חוזה מקרקעין

משרדו של עורך דין ניר אביבי מתמחה בעריכת חוזה מקרקעין לתחומים רחבים בתחום הנדל"ן כגון: רכישה ומכירה של בתי מגורים, דירות יד 2, רכישה של דירה מקבלן ועוד.

כמו כן מטפל המשרד בהסדרת זכויות מול רשות מקרקעי ישראל ורשות רישום המקרקעין (טאבו) והסדרה של חוזי מקרקעין ורישום.

מדוע צריך עורך דין שמתמחה בחוזה מקרקעין

עורך דין שמתמחה במקרקעין צריך להיות בקיא בכל הניואנסים והעדכונים האחרונים בתחום. כמו כן חשוב לשכור את שירותיו של עורך דין מקרקעין שמכיר את התחום על גווניו השונים ויש לו נסיון עם חוזי מקרקעין שונים ומגוונים.

להלן תמצית הנושאים שעורך דין שמתמחה בחוזה מקרקעין צריך להכיר ולהתמחות בהם:

  • חוזה מקרקעין מכירה / קניה של דירה מקבלן – כאשר ניגשים לרכוש דירה מקבלן, חשוב מאוד לשכור את שירותיו של עורך דין שמתמחה בנדל"ן וינסח חוזה מקרקעין אשר מתאים גם לרוכש, ולא רק לקבלן. פעמים רבות מגיעים למשרדנו לקוחות אשר נפגעו מכך שרכשו דירה מקבלן ולא ייצג אותם עורך דין מטעמם. לכן, חשוב מאוד להיעזר בעורך דין שיעבור על חוזה המקרקעין של הקבלן וידע לשמור על האינטרסים והזכויות של לקוחותיו.
  • חוזה מקרקעין מכירה / קניה של דירה יד 2 – כאשר רוכשים דירה מיד 2, בין אם מדובר בקוטג', בית דו משפחתי ו/או חד משפחתי או דירה בבניין משותף, יש חשיבות גבוהה ביותר לשכור את שירותיו של עורך דין נדל"ן שמתמחה בחוזים בתחום המקרקעין ובעסקאות מגוונות. יש לזכור שעורך דין שמתמחה בחוזים בכלל ובחוזה מקרקעין בפרט, חייב לסייע ללקוחותיו עם דיווח המסים לרשויות, רישום הזכויות וכו'.
  • נחלות ומשקים חקלאיים – משרדנו מטפל בעסקאות מכר מורכבות כגון נחלות ומשקים חקלאיים וחוזה מקרקעין של מכירה ורכישה של נחלה ומשק חקלאי. עסקה של מכרה / קניה של נחלה ו/או משק חקלאי הינה עסקה מורכבת, אשר מורכבת משלבים שונים אשר אינם מופיעים בעסקת מקרקעין רגילה במגזר העירוני וככזו מצריכה יותר עבודה מעורך הדין. בעסקה כזו יש צורך בדיווח מורכב לרשויות המסים, בדיקה טרומית של עלות תשלומי המסים השונים לרשויות כגון רשות מקרקעי ישראל, היטלי השבחה, חובות לאגודה החקלאית, מס רכישה ועוד.
  • נדל"ן מסחרי –  נדל"ן מסחרי הינו תחום עיסוק מגוון הכולל בתוכו: קנייה ומכירה של חנויות ועסקים, שכירויות בתחום המסחרי ועוד. משרדנו מטפל בעסקאות מקרקעין מורכבות בתחום המסחרי ובחוזה מקרקעין בתחום זה.

חוזה מקרקעין – מומחיות משפטית של עורך דין

כפי שפירטנו לעיל, תחום המקרקעין הינו תחום רחב ביותר אשר יש לו תת התמחויות שונות שמצריכות תחום התמחות ספציפי לכל אחד ע"י עורך הדין. לכן, חשוב מאוד לשכור את שירותיו של עורך דין שמתמחה במקרקעין ובחוזה מקרקעין. כמו כן חשוב מאוד שעורך הדין ילווה את מי שמעוניין למכור ו/או לרכוש נכס מקרקעין משלב המשא ומתן ועד לשלב רישום הזכויות ותשלומי המסים בגין העסקה.

משרדו של עורך דין ניר אביבי הינו משרד עורך דין "בוטיק" אשר מתמחה במקרקעין, חוזים ומשפט מסחרי -אזרחי על גווניו השונים.

אנו מספקים שירות באיזור חיפה, בנימינה ותל אביב-יפו למגוון לקוחות בתחום האזרחי והמסחרי.

לפרטים נוספים ולייעוץ משפטי בנושא חוזה מקרקעין ונדל"ן – צרו קשר!

 

Facebook
WhatsApp
Email
Print