מכתב התראה ללקוח שלא משלם

עורך דין ניר אביבי – מומחים במכתב התראה ללקוח שלא משלם

משרדו של עורך דין ניר אביבי מתמחה בהגשת תביעות בבית משפט כנגד לקוחות שלא משלמים וחייבים. בין היתר מתמחה המשרד בשליחת מכתב התראה ללקוח שלא משלם ושמסרב לעמוד בהתחייבויותיו. לפרטים נוספים צרו קשר עם עורך דין ניר אביבי.

פעמים רבות פונים אלינו לקוחות עסקיים אשר סיפקו שירות והלקוח השתמש בשירות, אך מסרב לשלם ו/או להשלים תשלום בגין השירות/מוצר שקיבל.

הדבר לא נעים ואף גורר התעסקות רבה מצד בעל העסק, שמוצא את עצמו במצב שבמקום להתרכז בעסק הוא כעת צריך להתעסק בגבייה ולרדוף אחרי לקוח שלא משלם מסיבות שונות.

במצבים אלו חשוב להתנהל נכון ופעמים רבות מומלץ לפנות לעורך דין שמתמחה בדיני חוזים ובמכתבי התראה ללקוחות שלא משלמים ו/או לא עומדים בהתחייבויותיהם.

מתי כדאי לשלוח מכתב התראה ללקוח שלא משלם?

מנסיוננו, מומלץ לשלוח מכתב התראה ללקוח שלא משלם, רק לאחר שמוצו כל האפשרויות בין בעל העסק ו/או החברה, ללקוח הסרבן. כאשר פונים אלינו לקוחות, אשר מעוניינים שנשלח מכתב התראה ללקוח שלא משלם, טרם מוצו כל האפשרויות האחרות לפתרון העניין בין הצדדים, אנו ממליצים לנסות ולמצות את כל ההליכים האלו, דבר אשר יחסוך זמן יקר ועלות כספית מיותרת, במקרה שהסכסוך יסתיים באמצעות הצדדים.

כמובן שפעמים רבות, הצדדים לא מגיעים לידי הסכמה, וזאת עקב מחלוקות על גובה הסכום, סכסוך בין הצדדים, או סתם עקב רצון חסר תום לב של הלקוח שלא לעמוד בהתחייבויותיו. ישנם מצבים נוספים שהלקוח אכן קיבל את השירות ו/או המוצר, אך יש לו טענות בקשר לאיכות ו/או למוצר עצמו, ועקב כך מסרב לשלם. בכל המצבים האלו, יהיה נכון קודם כל לשלוח מכתב התראה ללקוח שמסרב לשלם, וזאת על מנת לעלות שלב ולערב בסכסוך עורך דין אשר מנוסה בדיני חוזים ובמכתבי התראה בפרט.

החשיבות של מכתב התראה ללקוח שלא משלם ואלמנט ההרתעה

ראשית כל, חשוב להבין את עצמתו הפסיכולוגית של מכתב התראה ערוך היטב שמנוסח ע"י עורך דין הבקיא במכתבי התראה. מכתב התראה טרם תביעה, בדרך כלל יעביר את המסר ואת הרושם, שמדובר בעליית מדרגה בסכסוך, ושכעת "נגמר שלב הדיבורים" בין הצדדים. כלומר, אם עד שליחת מכתב ההתראה, הלקוח שמסרב לשלם, הרגיש שהוא יכול לדחות את התשלום עוד ועוד עד בלי קץ ושהצד השני "יספוג" זאת, עקב חשש , פחד מתביעה משפטית וכו', כעת שליחת מכתב ההתראה לצד הסרבן, משפיע פסיכולוגית על אותו צד ונותן לו להבין שכעת אנו לא מפחדים מהליך משפטי, ואנחנו רציניים ביותר בכוונתנו כי על הצד השני לשלם ללא דיחוי את החוב הקיים.

בנוסף לאפקט פסיכולוגי, מכתב התראה טרם תביעה, כאשר הוא כתוב נכון ובצורה טובה, ישמש לעיתים קרובות את שולחו כנספח בכתב התביעה, שכן מכתב התראה מעיד על נסיון כנה ואמיתי להביא לפתרון הסכסוך טרם הגשת התביעה בבית המשפט.

 מתי נכון ליצור קשר עם עורך דין לכתיבת מכתב התראה?

מנסיוננו, נכון ליצור קשר עם עורך דין כאשר הסתיימו הנסיונות לפתור את הסכסוך באופן עצמאי בין הצדדים, ולא נותרה ברירה אלא להעביר את המושכות לעורך דין שיטפל בעניין. מומלץ מאוד לפנות לעורך דין על מנת שינסח וישלח מכתב התראה ערוך וכתוב נכון, שכן שליחת מכתב התראה באופן עצמאי ללא מעורבותו של עורך דין הבקיא בתחום, יכולה להביא לתוצאות שיכולות להרע עם השולח. לכן, מומלץ להתייעץ עם עורך דין טרם שליחת מכתב ההתראה וטרם נוקטים בהליכים משפטיים על מנת שלא לפגוע בסיכויי ההצלחה של גביית החוב, בין אם בבית המשפט, הוצאה לפועל וכו'.

לפרטים נוספים ולשיחת ייעוץ בנוגע לשליחת מכתב התראה ללקוח שלא משלם ולשליחת מכתב התראה טרם נקיטת הליכים משפטיים, צרו קשר עם עורך דין ניר אביבי!

Facebook
WhatsApp
Email
Print