ויזה E2 בימי הקורונה

🇺🇸🇺🇸🇺🇸כמה מילים על ויזת משקיע E2 לארה"ב בימי קורונה🇺🇸🇺🇸🇺🇸

 
עקב משבר הקורונה וסגירת הקונסוליה האמריקאית בתל אביב לקהל וביטול ראיונות, פונים אלי לקוחות ומתעניינים רבים, חלקם נמצאים בעיצומו של תהליך הוצאת ויזה E2 וחלקם מתלבטים אם להתחיל. עקב הפניות הרבות שעיקרן – מה צופן העתיד הקרוב ומה לדעתי נכון לעשות בנוגע לויזת משקיע E2 – האם נכון להמשיך את התהליך כרגיל? האם כדאי לחכות? ומה עושים במצב של אי ודאות וחששות מוצדקים ברובם?
ראיתי לנכון לענות כאן על 2 שאלות שחוזרות על עצמן ואני מקבל על בסיס קבוע:
 
1. שאלה: "התחלתי תהליך של ויזה E2 לארה"ב, האם לעצור את התהליך או להמשיך?"
 
תשובה: לדעתי במידה ואתם נמצאים בשלב התחלתי יחסית של הוצאת הויזה, לדעתי כדאי להמשיך ולהתקדם עם כל מה שקשור לאיסוף / הכנת המסמכים, כתיבת התוכנית העסקית לעסק והכנת התיק להגשה כאשר המצב יחזור לקדמותו (לדעתי תוך כחודשיים מהיום).
במידה והתיק מוכן, אכן צריך לחכות עד שהקונסוליה תודיע שהיא מחדשת את מועד קביעת הראיונות אבל בכל מקרה, נכון לדעתי להתקדם כבר עכשיו בכדי למנוע עיכובים גדולים בעתיד הקרוב.
 
2. שאלה: אני מתלבט האם לפתוח עסק בארה"ב ולהוציא ויזת משקיע E2. האם כדאי לי להתחיל עכשיו?
 
תשובה: אני חושב שהתשובה היא לחלוטין חיובית. לדעתי וגם משיחות שאני עורך עם קולגות בתחום, אין שום ספק שממשלת ארה"ב תמשיך ואף תעודד את הנפקת ויזת E2 למשקיעים וליזמים, שכן מדובר באחת הויזות היחידות לארה"ב שבאמת מחזקת את הכלכלה האמריקאית, מספקת מקומות עבודה ומכניסה כסף זר למדינה. חישוב פשוט של 20,000 ממוצע של ויזות E2 שמנפיקה ממשלת ארה"ב בשנה, כפול 4-5 עובדים לכל עסק חדש בממוצע, נותן 100,000 מקומות עבודה חדשים, פוטנציאליים, לאמריקאים! וזאת רק עקב ויזה E2.
די בנתון זה כדי להבין את החשיבות של ויזה זו לארה"ב! לכן, אינני סבור שהמשבר הנוכחי יהווה מכשול ו/או יעצור את הנפקת הויזה למשקיעים בעתיד הקרוב ולדעתי ההיפך הוא הנכון – המשבר הנוכחי רק יחזק את הביקוש לויזה E2.
 
דבר נוסף שחשוב לי לציין, שדווקא בתקופה זו, אני שם לב שקיימת התעוררות והתעניינות רבה יותר מבכל תקופה אחרת, בכל מה שקשור לויזת משקיע E2 בקרב הציבור הישראלי. אני מאמין שהדבר דווקא קשור למחאת העצמאים שקמה עקב משבר הקורונה, בו עצמאים רבים בישראל מרגישים שנעשה להם עוול על ידי הממשלה וכי למרות שעסקים רבים עמדו בתשלומי המיסים וביטוח לאומי משך שנים רבות, בשעת משבר כמו עכשיו, הממשלה לא מסייעת להם ולכן עסקים רבים מרגישים נבגדים בימים אלו על ידי הממשלה. לכן, כפי שאני מבין את השוק, דווקא המשבר הנוכחי גורם לגל של מתעניינים לעבור ולהשקיע בעסק מעבר לים, וכמו תמיד ארה"ב היא אחד המקומות האטרקטיביים למשקיעים.
כמובן שויזת משקיע E2 היא פתרון מושלם עבור אותם יזמים.
 
לסיכום,
אני מאמין שמשבר הקורונה הנוכחי לא יפגע בביקוש לויזת משקיע E2. להיפך, לטעמי הביקוש רק ילך ויגבר. בנוסף, אני אף צופה שממשלת ארה"ב תוריד את הרף מעט ותאפשר ליותר משקיעים ויזמים לקבל את הויזה הנכספת. זאת מכיוון שממשלת ארה"ב תרצה לחזק את השוק ולהביא כסף מבחוץ, וויזת משקיע E2 היא כלי נכון לעשות כך.
 
בנוסף, אני חושב שלאחר שהמשבר יחלוף, או לפחות עיקרו יהיה מאחורינו, אנו צפויים בישראל לחוות גל של הגירה ומעבר של בעלי עסקים ויזמים ישראליים למקומות אחרים בעולם, על מנת לפתוח עסק חדש מעבר לים, וכמובן גם בארה"ב.
 
לכן, בין אם אתם בתהליך של ויזת E2 עם משרדי ובין אם אתם שוקלים להתחיל הליך של ויזת משקיע E2, אני ממליץ לא להמתין ולהמשיך בתהליך בכדי להיות מוכנים עם התיק לכשהדברים יחזרו למסלולם ולמנוע עיכובים מיותרים עם אישור הבקשה, שכן כאשר הדברים יחזרו למסלולם, יתכנו תורי המתנה ארוכים לראיונות וזמני תגובה איטיים.
 
אשמח לענות לכל שאלה, הכוונה וייעוץ.
 
מאחל פסח שמח לכולם ובריאות ולעצמאים שביניכם, שתעברו ימים אלו בקלות ובתקווה שבקרוב העסק שלכם יחזור לשגשג!
 
🇺🇸🇺🇸🇺🇸
 
 
 
 
 
Facebook
WhatsApp
Email
Print