הפרת חוזה בימי משבר הקורונה

סכסוכים בימי משבר הקורונה

 
לא יודע מה הסיבה, אבל דווקא בימי הקורונה, אני מקבל פניות רבות בעניינים של הפרת הסכמי שכירות, הפרת חוזים, ובכלל, סכסוכים רבים בין אנשים שמבקשים שאסייע להם.
 
למרות שאסור לי להתלונן, שבימים לא פשוטים אלו, מגיעה למשרדי עבודה, אני עדיין ממליץ לנסות להימנע מסכסוכים מיותרים ולנסות להיות יותר סבלניים זה עם זה בימים לא פשוטים אלו.
 
המקרה הכי בולט שאני שם לב אליו ובגינו פונים אלי בימים אלו לקוחות רבים, הוא הפרה של הסכמי שכירות מצד שוכרים וחוסר סולידריות בין המשכיר לשוכר.
 
לכן אני חושב שנכון לשים דברים על דיוקם:
1. משבר הקורונה הוא לא עילה להפרת הסכם – לא מצד השוכר ולא מצד המשכיר. אם המשכיר רוצה לוותר על חלק משכר הדירה, הוא יכול לעשות כן אך הוא לא חייב!
 
2. גם השוכר צריך לעמוד בהתחייבויותיו לפי ההסכם – מגיעים אלי יותר מדי מקרים של שוכרים שפשוט חדלו לשלם או חושבים שהם יכולים פשוט לעזוב את הדירה ולבטל את השיקים – טעות טעות טעות! משבר הקורונה לא נותן עילה להפר את הסכם השכירות. זכרו שגם בעל הדירה נמצא במשבר ואם למשל קיימות לו התחייבויות על הנכס כמו למשל משכנתא – הוא עדיין צריך לעמוד בהן!
 
3. מכתב התראה מעורך דין לא יעלים את ההפרה שלכם את ההסכם. לכן, ממליץ ליצור קשר עם עורך דין לפני שאתם מתכוונים לבצע פעולה שלאחר מכן יכולה להתפרש כהפרת הסכם ותעמוד נגדכם במידה והמקרה יגיע לפתחו של בית המשפט.
 
לסיכום, המלצה שלי, נסו להיות סובלניים בתקופה קשה זו. זכרו שקשה לכולם – גם למשכיר וגם לשוכר. נסו שלא להכנס לעימותים מיותרים שיגרמו לשני הצדדים עגמת נפש ולבסוף שני הצדדים יצאו נפסדים.
 
מאחל לכולנו ימים שקטים יותר, בריאות, ושהקורונה תחלוף במהרה ממחוזותינו.
Facebook
WhatsApp
Email
Print