עורך דין לתביעות בחיפה

משרדו של עו"ד ניר אביבי מתמחה ומטפל בתביעות בתחום האזרחי – מסחרי ומסוגים שונים בתחום העיר חיפה, יישובי חוף הכרמל, זכרון יעקב, בנימינה, פרדס חנה כרכור, חדרה ועוד.

להלן סוגי התביעות שעורך דין לתביעות בחיפה מתמחה בהן:

  • תביעה כספית- משרדנו מטפל בתביעות כספיות בתחום האזרחי מסחרי ובסכסוכים מסחריים – אזרחיים. לדוגמא: תביעה לפיצוי כספי בשל הפרת הסכם, תביעה נגד חברת תעופה, תביעת לשון הרע, תביעה לגביית חוב ועוד. 
  • תביעה בגין הפרת חוזה – תביעות בגין הפרת חוזה / הסכם הינן תביעות נפוצות שנועדו למצות את הדין עם מי שהפר הסכם וגרם לנזקים לצד שנפגע מהפרת ההסכם. בתביעה בגין הפרת חוזה בדרך כלל ידרוש התובע אכיפה של ההסכם או ביטול של ההסכם וכן פיצויים בגין ההפרה של ההסכם.
  • תביעה על הפרת הסכם מכר – משרדנו מטפל בין היתר במצבים בהם צד להסכם מכר הפר אותו עקבאי עמידה בתנאי התשלום ו/או סיבות אחרות שהביאו להפרתו של הסכם המכר. במצב של תביעה על הפרת הסכם מכר, יש לפעול בנחישות ובמהירות שכן המתנה ממושכת מדי יכולה להתפרש ע"י בית המשפט כאי עמידה על זכויותיו של הצד הנפגע ואף לפגוע בזכותו לדרוש את אכיפת ההסכם ו/או פיצויים בגין ההפרה של ההסכם.
  • תביעה נגד קבלן שיפוצים / קבלן בנייה – תביעה נפוצה גם כן, הינה תביעה נגד קבלן שלא עמד בתנאי ההסכם כנגד הרוכש ו/או מזמין העבודה. במצב של תביעה נגד קבלן שיפוצים, חשוב לבצע מספר פעולות באופן זריז ומדוייק שכן קבלני שיפוצים נוהגים להיעלם מאיזור הבניה עם קבלת מרבית הסכום הכספי ששולם בגין הפרוייקט. במקרים של הפרת הסכם מכירת דירה ע"י קבלן (עפ"י חוק המכר דירות), ניתן לתבוע את הקבלן בגין איחור ו/או אי מסירת הדירה על פי ההסכם.
  • תביעה לפינוי מושכר – פעמים רבות, פונים אלינו לקוחות אשר מבקשים להוציא דייר שאינו משלם שכירות ו/או הפר את תנאי הסכם השכירות מהמושכר. במקרים אלו ההליך המתאים נקרא: "תביעה לפינוי מושכר" והוא למעשה הליך בסדר דין מקוצר ותמציתי שכל מטרתו הינה פינוי דייר מדירה.
  • תביעות נוספות – ישנם סוגי תביעות רבות אחרות כמובן כגון: תביעה בהוצאה לפועל, תביעת לשון הרע, תביעת פיצויים ו/או תביעות נזיקין אחרות, תביעה בדיני עבודה וכו'.

היכן עורך דין לתביעות בחיפה מגיש תביעה

חשוב לדעת שעורך הדין המטפל בתביעה בוחר את בית המשפט והערכאה המתאימים ביותר להגשת התביעה בהתאם לחוק ולתקנות המתאימות.

