עורך דין ליטיגציה

משרדו של עורך דין ניר אביבי הינו משרד עו"ד "בוטיק" ומתמחה בליטיגציה אזרחית ומסחרית. במאמר זה נסקור את התחומים השונים בהם מתמחה עורך דין המתמחה בליטיגציה אזרחית ומסחרית.

תחומי ההתמחות של עורך דין ליטיגציה

תביעות כספיות –  כאשר קיים סכסוך כספי בין צדדים, פעמים רבות לאחר שהצדדים לא מצליחים לפתור את המחלוקות בינם ובין עצמם, אין מנוס מהגשת תביעה כספית לערכאה המתאימה. תביעה כספית ניתן להגיש באחד מהטריבונלים המתאימים ויש לוודא שהתביעה הכספית מוגשת לערכאה הנכונה.

באופן כללי, תביעות של עד 75,000 ש"ח יש להגיש בהליך משפטי שנקרא "סדר דין מהיר". בהליך זה נדונות תביעות שסכום התביעה כאמור הינו עד ל-75,000 ש"ח, ומטרת ההליך הינו להאיץ את סדרי הדין ולייצר תביעה משפטית קצרה יחסית במועדים. על כן יש להגיש תצהירים תוך זמן קבוע ממועד הגשת כתבי הטענות, וישנן מועדים אשר קבועים בדין, בכדי ליעל את ההליך המשפטי. עם זאת, יש לזכור שעדיין מדובר במערכת בתי המשפט, אשר הבירוקרטיה גורמת פעמים רבות לכך שהליכים משפטיים מתעכבים, חרף הגשת התביעה בסדר דין מהיר.

במידה והתביעה הכספית הינה מעל לסכום של 75,000 ש"ח, יש להגיש את התביעה בבית משפט השלום בתחום הסמכות המקומית של בית המשפט, בדרך כלל התביעה תוגש קרוב לבית מגוריו ו/או מקום העסק של הנתבע, או מקום התקשרות ההסכם ומערכת היחסים בין הצדדים. גובה תביעה כספית בבית משפט השלום הינו עד לסכום של 2,500,000 ש"ח. תביעות כספיות מעל לסכום זה, יוגשו לבית המשפט המחוזי, שלו סמכות לדון בתביעות כספיות שערכן מעל ל-2,500,000 ש"ח, שוב, על פי הסמכות המקומית של בית המשפט, על פי אותם עקרונות שפורטו לעיל באשר לסמכות המקומית.

הגשת תביעה כספית הינו הליך משפטי מורכב ועל כן ישנה חשיבות מכרעת לבחירת משרד עורכי הדין שייצג את בעל הדין בתביעה זו. עורך דין שתחום עיסוקו העיקרי הינו ליטיגציה, צריך להיות בקיא בפסיקה ובחקיקה העדכניים לנושא המשפטי נשוא התביעה, ולהיות בעל נסיון רב בייצוג תיקים בבתי המשפט השונים.

משרדנו מתמחה בייצוג לקוחות בבתי המשפט השונים בתביעות כספיות.

תביעות בגין הפרת חוזה, מסחרי ומקרקעין – סכסוסכים רבים אשר מגיעים לפתחו של בית המשפט, לא בהכרח כספיים גרידא, אלא פעמים רבות מצויים בהם נושאים נוספים מתחום דיני החוזים, דיני החברות ועוד. במקרים אלו יכול התובע לדרוש הן פיצוי כספי מהנתבע בשל הפרת חוזה, ובנוסף לכך לתבוע אכיפה של קיום החוזה או לדרוש ביטול החוזה עקב הפרה יסודית של ההסכים על ידי הנתבע. במקרים אלו התביעה תוגש גם על דרישה לפיצוי כספי, וגם על אחד מהסעדים לאכיפה או ביטול חוזה. תביעות אלו הן תביעות שכיחות, גם בתחום האזרחי וגם בתחום המסחרי ובדיני חברות.

לא פעם קורא גם שתביעות בגין הפרת חוזה הן בתחום האזרחי והן בתחום המסחרי, נעשות בתחום המקרקעין ובגין הפרת הסכמי מכר ו/או שכירות, ועל כן ניתן להגיש תביעות אלו גם בגין הפרת חוזה בתחום הנדל"ן וכו'. חשוב לציין שבעוד שתביעות בתחום האזרחי-מסחרי כאמור לעיל ניתן להגיש גם בבית משפט השלום על פי סכום התביעה, תביעות בעניינים של בעלות במקרקעין ו/או חכירה, יש להגיש בדרך כלל לבית המשפט המחוזי שכן מוגדר בחוק שסכסוכים בבעלות במקרקעין (לא בשכירות), יש להגיש לבית המשפט המחוזי.

משרדו של עורך דין ניר אביבי מתמחה בין היתר בהגשת תביעות לבית המשפט בגין הפרת חוזה בתחום האזרחי והמסחרי ובתביעות במקרקעין.

  • כמובן שישנן עוד סוגים שונים של תביעות אשר עורך דין ליטיגציה מתמחה בהן כגון: עתירות מנהליות וערעורים על החלטות מנהליות, עתירות לבג"ץ, תביעות במקרקעין כגון תביעה לרשם המקרקעין, סכסוכי שכנים ואפילו תביעות קטנות. כל אלו הינן בתחום ההתמחות של משרדו של עורך דין ניר אביבי.

 

עורך דין ניר אביבי – עורך דין ליטיגציה 

כפי שפירטנו לעיל, עורך דין ליטיגציה חייב להיות בקיא בתחומים שונים בתחום הליטיגציה בכלל ובסוגי התביעות השונים בפרט. משרדנו מטפל בתביעות בתחום האזרחי מסחרי ומסייע ללקוחות שונים לעמוד על זכותם לתבוע את המגיע להם בערכאות השונות. כמו כן אנו מסייעים ללקוחותינו להתגונן מפני תביעות כספיות ומפני תביעות בגין הפרת חוזה, צווי עשה, פינוי מושכר, עתירות מנהליות וערעורים על החלטות.

לפגישת ייעוץ ולתאום פגישה עם עורך דין ניר אביבי, צרו קשר! 

Facebook
WhatsApp
Email
Print