עורך דין מקרקעין חוף הכרמל

משרדו של עו"ד ניר אביבי ממוקם בזכרון יעקב ונותן שירות ליישובי חוף הכרמל, זכרון יעקב, קיסריה, בנימינה-גבעת עדה, פרדס חנה-כרכור והסביבה. 

יישובי חוף הכרמל הינם היישובים שמחיפה ובחלקם עד לחדרה. הקיבוצים והמושבים שיושבים לאורך קו החוף וכן אף קיסריה ויישובים נוספים, כולם נמצאים תחת מועצה מקומית חוף הכרמל.

מרבית הבתים ביישובי חוף הכרמל הינם בתים צמודי קרקע או לפחות נמוכי קומה ובהם: בתים דו וחד משפחתיים, נחלות ומשקים חקלאיים, בתי עזר והרחבות במושבים וקיבוצים. לכן, תפקידו של עורך דין מקרקעין ביישובי חוף הכרמל הוא מגוון אמנם, אך בהחלט נדרש עורך הדין המבצע עסקת מקרקעין להתמחות בתחום הבתים צמודי הקרקע, חברויות במושבים, נחלות ומשקים חקלאיים ועוד.

במה מתמחה עורך דין מקרקעין בחוף הכרמל

כאמור, עורך דין מקרקעין בחוף הכרמל יעסוק ויתמחה במגוון תחומים בתחום המקרקעין והנדל"ן. להלן סקירה תמציתית של אותם תחומים:

  • נחלות ומשקים חקלאיים במושבים – לאורך חוף הכרמל מושבים רבים, ולכן בתחום חוף הכרמל נעשות עסקאות מקרקעין רבות של נחלות ומשקים חקלאיים. מכירה של נחלה ומשק חקלאי הינה דבר מורכב הן מבחינה משפטית והן מבחינת מיסוי, ולכן חשוב מאוד שעורך הדין יתמחה בעסקאות מכר נחלות במושבים. במכירת נחלה, חשוב מאוד לערוך בדיקות מקדימות קפדניות מפני שהיערכות לא נכונה ו/או חישוב לא מדוייק של המיסוי ו/או המצב המשפטי ו/או המצב התכנוני בנחלה, יכולה לעלות הון. לכן, חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בנחלות ומשקים חקלאיים במושבים בחוף הכרמל כאשר ניגשים לבצע עסקת מכירת נחלה במושב.
  • מכירת בתים ודירות יד 2 והרחבות במושבים – עסקאות מקרקעין רבות אחרות שנעשות הינן עסקאות של מכירת בתים ודירות יד 2 וכן הרחבות במושבים וקיבוצים. במקרים אלו, יש גם כן צורך להכיר את תחום היישובים הקהילתיים, המושבים והקיבוצים מפני שרכישת בית ביישוב שכזה מצריכה פעמים רבות הכרה נוספת של רובד נוסף בתחום המקרקעין. לדוגמא, במרבית מהיישובים בחוף הכרמל, נדרש המצטרף החדש ליישוב ומי שעתיד לרכוש את ביתו ביישוב, לעבור מבחני התאמה ליישוב וועדת קבלה. במקרים אלו יש חשיבות להליך המקדים ואף להתייחסות מפורטת בחוזה המכר. מקובל ליצור תנאי מתלה בהסכם המכר אשר מתלה את העסקה בכך שאותו רוכש ומשפחתו אכן יתקבלו ליישוב, שכן אם לא, ההסכם יראה כמבוטל. בכל אופן, מכירת בתים פרטיים ודירות יד 2 הינו חלק מתחום התמחותו של עורך דין מקרקעין בחוף הכרמל. 
  • טיפול בהסדרת זכויות,רישום ועבירות בניה ביישובי חוף הכרמל – פעמים רבות פונים למשרדנו לקוחות אשר מבקשים להסדיר את המצב הרישומי ו/או התכנוני של הנכס. בין אם מדובר בבית מגורים או שמדובר במשק חקלאי עם מחסנים בחריגה או מבנים הסטוריים שיש להסדיר את השימוש בה, הסדרת זכויות רישומיות ביישובי חוף הכרמל מצריכה גם היא את טיפולו והתמחותו של עורך דין שמתמחה בתחום זה בפרט.
  • היוון נחלות ופיצול נחלות – משרדנו מתמחה בפיצול והיוון נחלות ומשקים חקלאיים. לאור החלטות רמ"י האחרונות, ניתן היום להוון (כלומר לרכוש את הזכויות מרמ"י) וכן לבצע פיצול מגרש מנחלה בתנאים נוחים וללא הרבה בירוקרטיה. משרדנו מתמחה בעניין זה.
  • עניינים שונים בתחום האזרחי מסחרי – בנוסף לאמור, גם ביישובי חוף הכרמל ישנו צורך לעורך דין בתחום האזרחי מסחרי, בין אם מדובר בסכסוכי שכנים, תביעות כספיות וביטול חוזים, צוואות וירושות ועוד.

מדוע חשוב לבחור עורך דין מקרקעין בחוף הכרמל

כאשר מדברים על עסקת מקרקעין בחוף הכרמל, חשוב להבין שמרבית היישובים בחוף הכרמל הינם יישובים שהינם בבעלות של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י). יישובי חוף הכרמל נכנסים תחת כנפו של רשות מקרקעי ישראל מחוז חיפה, וכל הטיפול במקרקעין שנמצא ביישובי חוף הכרמל מתבצע תחת מחוז חיפה.

לכן, כאשר ניגשים לבצע עסקת מקרקעין, שבשביל אנשים רבים מדובר בעסקה בעלת ערך גדול ביותר ואולי העסקה הגבוהה ביותר שיעשו המוכר והקונה במהלך חייהם, חשוב מאוד לשכור את שירותיו של עורך דין מקומי הנמצא בחוף הכרמל. עורך הדין המקומי צריך להכיר את הנפשות הפועלות במשרדי רמ"י, בלשכת רישום המקרקעין בחיפה (טאבו), ולמעשה הוא זה שאחראי שהעסקה תתבצע על הצד הטוב ביותר, במהירות וללא תקלות.

לכן, אנו ממליצים תמיד לשכור את שירותיו של עורך דין מהאיזור אשר מכיר את היישובים, את הניואנסים הקטנים, את המוסדות השונים ויש לו הידע והנסיון להוביל את הצדדים בבטחה בעסקת רכישת ו/או קניית הבית.

עו"ד ניר אביבי – עורך דין מקרקעין בחוף הכרמל

משרדו של עורך דין ניר אביבי ממוקם בזכרון יעקב ומתמחה בחוזים ובעסקאות מקרקעין בחוף הכרמל ובייחוד בעסקאות מכר מורכבות של נחלות, משקים חקלאיים, בתי עזר ועסקאות נוספות.

למשרד יש ידע עשיר ונסיון רב בעסקאות מקרקעין מסוגים שונים וכמובן מתמחה ביישובי חוף הכרמל והסביבה.

לפרטים נוספים ולשיחת ייעוץ עם עו"ד ניר אביבי, צרו קשר!

Facebook
WhatsApp
Email
Print