את התביעות ניתן להגיש לפי 3 סדרי דין עיקריים:

  • תביעה בסדר רגיל – תביעות אזרחיות מעל ל-75,000 ש"ח שהינן עומדות בתקנות ואינן בגדר החריגים שמצריכים את מגיש התביעה לפנות לבית משפט ייעודי על פי סוג התביעה (לדוגמא: תביעה בעניין של משפחה/צוואה תלך לבית המשפט לענייני משפחה, תביעה בעניין של תחבורה ועבירות תנועה תלך לבית משפט לענייני תעבורה וכו').
  • תביעה בסדר דין מהיר – תביעה בסדר דין מהיר הינה תביעה אזרחית "מהירה" אשר גובה התביעה יכול להיות עד תקרה של 75,000 ש"ח. אגב, חשוב לדעת שבקשות רשות להתגונן בסדר דין מקוצר ו/או בהוצאה לפועל אשר הינן עד תקרה של 75,000 ש"ח, ואשר מתקבלת ההתנגדות בגינן, מועברות ישירות לסדר דין מהיר.
  • תביעה בסדר דין מקוצר – תביעה בסדר דין מקוצר הינה תביעה שעומדת במספר קריטריונים על פי חוק ובמקרים מסויימים. לדוגמא, תביעה על סכום קצוב הינה תביעה שניתן להגיש בסדר דין מקוצר עם אסמכתאות מתאימות. או לדוגמא תביעה לפינוי מושכר הינה תביעה שמגישים בסדר דין מקוצר. הייחוד של תביעה בסדר דין מקוצר הינו שבית המשפט רשאי לתת את זכות התגובה לנתבע, מפני שאינו זכאי להגיב ולהתגונן באופן אוטומטי כפי שנהוג בסדר דין רגיל / מהיר.
  • תביעה בבית משפט לתביעות קטנות – תביעה בבית משפט לתביעות קטנות הינה תביעה כספית שניתן להגיש עד לסכום של 34,000 ש"ח נכון לכתיבת שורות אלו (הסכום מתעדכן בכל שנה). בהליך של תביעות קטנות אין אפשרות להגיע לדיון עם עורך דין וההליך עצמו הינו הליך קצר ותמציתי הכולל בדרך כלל דיון הוכחות אחד בלבד שלאחריו ניתן פסק דין. עורך הדין כן יכול לסייע בהכנת כתב התביעה ו/או כתב ההגנה ו/או כתב התביעה שכנגד וההגנה שכנגד, אך אינו יכול להגיע לדיון אלא אם ישתכנע השופט בבית המשפט לתביעות קטנות שנוכחות עורך דין חיונית בעניין המסויים.

מדוע חשוב להתייעץ עם עורך דין לתביעות בחיפה?

כאמור, התחום האזרחי- מסחרי הינו תחום מורכב ביותר שדורש מומחיות רבה של עורך הדין במיוחד שמדובר בתחום הליטיגציה וההתמודדות עם תביעות בבית משפט.

בנוסף לכך, מעורבות בתביעה משפטית דורשת זמן רב ומספר פגישות עם עורך הדין שכן ראשית כל יש לקיים פגישת היכרות עם עורך הדין, להסביר על המקרה, לתאר את הפרטים וכן להשאיר מסמכים רלוונטיים ולסכם הסכם שכר טרחה עם עורך הדין. לאחר מכן יש להגיע מספר פעמים לחתימה על תצהירים ומילוי אחר הליכים מקדמיים שוניים בתיק, וכמובן דיוני קדם משפט ודיוני הוכחות עם עורך הדין. לכן, חשוב מאוד שעורך הדין יהיה קרוב יחסית למקום מגוריו של הנתבע ו/או התובע. לכן, חשוב מאוד לשכור את שירותיו של עורך דין לתביעות בחיפה ולא במקום רחוק יותר שכן הדבר יסרבל את ההליך ואת ההתנהלות.

עו"ד ניר אביבי, בעל נסיון עשיר בתחום הליטיגציה והתביעות המשפטיות, נותן שירות בעיר חיפה ומתמחה בסוגים שונים של תביעות משפטיות וליטיגציה לקהל ללקוחותיו.

לפרטים נוספים ולייעוץ משפטי, צרו קשר!

 

 

Facebook
WhatsApp
Email
Print