת התביעה. כמו כן הרבה פעמים תביעות בסדרי דין אחרים עוברים לתביעה בסדר דין מהיר בבית משפט השלום כגון: תביעה קטנה אשר נקבע כי הפורום הנכון אינו בתביעות קטנות תעבור לתביעה בסדר דין מהיר, בקשת רשות להתגונן בהוצאה לפועל אשר מתקבלת על ידי בית המשפט עוברת להליך של סדר דין מהיר בבית משפט השלום במידה והסכום הוא עד ל75,000 ש"ח ועוד מקרים אחרים.
  • תביעה בסדר דין מקוצר – תביעה בסדר דין מקוצר הינה תביעה שנועדה להיות הליך זריז ומקוצר במקרים שלא אמורה להיות מחלוקת על גובה חוב מסויים. כמו למשל כאשר יש לספק הזמנת עבודה, כרטסת וחשבונית מס. במקרים אלו הנתבע לא יכול להגיש כתב הגנה, אלא בקשת רשות להתגונן ורק אם בקשתו תתקבל, יוכל להגיש כתב הגנה וההליך יעבור לסדר דין רגיל או סדר דין מהיר, על פי גובה סכום התביעה.
  • תביעה קטנה – תביעה קטנה הינו הליך מהיר יחסית אשר בו בעלי דין אינם מיוצגים על ידי עורכי דין, ולכן לא נדרש הגשת תצהירים וכתבי בי-דין אחרים מעבר להגשת כתב תביעה והגשת כתב הגנה. הסכום שניתן להגיש בבית המשפט לתביעות קטנות הינו עד לסכום של 34,000 ש"ח.

עורך דין ניר אביבי – עורך דין תביעות אזרחיות

כאמור, תביעות אזרחיות הינו תחום רחב ביותר המכיל תתי תחומים רבים כפי שפורט לעיל, בדיוק מסיבה זו, כאשר מדברים על תביעות אזרחיות ובמידה ואתם מחפשים עורך דין לתביעה אזרחית כלשהי, חשוב ליצור קשר עם עורך דין מנוסה ביותר אשר יש לו נסיון של שנים בתחום והוא מתמחה בסוגים שונים של תביעות אזרחיות כגון: תביעה כספית, תביעה לביטול חוזה, תביעה במקרקעין, תביעה לפינוי מושכר או אפילו תביעה קטנה, כל תביעות אלו, הינן תביעות אזרחיות וחשוב שעורך הדין שמטפל בתביעה אזרחית יהיה בקיא בחוקים השונים ובתקנות השונות לכל תביעה ותביעה. בנוסף לחקיקה, עורך הדין צריך להיות מעודכן בפסקי דין העדכניים ביותר בכל תחום ותחום, שכן יש לכך חשיבות מכרעת בדרך ובצורה שבה עורך הדין ניגש לטפל בכל תיק ותיק.

עורך דין ניר אביבי הוא עורך דין בעל נסיון עשיר בתביעות אזרחיות שונות, ועל כן מטפל בסוגים שונים של תביעות אזרחיות, בין אם מדובר בתביעה כספית בשל הפרת הסכם מסחרי, הסכם שכירות, הסכם מכר דירה מקבלן או הסכם מכר דירה מאדם פרטי (דירה מיד 2) ובכלל, בסוגים שונים של תביעות.

משרדנו נותן שירות מקצועי ואדיב לכלל לקוחותינו באיזור המרכז, השרון והצפון (מאשדוד ועד לקרית שמונה).

לפרטים נוספים וליצירת קשר עם עורך דין ניר אביבי וצוות המשרד ולייעוץ משפטי, צרו קשר!

Facebook
WhatsApp
Email
Print